Ati Radeon 8500 op FreeBSD 4.8

Pagina: 1
Acties:

• pilo2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-04 17:13

pilo2710

BSD kicks..... nuts!?

Topicstarter
Ik heb een ATI Radeon 8500 videokaart in m'n machine zitten. Nu heb ik FreeBSD 4.8 RELEASE geinstalleerd op mijn machine en het werkt tot dus ver goed. Maar wanneer ik film wil afspelen, dan krijg ik zwart beeld. Nu heb ik op internet gelezen dat dat een algemeen probleem is met de ATI kaart, dus moet je drivers installeren. Ik heb ergens DRI drivers gevonden om dit aan de gang te helpen, maar als ik ze in m'n Xfree driver map installeer, werken ze niet.. :(

Heeft iemand het al voor mekaar gekregen om zijn ATI Radeon goed werkend te krijgen onder BSD? (ook openGL en DRI?) Kan iemand een link, tutorial of uitleg geven hoe ik dat voor elkaar kan boxen? _/-\o_ PS: heb Xfree86 4.3

Samen met een Grolschje aan je BSD bak sleutelen; Priceless!! :D

• EoF
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

EoF

Ik heb net hetzelfde, 8500 op FreeBSD en als je deze link volgt krijg je het wel werkende.

http://people.freebsd.org/~anholt/dri/install.html

• pilo2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-04 17:13

pilo2710

BSD kicks..... nuts!?

Topicstarter
Ik heb dit geprobeerd en glx werkt in ieder geval zonder problemen, maar als ik X wil starten, geeft hij de melding dat DRI door een initdisplay probleem niet werkt. Kan het zijn dat mijn XF86config niet goed geconfigd staat? :? :?

Samen met een Grolschje aan je BSD bak sleutelen; Priceless!! :D