Toon posts:

[iPAQ] tijd/datum veranderd na sync.

Pagina: 1
Acties:

• webskipper859
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 29-09-2006
Probleem:
Na het synchroniseren is de tijd en datum op mn ipaq ineens gewijzigd. Dit is dus errug irritant.. Ook als ik in mn ipaq de tijd/datum weer goed zet dan nog wijzigd ie het weer tijdens synchroniseren.

De datum/tijd op mn laptop staan goed.

Specs:
Windows XP Pro Eng
Outlook 2000
Active Sync 3.5

Compaq iPAQ 3130
ROM Revision 1.46.00 ENG
OS Version 3.0

----

Kent iemand dit probleem???... Zo ja, hoe zou ik dit op kunnen lossen?

• koffercomputer
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 20:11
In hoeverre staan de tijd en datum verkeerd? Als het één uur is kan het aan de tijdzone liggen.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• webskipper859
laptop: 23:18
ipaq: 8:18

• freddyathlon
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 15-11 14:13

freddyathlon

McLaren Mercedes 2021 ;)

Open MS Activesync op de pc, en klik dan op Options.
Op het eerste tabblad genaamd 'Sync Options'
kun je de optie 'synchronize mobile device clock upon connecting' uitzetten

ik had het probleem ook, en hiermee was het opgelost.

succes.

Apple iPhone 12 Pro Max  Macbook Pro Retina 2015 13" ○ Renault Clio Limited Edition 2019 ○ Renault Kadjar 2019 Black Edition

• Dr. Cheeks
  • Laatst online: 14-11 13:31
Ik denk (net als koffercomputer) dat het aan je tijdzone ligt, zeker ook omdat er een precies heel aantal uren verschil is. Waarschijnlijk staat je computer en je iPaq niet allebei op dezelfde tijdzone ingesteld en dan is het logisch dat je tijd 'verkeerd' gezet wordt...

En je kan beter niet de tijdssynchronisatie uitzetten zoals hierboven gesuggereerd. Nou ja, het kan natuurlijk wel, maar het is geen echte oplossing.

[Voor 24% gewijzigd door Dr. Cheeks op 05-06-2003 08:04]

• webskipper859
freddyathlon schreef op 05 June 2003 @ 07:53:
Open MS Activesync op de pc, en klik dan op Options.
Op het eerste tabblad genaamd 'Sync Options'
kun je de optie 'synchronize mobile device clock upon connecting' uitzetten

ik had het probleem ook, en hiermee was het opgelost.

succes.
thanks!

damn.. :( dat ik DAAR nou weer over heen heb gekeken.. ik heb gewoon die hele optie niet gezien |:(
En je kan beter niet de tijdssynchronisatie uitzetten zoals hierboven gesuggereerd. Nou ja, het kan natuurlijk wel, maar het is geen echte oplossing.
Waarom is het geen echte oplossing?

[Voor 21% gewijzigd door webskipper859 op 05-06-2003 10:29]

• bolke
  • Laatst online: 21-07 09:57

bolke

Klikt nu met een 50D.

Je hebt op een van je machines (PC of Ipaq) de timezone verkeerd staan. Pas deze aan naar de juiste zone en je hebt nergens meer last van.

PS: Het is belangrijk dat d twee tijden gesynced zijn. Er kunnen sync problemen optreden als er een groot verschil in tijd is.

http://www.hroling.nl

• web-hawk
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 30-07-2010

web-hawk

web-con.nl

Een beetje een oude koei, maargoed....

Ik heb dus sinds kort hetzelfde probleem!

Op beide systemen staan de tijdzones goed ingesteld en NOG blijft er een uur verschil in zitten. De afspraak op de Ipaq is consequent een uur later! en precies een uur ook.

De oplossing om de klok niet te synqen werkt wel, maar lijkt me meer een noodgreep dan een echte oplossing.

Heeft iemand nog meer ervaring hiermee en/of weet hij/zij een definitieve oplossing?

Systemen:
WindowsXP pro
Office 2003 (Outlook)
ActiveSync 3.7.1

Ipaq 3630
PocketPC2002

Innovation beyond Imagination

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee