Nog hoop voor P3-systeempje?

Pagina: 1
Acties:

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Iets van een jaar geleden had ik een P3 450 op een moederbord dat waarschijnlijk een Sis 5600 is (dat staat iig op de northbridge heatsink, verder kan ik geen merknaam ofzo vinden). Verder zat er nog een TNT2 32 mb videokaartje in.
Ik was toen een beetje beginnend casemodder en ik had al een window in m'n case gezaagd, ik was alleen te lui om er plexiglas achter te plakken :X.
Toen ging ik een keer naar een mini-Lanparty, en waarschijnlijk is er onderweg in de auto iets mee gebeurd, want toen ik hem wilde opstarten kreeg ik piiiiiiiieeeeeeep piep piep piep te horen, oftewel dat m'n videokaart dood is :(.
Daarna hadden we nog wat andere videokaarten geprobeerd (ook een ouwe PCI) maar het probleem bleef. Ik had de hoop al opgegeven en nu zijn we al weer ongeveer een jaar verder, maar ik wilde toch nog eens kijken of er niks anders kapot was (ik had ondertussen al wat meer ervaring :) ).

Toen ik hem echter testte met een videokaart waarvan ik zeker weet dat hij werkt, plus 64 mb werken geheugen, kreeg ik helemaal niks. De cpu-fan ging draaien, de power-Led brand maar voor de rest gebeurd er niks, ik krijg ook geen piepjes. Ik heb een lange tijd geleden al eens een keer geprobeerd om het bios te clearen mbv de clearcmos-jumper maar dat wilde toen ook niet helpen, en nu doet hij dus niks meer :(
Is er dus nog kans voor dit moederbord/cpu? En wie van de twee zou er kapot kunnen zijn (of allebei) ?

edit: ik heb btw al een beetje gezocht, maar ik kon niet echt iets vinden en wist überhaupt niet echt waar ik naar moet zoeken...

[ Voor 5% gewijzigd door JER00N op 04-06-2003 22:35 ]

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Heb je ook al een PCI kaart geprobeerd ?? misschien is je AGP slot wel kapot

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

KaMiKaZe schreef op 04 June 2003 @ 22:36:
Heb je ook al een PCI kaart geprobeerd ?? misschien is je AGP slot wel kapot
lees:
Daarna hadden we nog wat andere videokaarten geprobeerd (ook een ouwe PCI) maar het probleem bleef. Ik had de hoop al opgegeven en nu zijn we al weer ongeveer een jaar verder, maar ik wilde toch nog eens kijken of er niks anders kapot was (ik had ondertussen al wat meer ervaring ).

B)

Verwijderd

Andere voeding probere wil nog wel es, en natuurlijk ook ff alles los trekken en back to basic, opnieuw bouwen zodat je zeker weet dat alles er weer goed aan/op zit.
Maar natuurlijk eerst gewoon voeding+mobo+mem+cpu+VGA ;) en dan kijken of ie aan wil :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 22:41 . Reden: makje :) ]

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:29

makje

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 22:38:
Andere voeding eraan hangen, ff alles los trekken en back to basic, opnieuw bouwen zodat je zeker weet dat alles er weer goed aan/op zit.
Maar natuurlijk eerst gewoon voeding+mobo+mem+cpu+videokaart en dan kijken of ie aan wil :)

9800x3d

• JER00N
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 juni 2003 @ 22:38:
Andere voeding probere wil nog wel es, en natuurlijk ook ff alles los trekken en back to basic, opnieuw bouwen zodat je zeker weet dat alles er weer goed aan/op zit.
Maar natuurlijk eerst gewoon voeding+mobo+mem+cpu en dan kijken of ie aan wil :)
De voeding die ik had getest werkte gewoon goed (zit nu in een andere pc) dus daar zal het niet aan liggen, en de cpu fan enzo gaat gewoon draaien...
Ik denk dat er meer iets aan de hand is met m'n bios.

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Ik heb dan wel andere componenten (kijk sig), maar ik had van de week precies hetzelfde probleem, geen bios piepjes en geen beeld.

CMOS clear en verschillende componenten enzo hielp allemaal nix. Dus toen ging ik maar ff logisch nadenken: er zit net een neiuwe cooler op, misschien zit daar wat fout.

Dus ik pluk de cooler eraf, haal CPU eruit, maak em nog eens goed schoon (Wasbenzine), nieuwe cool prut en cooler er weer op. Maar nog steeds wat probleempjes: hij kwam deze keer wel door de POST codes heen (leukjes af te lezen bij die EPoX mobo's) en bleek dat het RAM gewoon los erin zat, dus die heb ik ff stevig aangedrukt en hopla, werkt weer als voorheen :)..

Nu heb jij hier misschien weinig aan, maar je zou even kunnen controleren of de componenten wel goed in de mammaplank zitten gedrukt |:(

Learn something new every day.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

Pastasaus schreef op 04 June 2003 @ 22:34:
edit: ik heb btw al een beetje gezocht, maar ik kon niet echt iets vinden en wist überhaupt niet echt waar ik naar moet zoeken...
Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Er is inderdaad écht geen bal te vinden over dit onderwerp B) :P
Mierenneukert. De videokaart word ook wel 'ns "vga" genoemt, of "vgakaart". Moet je daar een post aan vuil maken :?

Als je verder niks zinnigs toe te voegen hebt, zeg dan niks..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

De proc is kapot, heb ik zelf voor gehad

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Geloof mij of niet... maar ik heb vanochtend exact hetzelfde mobo in het ruiltopic gezet met een p3 500. Die werkt nog perfect, intresse? zie mail.

(sis5600 staat er op een groen koelblokje, onboard sound? die van mij is een chaintec, heb ergens nog wel het exacte typenummer...)

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:29

makje

Professioneel prutser

W3ird_N3rd schreef op 04 juni 2003 @ 23:04:
[...]

Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Er is inderdaad écht geen bal te vinden over dit onderwerp B) :P

[...]

Mierenneukert. De videokaart word ook wel 'ns "vga" genoemt, of "vgakaart". Moet je daar een post aan vuil maken :?

Als je verder niks zinnigs toe te voegen hebt, zeg dan niks..
offtopic:
zou je wel eens naar de reden van edit van die beste jongen willen kijken?? dank

Voor de TS, er zijn dus 5 dingen die allemaal moeten werken wil de pc opstarten. videokaart en geheugen kunnen we in ieder geval wel uitsluiten aangezien je daarvan meerdere geprobeerd hebt. Je ledje brand en de fan draait, dus de voeding doet het waarschijnlijk ook.

Blijven over het mobo en de cpu. Enige manier om dat te controleren is die beide ook in een andere pc te proberen.

Wat verder nog kán helpen: alle onderdelen nog een nalopen om te kijken of ze goed vast zitten en op de juiste plek. je pc aansluiten op stopcontact met randaarde.

Verder weet ik het ook niet meer. succes

9800x3d

• Icey
Chaintec 6SSA2

Manual: http://www.chaintech.dk/FILES/6xMB/manual/6SSA2.EXE

Waarschijnlijk heb je dat mobo, de rede waarom ik dat denk, zelfde nummer op de northbridge, en verder nergens iets waaruit blijkt dat het van chainec is, het koste mij ook veel moeite om erachter te komen ;)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Icey schreef op 04 June 2003 @ 23:15:
Chaintec 6SSA2

Manual: http://www.chaintech.dk/FILES/6xMB/manual/6SSA2.EXE

Waarschijnlijk heb je dat mobo, de rede waarom ik dat denk, zelfde nummer op de northbridge, en verder nergens iets waaruit blijkt dat het van chainec is, het koste mij ook veel moeite om erachter te komen ;)
Merknaam staat er idd niet vaak op. Wel het chaintech logo. Typenr van de plank staat meestal op de bioschip, als stickertje.

Gezien de 6SSA en de P3-450 combinatie gok ik op een aldi-systeempje, zo'n FiF ding ;)

• Icey
DJSmiley schreef op 04 June 2003 @ 23:19:
[...]

Merknaam staat er idd niet vaak op. Wel het chaintech logo. Typenr van de plank staat meestal op de bioschip, als stickertje.

Gezien de 6SSA en de P3-450 combinatie gok ik op een aldi-systeempje, zo'n FiF ding ;)
dat was het grappige, er stond geen logo op, er stond geen nummertje op etc. HEt was balusc die mij in een heel oud topic geholpen had, aan de hand van bioscodes o.i.d.

• JER00N
  • Niet online
DJSmiley schreef op 04 juni 2003 @ 23:19:
[...]

Ja! de originele fabrikant was idd Fif :)

Zonet nog even wat dingen geprobeerd:

- zonder geheugen/videokaart -> geen piepjes
- met een P2 -> geen verschil..

Er was wel iets vreemds. Als ik 'em met die P3 erin opstart en ik druk 4 seconden op de powerknop gaat hij uit, maar met die P2 blijft ie gewoon doorgaan :?

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
dan is die bij de P2 vastgenaait? (bij post al) en die P3 die werkt dan gewoon (dus das geen prob die p3)
Pagina: 1