Werkelijkheid=The Matrix?

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60535

Topicstarter
Jeetje mineetje wat zetten sommige van jullie mij onder druk maar gelijk hebben jullie:"Time is running"

Nog even dit dat gedoe over die elohim is meervoud van goden of niet daar ga ik niet meer op in er is zoveel gezegd hierover op het web. De meesten putten gewoon weg uit een verkeerde bron waarom?
Daar heeft de heersende elite baat bij. Als we het over de Talmud hebben gaan 99,99999% iets uit de Jerusalem Talmud citeren de rest weet ook nog wel over iets anders alleen je moet erg goed zoeken die andere 0,00001 % heeft van de Babylonische Talmud gehoord. Waarom heeft niemand hier over gehoord? Vrij simpel het is het meest oude en rasistische boek op deze planneet en de heersende elite wil niet dat de gewone burger leest wat hier in staat.Het is gewoon way to hot, en please, ga niet beweren dat je het thuis op de plank heb liggen ten zij je van de innercirkel bent maar als je dat bent lees je dit niet, die lui hebben echt wel wat beters te doen. Bespaar je, op het net zul je niet veel over de Babylonische Talmud vinden ok,. misschien Thomas Hofmann maar die is natuurlijk vierkant uitgekostst door de heersende elite.En ga nu niet beweren van he fuck dat kan ik niet vinden al die shit die jij verkoopt surprise surprise je heb niet breedband genoeg, nu niet en nooit niet, neem dat van mijn aan al neem je de duurste verbinding wat je krijgt is a piece of shit maak je geen zorgen. Kom op zeg de Matrix is echt geen spelletje hoor!

Vrijheid my ass!!!!!!!!

Interressant doen is niet mijn bedoeling misschien kom ik zo over maar dat zeiden ze al toen ik in de kindergarten zat. Volgens sommige van jullie heb ik die overgeslagen.

Genoeg geluld: Cult van de Zon

Nergens in dit zonnestelsel zoveel tempels of beeldhoudwerkstukken als hier op planneet aarde en bijna allemmaal een ode aan de zon!

Waarschijnlijk de oudste in Peru, daarna die grootte leeuw die naar het oosten(daar waar de zon hun grootte vriend en compagnon op komt) later hebben ze van zijn hoofd een pharao ofzo gekapt en tuurlijk stonehence allemaal en ode aan de zon over de maya's en de toltecs niet te spreken het gaat maar door.

Ja hebben ze me verteld dat komt door dat de zon het leven op aarde in stand houd daarom al die tempels en vergis je niet die ploert zorgt ook nog eens voor de vier jaargetijden.
Dat heb ik een hele tijd aangenomen tot dat ik zag dat ze het symbool overal gingen gebruiken en dat door de eeuwen heen; een van die symbolen is natuurlijk de ster.

Geen vlag op deze planneet of er staat een ster (zon) op wat me helemaal verbaaste is dat zowat elke grootmacht op deze planeet een ster op zijn luchtmacht toestellen heeft.

Een cirkel met een punt erin stelt de zon voor dit is een oeroud symbool (inner cirkel?) Een zeer
populair symbool bij graffici.Etos is een bekend voorbeeld maar ook chello en zo zijn er een heleboel
op deze bol ga er maar eens opletten.

Wat me het meest verbaaste is dat ze mensen die een bijzonder kunstje konden een ster gingen noemen
Waarom?
Ze konden iets wat ik niet kan? Dus als het ware zetten we deze lui op een voet stuk,ze kunnen iets wat niet zomaar voor elke boerelul is weg gelegd?

Maw, woorden, he ik kan iets wat jij niet kan dus ben ik eigenlijk tot meer in staat ik ben boven jouw.
Waarom kan ik meer dan jou? Omdat ik meer informatie heb dan jou,daarom kan ik mijn kunstjes beter uitvoeren dan jij.Informatie is kennis logisch lijkt me in het donker zie je niets dus licht is meer weten.

Wow, het idee dat licht is informmatie is geboren lijkt me corrigeer me als het niet zo is.

Is het dan niet mogelijk dat iemand die heel veel kennis heeft een verlichtte oftewel een perfect stralende of "Illumineerende" te noemen.Want jeetje mineetje die kan me wat ervan ik kijk er tegen op.Wat straalt hij of zij.

Zo zie je maar, de zon staat voor het leven op deze planeet, maar nog meer voor informatie en zo heeft de Universiteit van Utrecht het symbool van de zon in z'n logo. Ze brengen de kennis bij en dat is licht of je het nu leuk vind of niet.

Ga nu aub. niet lopen mekkeren van ja he ho man maar mijn Universiteit heeft een logo van een uil!

Good for you man dan, wees er blij mee ook dat is het logo van het licht,maak je maar geen zorgen.

De uil staat Moloch en die vindt je natuurlijk overal maar ook daar waar de macht zit want immers zij hebben alle informatie.

Even dit en dan zet ik er voor vanavond een punt achter:De cult van de zon is eigenlijk de cult van de in formatie hoe meer licht hoe meer informatie hoe meer informatie hoe meer kennis.

En die kennis gaat niet alleen over hoe je een ei moet zacht koken maar ook hoe je dimenties inelkaar zet want die lui zijn er ook;je heb je bestaan er aan te danken.

Morgen meer met name over die lui die veel meer kunstjes kunnen dan wij.

Wijzer wordt je niet van mij alleen van je zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:47

Tourniquet

Hiya, fellas!

Deze moest denk ik hierin: Filosofie: What is the matrix??! *spoiler warning* :?

O, het gaat niet over the Matrix. Maar het komt op me over dat dit een reply is en geen nieuw topic, toch??

[ Voor 35% gewijzigd door Tourniquet op 04-06-2003 23:59 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

of je bent bezopen, of je bent geniaal... ik kan het niet helemaal opmaken uit dit stukje... of is snap het niet, of ik hoor duidelijk niet bij de elite, maar ik wilde graag reageren op het volgende:
Anoniem: 60535 schreef op 04 June 2003 @ 23:53:
Maw, woorden, he ik kan iets wat jij niet kan dus ben ik eigenlijk tot meer in staat ik ben boven jouw.
Waarom kan ik meer dan jou? Omdat ik meer informatie heb dan jou,daarom kan ik mijn kunstjes beter uitvoeren dan jij.
het gaat niet alleen over het beschikken van bepaalde informatie, maar daarnaast ook hoe goed je met deze informatie kan.

sommige mensen zien niet wat de consequenties zijn van bepaalde beslissingen, deze mensen zullen dus nooit verder komen als mensen die wel overzicht van de consequenties hebben.

(of je moet iemand hebben die toevallig alle beslissingen goed gokt...)

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Anoniem: 60535 schreef op 04 June 2003 @ 23:53:

Genoeg geluld: Cult van de Zon

Ja hebben ze me verteld dat komt door dat de zon het leven op aarde in stand houd daarom al die tempels en vergis je niet die ploert zorgt ook nog eens voor de vier jaargetijden.
Dat heb ik een hele tijd aangenomen tot dat ik zag dat ze het symbool overal gingen gebruiken en dat door de eeuwen heen; een van die symbolen is natuurlijk de ster.
Dus omdat het symbool gebruikt ging worden, wordt het ineens niet meer gebruikt omdat de zon het level n op aarde in stand houd etc. :? Maar dat was toch juist in de eerste plaats de rede om het te gebruiken? Wat overigens ook vrij logisch is, als er een grote vlammende bol elke dag boven je hoofd staat die dan soms ook nog eens uitdooft en de dag als nacht maakt.
Geen vlag op deze planneet of er staat een ster (zon) op wat me helemaal verbaaste is dat zowat elke grootmacht op deze planeet een ster op zijn luchtmacht toestellen heeft.
Onze zon is een ster ja. Dat wil niet zeggen dat alle sterren onze zon zijn. De australische vlag slaat bv op een sterrenbeeld en zeker niet op de zon.
Japan was het rijk van de reizende zon, omdat het zo groot was dat de zon er altijd wel ergens scheen.
Een cirkel met een punt erin stelt de zon voor dit is een oeroud symbool (inner cirkel?) Een zeer
populair symbool bij graffici.Etos is een bekend voorbeeld maar ook chello en zo zijn er een heleboel
op deze bol ga er maar eens opletten.
Ja zal best, vast een psychologisch marketing truckje. Als mensen iets onbewust herkennen zullen ze het sneller onthouden. The point?
Wat me het meest verbaaste is dat ze mensen die een bijzonder kunstje konden een ster gingen noemen
Waarom?
Ze konden iets wat ik niet kan? Dus als het ware zetten we deze lui op een voet stuk,ze kunnen iets wat niet zomaar voor elke boerelul is weg gelegd?
Ben geen taalkundige.
Waarom kan ik meer dan jou? Omdat ik meer informatie heb dan jou,daarom kan ik mijn kunstjes beter uitvoeren dan jij.Informatie is kennis logisch lijkt me in het donker zie je niets dus licht is meer weten.
Fout, informatie is geen kennis. Als je een oneindigheid aan informatie hebt, dan is je kennis nul.
Wow, het idee dat licht is informmatie is geboren lijkt me corrigeer me als het niet zo is.
Vrijwel alles is informatie. Alleen moet je het nog ordenen en verwerken om kennis te verkrijgen.
Is het dan niet mogelijk dat iemand die heel veel kennis heeft een verlichtte oftewel een perfect stralende of "Illumineerende" te noemen.Want jeetje mineetje die kan me wat ervan ik kijk er tegen op.Wat straalt hij of zij.

Zo zie je maar, de zon staat voor het leven op deze planeet, maar nog meer voor informatie en zo heeft de Universiteit van Utrecht het symbool van de zon in z'n logo. Ze brengen de kennis bij en dat is licht of je het nu leuk vind of niet.
Ik zie nog steeds het punt niet. Ok, ik ben het met je eens, de zon wordt vaak als symbool gebruikt voor verschillende dingen.
Ga nu aub. niet lopen mekkeren van ja he ho man maar mijn Universiteit heeft een logo van een uil!

Good for you man dan, wees er blij mee ook dat is het logo van het licht,maak je maar geen zorgen.

De uil staat Moloch en die vindt je natuurlijk overal maar ook daar waar de macht zit want immers zij hebben alle informatie.

Even dit en dan zet ik er voor vanavond een punt achter:De cult van de zon is eigenlijk de cult van de in formatie hoe meer licht hoe meer informatie hoe meer informatie hoe meer kennis.

En die kennis gaat niet alleen over hoe je een ei moet zacht koken maar ook hoe je dimenties inelkaar zet want die lui zijn er ook;je heb je bestaan er aan te danken.

Morgen meer met name over die lui die veel meer kunstjes kunnen dan wij.

Wijzer wordt je niet van mij alleen van je zelf.
Hmm ja ok. Dacht dat het ergens naar toe ging, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Marteezz schreef:
[..] Daar heeft de heersende elite baat bij. [..]
Er is geen heersende elite.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Kun je met ook maar 1 argument komen waarom we dit ook maar ergens serieus moeten nemen? Het begint vermoeiend te worden..... als je de volgende post niet met onderbouwing komt, gaat dit topic ook dicht - en dat is ook gelijk je laatste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62105

Nergens in dit zonnestelsel zoveel tempels of beeldhoudwerkstukken als hier op planneet aarde en bijna allemmaal een ode aan de zon!
:S Verwacht je nou dat er tempels staan op mars waar niemand woont ofzo? Als er tempels staan zijn die door mensen gemaakt en het is dan toch wel redelijk logisch dat die hier op aarde staan he :S. Verder is je punt "bijna allemaal een ode aan de zon" werkelijk klinklare nonsens, want de meeste tempels en beeldhouwwerken zijn gericht op meerdere goden. Bedenk alleen al de grieken die zeer vele goden hadden en daar tempels en beeldhouwwerken voor maakten.
Waarschijnlijk de oudste in Peru, daarna die grootte leeuw die naar het oosten(daar waar de zon hun grootte vriend en compagnon op komt) later hebben ze van zijn hoofd een pharao ofzo gekapt en tuurlijk stonehence allemaal en ode aan de zon over de maya's en de toltecs niet te spreken het gaat maar door.
Ok, oude godsdiensten gingen uit van de zonnecult, redelijk voor de hand liggend omdat de zon inderdaad centraal is in het leven op aarde. Ik mis je punt nog steeds, maar ik hoop er achter te komen.

Licht = informatie? Neuh... Licht is niet informatie. Je kan met licht informatie overbregen (glasvezel), je kan met licht meer informatie ook in de donkere uren opdoen (lampen), maar om nou te stellen dat licht gelijk staat aan informatie. Nee. Dat gaat me te ver.
Dat de zon staat voor het leven op deze planeet kan ik inkomen, maar dat het dus voor informatie staat betwist ik. Dat de universiteit van Utrecht om DIE reden de zon in zijn logo heeft gezet (licht = informatie) is dus niet aannemelijk.
Nee, mijn universiteit heeft een boom als logo, geen uil. Daar is een goede reden voor vanwege de symboliek van een boom. Mocht je nu gaan denken dat dit jaren geleden verzonnen is : helaas, geen rare obscure groeperingen hebben dit verzonnen, het is heel erg recent bedacht door een paar gozers van de universiteit.

Hoe je dimensies in elkaar zet? Zijn er mensen die dimensies in elkaar zetten? Ik heb wel van natuurkundigen gehoord die een allesomvattende wet aan het bedenken waren waarbij met het had over de 27e en 29e dimensie, maar om nou te zeggen dat ik mijn bestaan de danken heb aan natuurkundigen... Mwoah.. niet echt.

Blijven er een aantal vragen openstaan waar ik maar geen antwoord op krijg, ben je bang om het te vertellen? Of weet je gewoon zelf het antwoord niet?

* Wat is je punt? In concreto : Wat wil je dat wij gaan geloven en dat we nu niet doen?
* Wat heeft de stamvader van Willem & Maxima in hemelsnaam met dit verhaal te maken?
* Zijn de geheime genootschappen waar je het steeds over hebt dan de superwezens in je verhaal of zijn het verlichtte mensen die het ware pad gevonden hebben?

Ik begrijp een beetje dat de geheime genootschappen die ons leven beheersen en de media hebben overgenomen ons dus ergens op voor aan het bereiden zijn, is dat wat je bedoelt? Ben jij dan lid van zo'n geheim genootschap (lijkt me niet, anders was het niet geheim), of ben je er juist tegen? Of doet het je allemaal niet zoveel, en in dat geval waarom noem je het dan?

Kun je eens in concreto antwoord geven op mijn vragen? Tot nu toe lul je maar gewoon wat en probeer je je kennis te etaleren, maar antwoorden geven op vragen ho maar. Kom alsjeblieft terzaken en beantwoord bovenstaande vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62105

ChristiaanVerwijs schreef op 05 juni 2003 @ 00:58:
Kun je met ook maar 1 argument komen waarom we dit ook maar ergens serieus moeten nemen? Het begint vermoeiend te worden..... als je de volgende post niet met onderbouwing komt, gaat dit topic ook dicht - en dat is ook gelijk je laatste kans.
Ik zou toch graag willen dat ie de kans krijgt om door te lullen. Op een gegeven moment houd zijn informatie namelijk op en moet ie wel met ons in debat gaan. Met name naar dat laatste ben ik toch zeer benieuwd. Wat zijn zijn punten, waarom verteld ie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Laatst online: 19-12-2024
Wat ben jij een vaag persoon. Alleen al die grammatica die je gebruikt. Zo valt er weinig van te snappen ja, van de hak op de tak. Wat wil je nou vertellen dan? Beetje vage opening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-04 22:40

VisionMaster

Security!

Anoniem: 62105 schreef op 05 June 2003 @ 01:05:
[...]
Ik zou toch graag willen dat ie de kans krijgt om door te lullen. Op een gegeven moment houd zijn informatie namelijk op en moet ie wel met ons in debat gaan. Met name naar dat laatste ben ik toch zeer benieuwd. Wat zijn zijn punten, waarom verteld ie dit?
Mijn curriositeit neemt enorm toe
Ik wens de TP ook de ruimte te bieden voor een reactie op delen uit zijn eigen betoog.
En ja de eerste poster (na de TP) , of de TP heeft een draadje los of de TP heeft in zijn hoofd het idee dat multi-verse theorieen op aarde tastbaar zijn of zo... Ik snap alleen de link niet met de Matrix als The Matrix of iets anders.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-04 22:40

VisionMaster

Security!

M0rpheus schreef op 05 June 2003 @ 01:14:
Wat ben jij een vaag persoon. Alleen al die grammatica die je gebruikt. Zo valt er weinig van te snappen ja, van de hak op de tak. Wat wil je nou vertellen dan? Beetje vage opening.
Komt vaker voor dat (ik kijk naarmezelf) dat je het vaak wel leuk weet, verbeeld, inbeeld en al dat soort gedachte sprongen heb beleefd, maar je het niet kan opschrijven/tikken ;)
offtopic:
edit:
de TP post niet zo veel op GoT, een aantal posts die strekken van nu tot vorig jaar ergens.

[ Voor 12% gewijzigd door VisionMaster op 05-06-2003 01:17 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Laatst online: 19-12-2024
aha, zijn topicstart is een vervolg op Werkelijkheid=The Matrix? die gesloten is.

Marteez, vertel eens wat meer over jezelf. Wat doe je in het dagelijks leven en hoe oud ben je? Je bent wel interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60535

Topicstarter
Christiaan waar ben je in godsnaam zo bang voor? En bij deze wil IK een onderbouwing van jou zal ik het eens omdraaien zoals de vrijmetselaars dat al eeuwen doen.Wit is zwart en Zwart is wit ,licht is donker en donker is licht wat is het met jou ben je soms een MK=ultra en ben je bang dat ik je trigger?

Het moet haast wel dat je erg bang bent anders reageer je niet zo.

Kijk maar na: eerst was het onsamen hangengd daarna moest ik maar een andere topic openen want ik verziekte de boel toen werd er maar niet snel genoeg op de openings topic geageerd en nu dit weer welke point wil je in godsnaam het enige flauwe wat jij doet is reageren op mijn stukken en daar ben ik uren mee bezig van he wat is de point what is de point what is de point. Heb je zelf al een idee wat de point is want ik begin het vermoeden te krijgen dat je behoorlijk passief ben in deze.

Ik draai het om zoals al die Masons het doen!

Kom op wat is jou point heb je er wel een? En kan je ermee leven. Namens wie reageer je in mijn ogen zo ontzettend lullig. Sta je onder curatele?

Ben je een of andere geconditioneerde ofzo ?

Want moet ik het hier dan over mijn tante hebben,die een lul heeft en dus eigenlijk mijn oom is.Zeur niet dat doen we al eeuwen.

Kan ik er dan wat aan doen dat ik de familie ken,kan ik er wat aandoen dat ik ze zo'n ontzettende assholes vind, kan ik er wat aan doen dat de leugen regeert en ik kan het beamen want in de familie zit een hotshot en daarom ken ik "The Family" meer zeg ik hier over echt niet dat kan wil en doe ik niet.

Maar zo heb ik mijn bronnen en als jij er niet van gediend ben by all means.

Dat is jou probleem en een dik probleem heb je. Dat voel ik op miin Hollelander klompen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18165

Anoniem: 60535 schreef op 05 June 2003 @ 02:47:
het enige flauwe wat jij doet is reageren op mijn stukken en daar ben ik uren mee bezig
Niet om 't een of 't ander, maar dat zijn de basiskenmerken van een discussie :)
Maar zo heb ik mijn bronnen
Waarom deel je die bronnen dan niet met ons? Je hebt overduidelijk iets te vertellen, maar we begrijpen je niet. Waarom? Omdat je ons alleen stellingen geeft, zonder uit te leggen waar ze op slaan. Je geeft ons absoluut geen info waar een discussie over te voeren valt.

We moeten zelf maar op zoek gaan naar info over de Cult van de Zon of zo? In tegenstelling tot wat je zegt over dat we "geen breedband genoeg" hebben, is er op 't internet echt wel genoeg te vinden. Teveel zelfs. Je had het over de Babylonische Talmud, en dat we daar niks over zouden kunnen vinden. Google vind hier van alles over, maar het is (voor mij althans) een beetje teveel (en te laat :O ) om door te spitten. De manier waarop je jezelf uit nodigt eerlijk gezegd ook niet echt uit om hier verder op in te gaan.

Nogmaals, ik denk dat je best wel wat interessants te vertellen hebt, maar vertel het dan ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77043

Ach ts houdt ons gewoon voor de gek, wat hij aan het doen is is ons nieuwschierig maken, elke keer geeft hij een klein stukje prijs(zodat wij alleen maar nieuwschierige worden).
Hij zal wel bij een 1 of andere sekte zitten(ook al ontkent hij het), dit soort verhalen kan je overal wel vinden, zijn genoeg boeken en films over, waar ts in is blijven hangen, en interessant wil doen.
Dus vindt ik dat ChristiaanVerwijs helemaal gelijk heeft, draai ik het even om, he ts, waarom ben je zo bang voor de woorden van ChristiaanVerwijs, is het een bedreiging voor je.
Kijk je vertelt (imo onzin) verhalen, maar kom nou eens tot de point, wat wil je hiermee, zieltjes winnen, voor je sekte. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:55

Sherlock

No Shit

Oké Marteezz, ik wil het nog één keer aan je vragen: Wat wil je bereiken met deze posts?
Wat is jouw doel?

Je schrijft niet voor niets al die stukken, maar waarom doe je het?

Probeer jij ons nu te "verlichten"?

Ik hoop trouwens dat je doorhebt dat de mensen hier heel graag willen begrijpen wat je zegt, maar je moet ze wel helpen. Dat houdt in dat je reageert op vragen en stellingen.
Ook het denigrerende toontje helpt je niet je geloofwaardig te maken hoor

[ Voor 3% gewijzigd door Sherlock op 05-06-2003 08:48 ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80686

Zucht, je zal me hier nie vaak zien reageren, maar ik lees alles hier wel altijd getrouw, zo ook dit stukje. En wat heb ik me ontzettend zitten ergeren aan de slappe ' theorie' van de TS, ik snap echt totaal niet wat je ons wilt melden, en ook niet waarom je ons wel de kleur geeft van je voorwerp, maar dan vervolgens hard weg rent als we je vragen wat het is. Als je geen hele informatie hebt, vertel dan niet de halve, er is niets irritanters dan zoiets op een forum.

Er zijn nog zoveel vragen die je moet beantwoorden, dus daar zal ik je in deze post niet mee vervelen, als je echt wat te melden hebt, meld het dan, en ga anders lekker op een ander forum lopen te onzin spammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tettie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-11-2022

Tettie

Atheistisch agnost

Hm, er begint mij ook het e.e.a. te dagen over de logica die achter de beredeneringen zit. Laat ik eens iets vergelijkbaars proberen en daarmee hopen aan te tonen dat de beweringen die de TS doet rondom de zon redelijk wankel zijn. Want hij merkt een aantal zaken op omtrent de zon/ster. Ik zal een vergelijkbaar iets doen rondom de punt (.). Lijkt misschien geheel off-topic, maar het gaat om de gedachtengang.

Een punt is namelijk een symbool voor het Almachtige. Hoe is dat, zul je dan zeggen... Het begint in Den Beginne bv al met 1 punt, de enorme samenballing van massa waaruit het heelal ge-Big Banged/geschapen is. En volgens de wetenschap pulseert het heelal, het begint uit een punt, zet uit en komt daarna weer samen in een punt. Daarna begint de cyclus opnieuw. Oftewel: begin en het eind der tijden van 1 heelal zijn punten, die tevens het einde en begin van de vorige tijden waren.

Het symbool voor het Almachtige is in een hoop culturen het licht. Laat nou net het licht niet als deeltje bestaan, maar als een punt...

Je ziet ook in de klassieke mechanica dat krachten niet uit een voorwerp zelf komen, maar uit een punt binnen dat voorwerp. Puntbronnen. Ieder lichaam heeft dus een punt waarvandaan zijn essentie komt. In natuurkundige zin dan.

Kijk bijvoorbeeld ook naar het gebruik van punten in de schrijftaal. Een punt eindigt iedere zin en geeft daarmee het ritme van de tekst aan. Bovendien bepaalt de punt mede of de zin een vraag is (?), een exclamatie (!), ofdat er gesproken wordt in de zin (:) en of bepaalde klanken anders gedwongen worden (zeeen, trema doet het even niet...).

Daarnaast zijn er nog allerlei symbolen voor het almachtige terug te vinden in de spreektaal. Het meest duidelijke voorbeeld hiervan is het kruispunt. Dit staat voor het verbindende punt van verschillende drukke verkeers/levensaders. Is het toeval dat het symbool van de kerk ook een kruis is?

Belangrijke motieven, redenen weet ik wat binnen een tekst worden ook punten genoemd. De rest van de tekst is opvulling: het gaat om de hoofdpunten. Of ergens een punt van maken. Hiermee wordt aangegeven dat dit belangrijker is dan de rest van de tekst. Dat kan ook geen toeval zijn.

Wat is het belangrijkste in de verschillende sporten? Het meedoen? Nee. Het is het winnen. En wat is daarbij het belangrijkste? Dat je punten scoort...

==========================================================

Dit alles is natuurlijk leuke onzin, maar het geeft in mijn optiek een beetje aan waar mensen als Von Danicken en mogelijk ook TS hun ideeen vandaan halen. Als je maar lang genoeg naar iets kijkt en erover filosofeert kun je altijd wel dit soort theorien bedenken.

Aan de TS is het om niet aan de hand van dit soort redenaties zijn punt te maken maar aan de hand van feiten. En ja, dan is een wetenschappelijke beschouwing wel het meest handige communicatiemiddel.

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
  • Laatst online: 09-08-2021
Marteez; we (mods) hebben besloten dat dit topic stopt. Ik heb je al 2 keer, en CP een andere keer, gevraagd om nou verdorie eens serieus te posten. Misschien vind je dat je dat zelf doet, maar dat vind de rest niet. Er zijn een hoop mensen die ook hier laten weten dat ze dit topic, en zijn samenhangers, irritant vinden. Ieder topic zo onsamenhangend is als dit zou al veel eerder gesloten zijn.

En; wij zijn inderdaad bang voor wat je te vertellen hebt. Wij zijn namelijk van een geheime organisatie en willen niet dat je de waarheid verspreid. Dit is geheid wat jij denkt - en dat is kenmerkend voor het denkpatroon dat je hanteert. Je formuleert een vage theorie en gaat vervolgens overal bewijs zoeken voor die theorie. Dit wordt ook wel een 'conformation bias' genoemd en je kunt jezelf op die manier helemaal gek krijgen.

[ Voor 22% gewijzigd door Christiaan op 05-06-2003 09:44 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.