Toon posts:

"uber alles"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=783416

deze reactie zie ik graag verwijderd of geedit. Deutsland uber alles kan echt niet wmb.

Of denken de heren er anders over?

troll is het trouwens ook niet echt... mmmm. Gewoon overbodig dan maar?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:07

botoo

💀 too old to die young

Deutschland über alles!!

Een goede zet!

Als België dan toch als modelstaat wil optreden dat ze hier dan maar eens een voorbeeld aan nemen!
Zal een pak schelen in de begroting
Ik heb niet de indruk dat hier iets ernstigs mee bedoeld word, weliswaar overbodig maar wmb mag de post blijven staan hoor.
Ook al is een score van 0 imo wel voldoende

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 19:35
Duitsland boven alles, och hij zal de eerste niet zijn met een dergelijke mening. Jouw sig, Linux is vrijheid, ben ik het wel mee eens maar geef anderen dan ook wat vrijheid. Ik vind heel persoonlijk dat die persoon Duitsland in princiepe best het beste land mag vinden. Bovendien heb ik er mijn twijfels bij of het niet stiekem sarcastisch bedoeld is.

Natuurlijk hoort dit niet op de T.net FP thuis maar verwijderd? Ik weet het nog niet zo hoor....

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Met het knipoogje en de verdere motivering erbij lijkt het ingrijpen van een admin me inderdaad niet nodig :).

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja, hoor. Alsof hij hier naar het Duitsland uit de jaren '39-'45 refereert. Tuurlijk niet man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Is dat niet de eerste zin van het nog steeds geldige Duitse volkslied, bovendien doet deknipoog wonderen. Mijnheer geeft aan dat hij blij is met de Duitse actie, nix naars bedoelt IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Het zinnetje is op vele manieren te interpeteren:

Oorlog (maarja, die knipoog ;) ).
De regering staat boven de bedrijven die ze op een bepaald OS willen laten draaien.
Duitsland die als eerste daadwerkelijk de grote stap zet naar een open-source omgeving.

Zo kun je nog veel meer bedenken. :)
Ik ga die reactie dan ook niet naar beneden helpen, mijnziens is dat helemaal nergens goed voor. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Ik voel het meeste voor de redeneringen van * botoo en * KeX . Hoewel ik vaak bijzonder snel op m'n achterste benen sta wanneer er aan de oorlog gerefereerd wordt, vind ik dit geen ongeoorloofde zinsnede. (Flipz weet wat ik hier bedoel, in geval van de NSB was ik stukken minder mild... ;) )
Ik ben van mening dat ik niet inconsequent ben. Het is hier zoals zowel botoo en Kex zeggen, niet uitgesproken negatief bedoeld, en daarbij is het inderdaad een zin uit het Duitse volkslied... en als dat al verboden wordt op een Nederlandse site... :D Kortom, er wordt niet eens aan de oorlog gerefereerd hier!

In dit geval ben ik er dan ook niet voor om te editten. Ik vind de post vrij goed staan op +1. Overigens... een 0-score zou ik ook zeer wel kunnen billijken, want veel toevoegen doet hij niet... Ik zou de "informatie" niet missen als ik de post niet zou hebben gelezen... :)

Toch vind ik het wel lovenswaardig dat Flipz zich inzet om de FP schoon te houden van allerlei aanstootgevende leuzen. Dat is ook voor mij vrij belangrijk. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Superdeboer op 04-06-2003 23:22 ]

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 00:12

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

* RM-rf is ervoor om deze post direkt met overmacht vast te zetten op een 1-score in de eerste minuten, waarna via een twijfelachtige mod-duikelpartij er een tegenpuntje wordt uitgedeeld, en dan in de laatste modereerminuten de post alsnog met een frommel+1 van 1-naar-2 te modereren, waarna nog twijntig jaar gediscussieerd kan worden hoe de overduidelijk superieure moderators door zo'n tweederangs postje zich in de luren hebben kunnen laten leggen.

Overigens is de traditionele uitleg over de tekst, dat dit een verwijzing naar het onderwerpen van andere volkeren gaat fout, het betreft een oproep tot patriotisme, als eigenschap die boven andere dient te staan, niet vreemd voor een federale staat van uiterst verschillende bondsstaten, die pas sinds 1871 verenigd zijn.
enkel de eerste strofe van het 'Deutschlandlied' is zeer pijnlijk voor duitsers, aangezien deze een beschrijving vormen van etnografische grenzen die hedentendage not done meer zijn (het legt de oost-grens tegen rusland aan); Overigens is de muziek naar ik meen van Haydn (in tegenstelling tot de traditionele franse volksmelodie waarop het W gebaseerd is)
Maar de zinssnede 'Deutschland über alles' is enkel fout op te vatten door mensen die een onjuist en gezochte verklaring ervoor bedenken.

Net zoals het Wilhelmus niet noodzakelijk een oproep is tot kolonisatie door een spaanse koning om trouw te zijn

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

RM-rf schreef op 05 June 2003 @ 00:52:

Net zoals het Wilhelmus niet noodzakelijk een oproep is tot kolonisatie door een spaanse koning om trouw te zijn
Neej, voordat daar misverstanden over ontstaan, zelfs verre van dat!

De zinsnede: "den Coninck van Hispaengien heb ick altijt gheeert" moet niet opgevat worden dat wij die koning zouden moeten eren. Het Wilhelmus is te lezen als een roep op vrijheid.
Dan dien je ook de overige coupletten erbij te nemen. Bezie in het zesde couplet nu eens de zin: "dat ick doch vroom mach blijven, u dienaer taller stondt / die tyranny verdrijven die my mijn hert doorwondt"

Hoewel ook daar verschillend over gedacht kan worden: wanneer wij de 80-jarige oorlog zien als een vrijheidsstrijd tegen de godsdienstonderdrukking door de Spaanse katholieke koning, dan wordt de strekking van het Wilhelmus volledig duidelijk. Het gaat over Willem van Oranje, die tot dan toe zijn koning trouw was gebleven, maar op een punt was gekomen dat dat niet meer ging. Als dienaar van God hoopte hij op dat punt, de tyrannie van deze koning af te werpen.

Het Wilhelmus is dus géén roep om onderdrukking! Noch door een Spaanse koning, noch van "de Nederlander" die vanwege zijn superioriteitsgevoel meent de hele aarde te moeten veroveren. Het Wilhelmus is een voortdurende herinnering aan de gruwelen van onvrijheid en onderdrukking. Het is een loflied op de vrijheid!

Nu terug naar het Duitse volkslied. Inderdaad is dit ontstaan toen in 1871 het Keizer Wilhelm I aan het roer kwam. En inderdaad is dat een (verklaarbare en zeer te billijken) steun in de rug aan de jonge natie. Vergeet dan echter niet, dat deze steeds sterker wordende houding (uiteindelijk met leuzen als "Blut und Boden" als ik mij niet vergis) zowel in Duitsland, als ook in de andere 19e eeuwse Europese naties, uiteindelijk indirect bijdrage was aan het begin van WO I.

Het feit daarentegen dat tegenwoordig werkelijk niemand nog aanstoot neemt aan het huidige Duitse volkslied, behalve de Nederlanders wanneer er gevoetbald moet worden, is natuurlijk een teken aan de wand. Elk volkslied zal zeggen dat dat volk het beste is, waar heb je anders een volkslied voor... Dat is ook volledig geaccepteerd. Zo zingen de Friezen over Friesland als "it beste lân fan d' ierde" ofwel, het beste land van de aarde. En waarom zouden ze niet mogen... ('t is ook echt zo, maar dat dan terzijde). Je zult toch vlak voor een voetbalwedstrijd moeten zingen: "ow ow ow wat hebben wij een kutland / met onze taal en naam staan wij voor schand". Das natuurlijk geen lekker begin van zo'n wedstrijd dan lijkt me. ;)

Hoe dan ook, noch de Duitsers, noch de poster treft enige blaam. Ik hoop namelijk niet dat er een post van mij wegge-edit zal worden wanneer ik ooit een strofe uit het Wilhelmus zou citeren. :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:07

botoo

💀 too old to die young

on-topic:
'We' gaan er nu wel van uit dat 'Deutschland über alles!! ;) ' als stukje uit het volkslied bedoeld kan zijn, maar dat _hoeft_ natuurlijk niet, het _kan_ wel degelijk een slechte bedoeling hebben.

* botoo gaat er van uit dat het niet nodig is om achter alle losse kreten zwaardere betekenissen te gaan zoeken. FlipZemanova ervaart het als een slechte opmerking, dat mag natuurlijk, en het is goed om dat collectief tegen het licht te houden. Het collectief vind vervolgens dat die soep niet zo heet gegeten dient te worden.

Samen komen we er wel uit :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deutschland uber alles uber alles in die Welt!

Lijkt me duidelijk toch? Net zoiets als "hup holland hup trek het leeuwtje geen pantoffels aan". Het is gewoon het volkslied en ja vroeger schreven ze dat soort dingen nogal overdreven op. Ik kan me niet voorstellen hoe je dat in dit geval negatief kan uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 19:35
botoo schreef op 05 June 2003 @ 09:54:
on-topic:
'We' gaan er nu wel van uit dat 'Deutschland über alles!! ;) ' als stukje uit het volkslied bedoeld kan zijn, maar dat _hoeft_ natuurlijk niet, het _kan_ wel degelijk een slechte bedoeling hebben.
Jaha, maar als ik zeg "de appel valt niet ver van de boom" weten we allemaal dat ik niet een appelboom en een appel zie, maar dat ik het over een spreekwoord heb. Als ik zeg "ich bin ein berliner" weten we allemaal aan wie ik refereer.
Het lijkt mij niet zinnig de 'waarheid' zo ver te zoeken, sommige dingen zijn gewoon duidelijk ergens van afkomstig. Dat weet degene die de post heeft geschreven waarschijnlijk dondersgoed en vandaar ook dat hij het zinnetje zo mooi weet te her-produceren. Ik vind het een duidelijke zaak :) .

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 10:02:
Ik kan me niet voorstellen hoe je dat in dit geval negatief kan uitleggen.
Nou hierboven staan reacties waarom sommigen zich dat wel kunnen voorstellen. Nadat je dat hebt gelezen (dat je doorgaans doet alvorens te reageren?) kun je je het je nog steeds niet voorstellen?

ik wel maar ik denk net als Botoo en Kex dat dit niet op die manier is bedoelt, te meer omdat Duitsland met Linux innovatief bezig is (which is ontopic).

Anders worden alle uitspraken waarin 'hail' staat, al dan niet met Satan, ook ff gebanned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm.. eigenlijk reageert alleen de topicstarter echt negatief. Maar een goede redenatie ontbreekt. Er is meer een verwijzing naar de oorlog. WO II is overigens naar mijn mening eindelijk toe aan een wat meer objectieve beoordeling. WOII + Duitsers is niet per definitie fout. Begrijp me overigens niet verkeerd dat ik het niet verschrikkelijk vindt wat er in de tweede wereldoorlog is gebeurd en dat de duitse staat hoofdschuldige is aan de meeste ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 21:38
Hij stond op -1, ik heb hem ietsjes omhoog getrokken richting de 0, daar staat hij nu magertjes op. Wie helpt me nog een handje :) ?

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Alex de Groot schreef op 05 June 2003 @ 19:05:
Hij stond op -1, ik heb hem ietsjes omhoog getrokken richting de 0, daar staat hij nu magertjes op. Wie helpt me nog een handje :) ?
* KeX

Staat nu weer op +0.28.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
0 - Overbodig is prima als het aan mij ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 21:38
KexDaFlex schreef op 05 June 2003 @ 21:42:
[...]

* KeX

Staat nu weer op +0.28.
A men got to do, what a men got to do...
Moddereten, till every score is right :)

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Alex de Groot schreef op 05 June 2003 @ 22:59:
[...]

A men got to do, what a men got to do...
Moddereten, till every score is right :)
Doe maar met een 'a' 8)7.
Pagina: 1