Toon posts:

Welk soort IDE kabel aan DVD brander ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een NEC ND1100A gekocht. Nu heb ik sinds een week vaak dat de buffer leeg loopt. Kan dit liggen aan de kabel ? Ik heb er een standaard UDMA33 kabel aanzitten. Is het probleem verholpen misschien met een UDMA66/100 kabel ?

mzzl
dennis

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-03 22:03

Theuno

Da Devil Crew

Verwijderd schreef op 04 juni 2003 @ 23:30:
Hoi,

Ik heb een NEC ND1100A gekocht. Nu heb ik sinds een week vaak dat de buffer leeg loopt. Kan dit liggen aan de kabel ? Ik heb er een standaard UDMA33 kabel aanzitten. Is het probleem verholpen misschien met een UDMA66/100 kabel ?

mzzl
dennis
Deed hij het voor die week wel goed ?

Idd, er is een kleine kans dat het aan je kabel ligt, dan kan je het proberen met een andere kabel. Maar zit er nog een apparaat aan die kabel ? Vaak ligt het daar aan..

btw.. wij tweakers mzzl-en of groeten niet ;) (rare gewoontes hier..)

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Branders lopen toch helemaal niet op UDMA 66 of hoger ? Ik dacht alleen 33 dus dan boeit het niet

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt het altijd proberen.
een ATA100 kabel kost maar een euro ofzo, dus het is makkelijk om even te proberen.
Het kan overigens nog veel meer zijn dan alleen die kabel...
dual-zip schreef op 04 June 2003 @ 23:34:
Branders lopen toch helemaal niet op UDMA 66 of hoger ? Ik dacht alleen 33 dus dan boeit het niet
vaag genoeg heb ik het meegemaakt dat bepaalde DVD spelers op een VIA chipset niet wilde werken met een ATA33 kabel (maar goed, dat zal grotendeels te wijten zijn aan de minder stabiele componenten dat zich chipset durft te noemen).

[ Voor 56% gewijzigd door TERW_DAN op 04-06-2003 23:38 ]

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Afhankelijk van je overige hardware is het verstandig om over te stappen op een 80-aderige kabel. Dus: wat zijn je verdere specs?

Wanbeleid is ook beleid.

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:53

McFizban

Hackito ergo sum.

Heb je wel je DMA aan staan? Dit op zowel je brander als je HD?

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Terw_Dan schreef op 04 juni 2003 @ 23:37:
vaag genoeg heb ik het meegemaakt dat bepaalde DVD spelers op een VIA chipset niet wilde werken met een ATA33 kabel (maar goed, dat zal grotendeels te wijten zijn aan de minder stabiele componenten dat zich chipset durft te noemen).
Lekker makkelijk om direct de chipset de schuld te geven, zal wel iets anders geweest zijn, brakke kabel ofzo. VIA Chipsets zijn prima chips, je moet er wel mee om kunnen gaan 8)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• VisionMaster
  • Laatst online: 17-03 00:12

VisionMaster

Security!

ik zeg DMA, meer niet, heb hetzelfde gehad met mijn brander. Ik snapte er niks van dat mijn 40 speed nooit 40 speed haalde en dat het dus ong. 6 minuten duurde en mijn hele systeem brak liet lopen.
nu 3 minuten ongeveer voor een volle 80 min. :Y) met altijd volle buffers

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

En soms kan DMA activeren behoorlijk "tricky" zijn. Weet niet of meer hier dit probleem ervaren, maar de Samsung DVD SD-616F die ik hier heb weigert gewoon in DMA-mode te draaien zodra er een hdd aan dezelfde kabel hangt. Een Atapi-app lust ie wel :?
Bijzonder lastig dus als maar 2 poorten hebt (ouwe systeem) en liefst je HDD's als master gescheiden wilt aansluiten.

Mocht het dus niet meteen lukken, probeer eens met je apps te shufflen.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

dual-zip schreef op 05 June 2003 @ 00:16:
[...]

Lekker makkelijk om direct de chipset de schuld te geven, zal wel iets anders geweest zijn, brakke kabel ofzo. VIA Chipsets zijn prima chips, je moet er wel mee om kunnen gaan 8)
Dit was toch echt een issue met die chipset hoor. Lag dus NIET aan de kabel (gezien deze in non via systmen wel normaal werken).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een P4 2.6 Ghz met 768 MB PC2700 geheugen. Daar zou het niet aan moeten liggen lijkt me. De DMA staat ook aan van de DVD Brander. Hij staat automatisch op Ultra DMA Mode 2.

Op de secundaire master heb ik de brander zitten en op de secundaire slave mijn gewone cdrom speler.

Heeft iemand hier misschien ook gewoon een udma33 kabel aangesloten aan zijn brander en heeft geen problemen gehad ? Dan lijkt het me dat het niet aan de kabel ligt als dat het geval is.

Verwijderd

> voor die brander een udma kabel gebruiken en er GEEN oudere ide aparaten aan hangen (simpele cdrom, zip, etc...) je moet UDMA en oudere IDE uit elkaar halen of je krijgt problemen met timings.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een redelijk nieuwe cdrom speler die ik er aan heb zitten 48x speed. Dus dan is het niet mogelijk om meer dan 3 apparaten aan te sluiten ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ook een HD die UDMA100 support, er zit ook een 80 aderige kabel aan. Deze staat automatisch ingesteld op PIO4 mode. Kan ik dit niet wijzigen ergens ? Vanaf die harddisk brand ik altijd naar dvd.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Wat voor kabel je gebruikt maakt echt niet uit voor je fikker....
33 MEGs per seconde haalt geen enkele fikker, in de verste verte niet....

wijzigigen van je pio/dma settings doe je in het apparaatbeheer.....
die cdrom moet er makkelijk bij kunnen.

ps: zeg ff precies wat je eraan hebt hangen, hoe gejumpert en waar.

bijv:
Primairy Master - hdd
primairy slave - cdrom
Secundairy master - ??
S slave - ???

[ Voor 36% gewijzigd door Madrox op 06-06-2003 00:10 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

Nee het maakt niets uit wat betreft de kabel(bij mijn NEC tenminste niet). Voor de rest zou ik zeggen wat brand je precies? Er is een verschil qua snelheid of je miljoenen files van 1 kb op dvd brand of 5 grote files van 700 mb. >:)

De HD in PIO4 mode, staat ie zo in de bios of in Windows? Zorg ervoor dat deze ingesteld staat op ATA100 of UDMA5 mode. Als ie in PIO mode word aangesproken is dat zeker NIET bevordelijk voor de snelheid.

(om in Windows XP/2k te kijken: rechtermuisklik op Deze Computer -> Hardware -> apparaatbeheer -> IDE ATA/ATAPI controllers -> Primary / Secondary IDE channel -> Geavanceerd; daar moet staan DMA indien beschikbaar).

BF2 stats Systemen

Pagina: 1