vraag over Via Epia M10000

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04:00
Hoi mensen,

Ik heb een aantal vraagjes over de VIA EPIA M10000. Zit namelijk te denken om dit systeempje te kopen om daarmee mijn films en dvd's etc af te kunnen spelen. En als een soort vervanger van mijn cdspeler/receiver want de cd's die ik heb zijn toch allemaal omgezet op mp3 en de cd's raak ik bijn aniet meer aan (is zoveel moeite om die te zoeken, cd eruit in de speler en draaien ) dus ik dacht.

Koop mijn een receiver met 5.1 mogelijkheid digitale ingang en een VIA EPIA M10000 die ik dan via de spdif (digitale uitgang?) aan elkaar verbind om zo in combinatie met mijn geweldige samsung tv dvd's en dergelijke af te kunnen spelen. Nu had ik al wat reviews gelezen en is het een best snel beestje voor zijn taken maar ik wil graag weten wat jullie (ervaring of geen ervaring) er van vinden. Een andere vraag is, is het echt zo dat de processor op het mini itx moederbord is vast gesoldeert?
Als ik pc2700 geheugen er in doe (ondersteunt maar 2100) is dat geen probleem oftewel slikt ie dat?

Op foto's vanhet moedrbord /processor heb ik gezien dat er een heatsink met fan op zat. is deze makkelijk te vervangen of zit die er ook op vast gezet? Ik ben ook namelijk aan het zoeken of ik op een of andere manier de proc passief gekoelt krijgt.

En als je nog info weet die ook wel interessant lijkt voor mijn keuze.. kalk het er maar gewoon neer

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Laatst online: 12-09 12:17

DaRoot

Some say...

Heb er zelf geen ervaring mee, maar ben er wel erg geïnteresseerd in. Ik lees in zo'n beetje alle reviews dat ie DVD en DivX vlekkeloos afspeeld.
CPU zit inderdaad vastgesoldeerd.
PC2700 geheugen is gewoon backwards-compatible, moet dus gewoon werken.
De heatsink is wel te vervangen, makkelijk weet ik niet. Passief koelen schijnt wel te kunnen.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

let wel even op dat je een epia m10000 new hebt met de Nehemiah de oude ezra t core is vele malen langzamer. verder staat er op www.mini-itx.com vele reviews van kasten en hoe je die dingen kunt tweaken. zoek daar ff naar een hush kast deze koelt dmv de kast als koellichaam zelf erg mooi kastje ook. verder verkoopt msi kant en klare kastjes met eq en dergerlijke zie www.sallandautomatisering.nl en natuurlijk de pricewatch.

Hou er wel rekening mee dat epia systeem erg kieskeurig zijn met ram geheugen van verschillende merken.

verder even googlen naar epia passief koelen.

maar kijk gewoon eerst op www.mini-itx.com ze hebben hier ook een zeer duidelijke faq. al je vragen zullen daar beantwoord worden en ook echt alle maal

www.myelectronics.nl is een zaak waar ze de nieuwe core verkopen en ze zijn nog de goedkoopste ook. verder zijn ze ZEER snel met het beantwoorden van emailtjes en komen BELOFTES ook nog na ook.

veel succes verder

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 20:22
ik heb de epia m10000 new , ik gebruik em met 256MB PC2100 en een 52x cd-rom drive. Ik heb de performance niet echt kunnen testen omdat ik hem als firewall inzet. en daar is hij krachtig genoeg voor. Ik vind overigens wel dat hij vrij heet wordt voor een actief gekoelde eden (51-52c) de mini-itx kast die ik gebruik is niet geweldig geventileerd at zou er ook iets mee te maken kunnen hebben natuurlijk :)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
51 is wel heet is dat met dit weer of ? is dat stressed of idle?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Da Monkey schreef op 04 June 2003 @ 22:38:
51 is wel heet is dat met dit weer of ? is dat stressed of idle?
eigenlijk idle want de firewall staat echt niet veel te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
mm das wel warm. Is ie een beetje stil trouwens die fan ? :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

mijn systeem draait een graadje of 40-45 met dit weer bij normaal gebruik, zo heel warm is t dus niet voor zo'n klein kastje

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
ok mooi :) op die site van min itx staat trouwens iets over de max hd grote maar ik lees dit:

"he largest drive you will be able to attach is 136GB. Larger drives will be recognised as 136GB. EPIA M motherboards will support 48 bit LBA."

dat betekent dus dat de epia m10000 dus gewoon grotere schijven aan kan dan 136 gb? en nog zoiets niet echt belangrijk ofzo maar hoe zit het met de rc5-72 snelheid :) doet ie dat een beetje goed?

[ Voor 17% gewijzigd door Webgnome op 04-06-2003 22:55 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Da Monkey schreef op 04 juni 2003 @ 22:45:
mm das wel warm. Is ie een beetje stil trouwens die fan ? :)
de fan zelf is wel stil, alleen m'n oude maxtor 40GB 5400rpm maakt wel wat lawaai :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambert
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Over het geheugen met die mobotjes. Er kan sneller geheugen in, in het ergste geval moet je de timings vastzetten in de BIOS. Overigens hem ik nog geen module gehad die dit bordje niet pikte.

De CPU zit idd vast op het moederbord.

De cooler vind ik naar mijn mening teveel lawaai maken.

Het grootste nadeel van de kasten voor de EPIA M1000 is dat ze zo compact zijn dat ze veels te heet worden. Dus 50 idle is nog netjes ik hem hogere temperaturen gezien. Overigens blijft hij dan nog wel stabiel dat is dan wel weer netjes. Ik denk dat het een combinatie is van warm weer, kleine kast en weinig airflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
zijn er nog meer mensen die ervaring hebben met dit dingetje. Ik zou wel graag willen weten of er losse heatsinks/koelers te koop zijn voor de epia procjes :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:12

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb hier (of beter gezegd, m'n vader) een Epia M10000 draaien, maar dan wel nog met de Ezra-T core.

DVD en SVCD gaat 100% probleemloos met PowerDVD, want PowerDVD kan gebruik maken van de on-board MPEG2 decoder. Dat is dus zeker geen probleem.

De meeste DivXjes hier spelen af met zo'n 30 tot 45% CPU-belasting. Ook geen probleem dus. Er zijn wel een paar DivXjes die meer vergen, ik dacht dat dat de DivX5 AVItjes waren met GMC en bidirectional encoding. Vergt meer rekenkracht ter decodering, hangt rond de 90%.

Wat betreft de SPDIF-uitgang: die van mijn systeempje werkte voor geen meter, gigantisch veel gekraak op de verbinding. Ik heb uiteindelijk toevlucht genomen tot een PCI riserkaartje met een Terratec DMX X-Fire 1024 met een optische uitgang.

Ik heb nav mijn SPDIF-problemen eens rond zitten zoeken en het valt me op dat er gigantisch veel mensen zijn die problemen hebben met de SPDIF-output. Als ik jou was zou ik dus maar meteen een PCI riserkaartje meebestellen zodat je nog een fatsoenlijke geluidskaart kunt plaatsen...

Wat het geheugen betreft: in mijn systeempje draait een Dane-Elec 256mb PC2700 reepje, zonder problemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Wildfire op 05-06-2003 11:55 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Weet iemand of je er een andere heatsink po kunt zetten?
(en heeft iemand ervaring met de real magic xcard in combinatie met dit mobo/proc combo?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu ook een epia 900M die draaid beneden op de tv (nog in zwart wit, morgen niet meer lol) Maarja die van mij is IDLE 60 graden celcius... Zelf gemaakte houte kast zonder airflow want ik heb me casefan uit gezegt anders maakt die case een pokke herrie, Weet iemand tot hoe warm hij mag/kan worden???

Massols
Rik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
iddle 60? TEEERING :P

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Sorry dat ik deze topic ff omhoog schop, zonde om een nieuwe te beginnen zowiezo, maar weet iemand wat de maximale grote van een hardeschijf is die je eraan kan hangen? Kan het nergens vinden.

Ik wil er zelf een 160GB Maxtor aan hangen. Is dit mogelijk?

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:28

Exigence

dnkroz

Als we toch beginnen met schoppen, dan sla ik er nog even tegenaan:
Ik lees overal dat dit moederbord met twee processors geleverd kan worden (C3 en Eden)
Welke kan ik het beste nemen als ik hem ga gebruiken voor een Home Theatre PC?
Ik geloof dat de C3 iets warmer wordt maar ook sneller/beter is. Klopt dat.
En klopt het ook dat dit moederbord geleverd wordt met MPEG decoder in de videochip geïntegreerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Osdorp-Dude schreef op 18 June 2003 @ 14:53:
Sorry dat ik deze topic ff omhoog schop, zonde om een nieuwe te beginnen zowiezo, maar weet iemand wat de maximale grote van een hardeschijf is die je eraan kan hangen? Kan het nergens vinden.

Ik wil er zelf een 160GB Maxtor aan hangen. Is dit mogelijk?
Er zat ergens in de 100gb range een limiet bij deze borden, tenminste dat meen ik me te herinneren. Wellicht is dat met een van de recente BIOS-updates verholpen, maar dan moet je maar even op de fora van VIA Arena gaan spitten (www.viaarena.com).
erik9287nl schreef op 18 June 2003 @ 15:11:
Als we toch beginnen met schoppen, dan sla ik er nog even tegenaan:
Ik lees overal dat dit moederbord met twee processors geleverd kan worden (C3 en Eden)
Welke kan ik het beste nemen als ik hem ga gebruiken voor een Home Theatre PC?
Ik geloof dat de C3 iets warmer wordt maar ook sneller/beter is. Klopt dat.
En klopt het ook dat dit moederbord geleverd wordt met MPEG decoder in de videochip geïntegreerd?
Je hebt de eerste versie met een Ezra-T CPU (1ghz met FPU op 0.5ghz) en je hebt de nieuwe Nehemiah CPU (1ghz CPU en 1ghz FPU). Bij o.a. MyElectronics hebben ze de Nehemiah al.

Het moederbord heeft idd een geïntegreerde MPEG/MPEG2 decoder, maar ik heb begrepen dat die tot nu toe alleen nog maar door PowerDVD wordt ondersteund. Misschien dat de nieuwste versie van WinDVD, die nog maar net uit is, er ook ondersteuning voor heeft maar dat weet ik niet. Zou je even kunnen navragen bij de makers van WinDVD.

[ Voor 47% gewijzigd door Wildfire op 18-06-2003 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Nog een schopje...

Heb gekeken op het forum van Via Arena, alleen niemand heeft de vraag over hoe groot de HD's kunnen zijn op een Epia moederboardje beantwoord. Zal proberen VIA zelf maar es te mailen, maar weet niemand dit dan?

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Osdorp-Dude schreef op 23 juni 2003 @ 11:41:
Nog een schopje...

Heb gekeken op het forum van Via Arena, alleen niemand heeft de vraag over hoe groot de HD's kunnen zijn op een Epia moederboardje beantwoord. Zal proberen VIA zelf maar es te mailen, maar weet niemand dit dan?
Het nieuwste BIOS voor de Epia M10000 ondersteunt volgens VIA "big capacity HDD". Het kan bijna niet anders of de nieuwe 160gb en 200gb schijven worden dus ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Wildfire schreef op 23 June 2003 @ 12:14:
[...]

Het nieuwste BIOS voor de Epia M10000 ondersteunt volgens VIA "big capacity HDD". Het kan bijna niet anders of de nieuwe 160gb en 200gb schijven worden dus ondersteund.
Tis bevestigd :)

http://forums.viaarena.co...hreadid=40321&STARTPAGE=1

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-05 22:14

Freakaz0id

RC Geek

Mijn Epia bokt verschrikkelijk bij Divx playback in WMP9.
Ik draai win2k +sp3 + all updates.
Hij ramt em dus gewoon vol tegen de 100% CPU aan.
De mijne is dus ook de nieuwe nehemiah C3.

Als ik het goed begrijp, als ik Divx afspeel met WinDVD of PowerDVD, zal het allemaal werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 10:35

Shunt

Boe

erm wat denk je van een wat zachter osje als windows xp ofzo :D
windows 2000 is nu net even wat minder aardig voor de pc's met een wat minder sterke proc :D

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

Ja, zoiets is me al eerder opgekomen. maar dat 2k zo aso is wist ik niet. :P
En dat XP er vriendelijker voor is wist ik niet en verwachtte ik ook helemaaaaal niet. 8)7

Maar ik zal er es effe XP op gooien met classic view enzo, dat moet in theory lopen als n trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 10:35

Shunt

Boe

Freakaz0id schreef op 25 June 2003 @ 11:20:
Ja, zoiets is me al eerder opgekomen. maar dat 2k zo aso is wist ik niet. :P
En dat XP er vriendelijker voor is wist ik niet en verwachtte ik ook helemaaaaal niet. 8)7

Maar ik zal er es effe XP op gooien met classic view enzo, dat moet in theory lopen als n trein.
tip ga naar systeemeigenschappen
geavanceerd
prestaties > instellingen
aangepast
en dan zoeken naar vallende schaduw voor namen pictogrammen weergeven
en dan heb je alles optimaal in geseld (dus geen gezijk met extra poes pas die windows xp sloomer maken ;)
+ al het standaart van windows 2000 desktop maar met doorlopende plaatjes bij de namen van de icoontjes :P

[ Voor 8% gewijzigd door Shunt op 25-06-2003 11:30 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

Dat bedoelde ik eigenlijk ook, winXP zonder theme, clasical view, en geen visual effects.
En XP heeft nog tft geoptimaliseerde lettertypes ook, wat weer mooi uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Freakaz0id schreef op 25 June 2003 @ 11:01:
Mijn Epia bokt verschrikkelijk bij Divx playback in WMP9.
Ik draai win2k +sp3 + all updates.
Hij ramt em dus gewoon vol tegen de 100% CPU aan.
De mijne is dus ook de nieuwe nehemiah C3.

Als ik het goed begrijp, als ik Divx afspeel met WinDVD of PowerDVD, zal het allemaal werken?
Ik heb nog de oude Ezra-T core, maar DivX draait hier perfect onder Windows 2000 SP3...

Kwestie van ZoomPlayer installeren, FFDShow als afspeelfilter en AC3Filter voor de AC3-streams. Voila.

Moet je in FFDShow alleen geen postprocessing aanzetten, dan wordt het juist weer een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

Wildfire schreef op 25 June 2003 @ 15:10:
[...]

Ik heb nog de oude Ezra-T core, maar DivX draait hier perfect onder Windows 2000 SP3...

Kwestie van ZoomPlayer installeren, FFDShow als afspeelfilter en AC3Filter voor de AC3-streams. Voila.

Moet je in FFDShow alleen geen postprocessing aanzetten, dan wordt het juist weer een ramp.
Heb je daar mischien een tutje voor?
Want erg veel verstand van filters enzo heb ik niet. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

Tazzios

..

deze vraag past denk wel in dit topic :
een sattaliet kaart met time shifting redt Via Epia M10000 dat of is die te langzaam
er voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

Kan iemand me dat filter gedoe even uitleggen please?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Tazzios schreef op 25 June 2003 @ 17:50:
deze vraag past denk wel in dit topic :
een sattaliet kaart met time shifting redt Via Epia M10000 dat of is die te langzaam
er voor?
Way too slow. Qua echte CPU-kracht is het maar een simpele Celeron ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

Erger nog. windows ziet em als een Cyrix 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Freakaz0id schreef op 26 June 2003 @ 00:12:
Erger nog. windows ziet em als een Cyrix 3
Windows 2000 en XP zagen 'm toch echt als een VIA Ezra-T chippie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

De oude versie wel ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

Tazzios

..

Wildfire schreef op 25 June 2003 @ 21:18:
[...]

Way too slow. Qua echte CPU-kracht is het maar een simpele Celeron ofzo.
mmm ik vraag me af het signaal komt in mpeg 2 binnen als tie dat gewoon weg schrijft of tie alleen nog te af te spelen en daar voor kan die de mpeg2 functie uit de noorth bridge gebruiken :*) {zou dit lukken :? }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

Ik ga dr n zalman NB coolertje op flanzen, met een fanduct om externe lucht aan te zuigen.
Pics soon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

Ik heb dr nu winXP opgeknalt. Divx playback gaat nu al n stuk lekkerder, heeeel af en toe n beetje audio desynch, maar niet film verpestend. Hij zet wel nogsteeds de CPU load op 100%, en dat moet toch eigenlijk niet.

Ik gebruik nu zoomplayer.. kent iemand nog n source vriendelijkere player?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 15:10
BSPlayer, ben ik zelf erg tevreden over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Freakaz0id schreef op 28 June 2003 @ 15:59:
Ik heb dr nu winXP opgeknalt. Divx playback gaat nu al n stuk lekkerder, heeeel af en toe n beetje audio desynch, maar niet film verpestend. Hij zet wel nogsteeds de CPU load op 100%, en dat moet toch eigenlijk niet.

Ik gebruik nu zoomplayer.. kent iemand nog n source vriendelijkere player?
ZoomPlayer is nou juist een van de meest resource-vriendelijke players die er zijn.

Zelf gebruik ik het ook op m'n Epia M10000 (maar dan wel de oudere Ezra-T core), onder Windows 2000 SP3. Ik weet niet wat het met jouw systeem is, maar hier speelt DivX heerlijk af zonder problemen.

Gewoon ff FFDShow downloaden (http://prdownloads.source...how-20030523.exe?download) en installeren, vervolgens op http://ac3filter.sourceforge.net AC3Filter downloaden en installeren. En dan gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Misschien NAV die op de achtergrond draait wat zorgt voor een hoge CPU belasting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

The Undertaker schreef op 28 June 2003 @ 16:23:
Misschien NAV die op de achtergrond draait wat zorgt voor een hoge CPU belasting?
Waarom NAV of zoiets dergelijks draaien op een bakkie wat in de meeste gevallen alleen maar voor DivX/SVCD/MP3 wordt gebruikt?

Ik realiseer me dat sommigen 'm in een netwerk hebben hangen maar dan nog is het nogal overbodig. Op een Epia moet je juist zo min mogelijk achtergrondsoftware hebben draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Wildfire schreef op 28 June 2003 @ 16:44:
[...]

Waarom NAV of zoiets dergelijks draaien op een bakkie wat in de meeste gevallen alleen maar voor DivX/SVCD/MP3 wordt gebruikt?

Ik realiseer me dat sommigen 'm in een netwerk hebben hangen maar dan nog is het nogal overbodig. Op een Epia moet je juist zo min mogelijk achtergrondsoftware hebben draaien.
Ik zelf zou het ook niet doen, het is maar een idee 8) Ik prefereer dan ook lichte Linux distro's op een Epia, maar dat is een persoonlijke keus :)

[ Voor 10% gewijzigd door Underground75 op 28-06-2003 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

Ik moet wildfire nu toch even bedanken!!!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ WildFire _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Zoomplayer, zonder die FFD show: 100% CPU en gare desynch.
Zoomplayer, met FDD, nogsteeds zonder AC3 filter: gemiddeld 55% perfect beeld.

Fantastisch.
De link voor de filter was helaas n dooie, maar met n beetje googlen zal ik die wel vinden denk ik? Maar hijs nu eigenlijk al helemaal lekker. Et zou n leuke extra zijn, maar hoeft nu eigenlijk al nieteens meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Freakaz0id schreef op 28 juni 2003 @ 20:59:
Ik moet wildfire nu toch even bedanken!!!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ WildFire _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Zoomplayer, zonder die FFD show: 100% CPU en gare desynch.
Zoomplayer, met FDD, nogsteeds zonder AC3 filter: gemiddeld 55% perfect beeld.

Fantastisch.
Graag gedaan hoor! :)
De link voor de filter was helaas n dooie, maar met n beetje googlen zal ik die wel vinden denk ik? Maar hijs nu eigenlijk al helemaal lekker. Et zou n leuke extra zijn, maar hoeft nu eigenlijk al nieteens meer. :)
Ik heb de link aangepast, ik had een u teveel getikt... sourcefourge ipv sourceforge... oeps... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

Gevonden, geprobeerd, en failed misserably. :P
WinXP weigerd te installen.

NSIS ERROR
Installer verification failed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Freakaz0id schreef op 28 June 2003 @ 21:11:
Gevonden, geprobeerd, en failed misserably. :P
WinXP weigerd te installen.

NSIS ERROR
Installer verification failed.
Vreemd, AC3Filter zou onder XP probleemloos moeten installeren. Doet het op m'n desktopsysteempje ook...

--edit--
Effe gedownload, installatie werkt perfect. Welke mirror gebruik jij om te downloaden?

[ Voor 16% gewijzigd door Wildfire op 28-06-2003 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

Geen flauw idee, maar good point.
Effe met die mirrors frotten, mischien is ie gewoon niet compleet. :P

EDIT
Balle mirrors.. |:(
Maar ook met die filter komt ie nogsteeds niet in de buurt van 100%.
Nice. B)

[ Voor 37% gewijzigd door Freakaz0id op 28-06-2003 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Freakaz0id schreef op 28 June 2003 @ 21:19:
Geen flauw idee, maar good point.
Effe met die mirrors frotten, mischien is ie gewoon niet compleet. :P

EDIT
Balle mirrors.. |:(
Maar ook met die filter komt ie nogsteeds niet in de buurt van 100%.
Nice. B)
AC3Filter wordt alleen maar gebruikt wanneer je een DivXje afspeelt waar AC3 geluid inzit... en zelfs dan is de CPU-load nog maar minimaal, zeker als je de digital out gebruikt want dan kun je AC3Filter op passthrough zetten en dan hoeft er niets gedecodeerd te worden - dat doet je DD5.1 installatie dan zelf wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael86
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:31
is deze nou passief te koelen want ik heb op google gezocht maar ik kon nergens iets vinden over een passief gekoelde 1Ghz. Ik wil deze in een linux server gebruiken wat is de kleinste kast die er verkrijgbaar is voor dit moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

Neem een nieuwe Hush case.. die heeft Phase change, dood stil dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael86
Wel een beetje duur voor een linux server die de meeste tijd uit zijn neus zit te vreten. Minimale prijs die ik heb gezien 645 pleuro!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

Koop een epia Nehemiah 1ghz voor 150 balle, underclock em 70%, en zet em in je sokkenla ofzo. klaar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael86
Naar mijn weten kan je hem niet underclocken in het bios. Alleen in windows maar die ga ik niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael86
Ik heb hier nu een PII 300mhz staan. Maar als ik bijvoorbeeld een epia 600mhz passieve haal die is toch zeker wel sneller in server prestaties en compilen van progjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael86
ik heb op google gezocht maar heb geen enkele passieve 1Ghz gevonden :'( ook de search functie gebruikt maar niets gevonden.

edit:
oeps volgende keer maar de edit knop gebruiken.

[ Voor 22% gewijzigd door ismael86 op 29-06-2003 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 08:48

JeroenT

hoi!

ismael86 schreef op 29 June 2003 @ 09:54:
Ik heb hier nu een PII 300mhz staan. Maar als ik bijvoorbeeld een epia 600mhz passieve haal die is toch zeker wel sneller in server prestaties en compilen van progjes?
Waarschijnlijk niet , je kent waarschijnlijk nog wel die cyrix procesoren?

Ik schat dat een VIA EPIA 600mhz ongeveer een P233@250 is kwa rekenkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Klubbheads schreef op 29 juni 2003 @ 18:26:
[...]

Waarschijnlijk niet , je kent waarschijnlijk nog wel die cyrix procesoren?

Ik schat dat een VIA EPIA 600mhz ongeveer een P233@250 is kwa rekenkracht.
Denk het niet, dan zou ik met veel DivXjes toch problemen moeten krijgen.

--edit--
Oeps, je hebt het over een Epia 600mhz. Zelf heb ik een 1ghz
--edit--

[ Voor 13% gewijzigd door Wildfire op 29-06-2003 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael86
dat is echt jammer. Ik wou er een goedkope server van maken die 24/7 aan staat. weet iemand hoe hij passief te koelen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:02
Niet, ik heb em hier een weekendje voor de test gehad, maar die proc koeler wordt echt ONTZETTEND warm zelfs met de fan op 12 volt... op 7 volt stijgt ie boven de 65 graden uit en daaronder schakelt ie na 5 minuten uit.

Passief koelen is een totale NO-GO met de 1Ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael86
ook niet met het reuze koelblok van een P4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:27
OverSoft schreef op 29 juni 2003 @ 20:52:
Niet, ik heb em hier een weekendje voor de test gehad, maar die proc koeler wordt echt ONTZETTEND warm zelfs met de fan op 12 volt... op 7 volt stijgt ie boven de 65 graden uit en daaronder schakelt ie na 5 minuten uit.

Passief koelen is een totale NO-GO met de 1Ghz
Heb je er dan ook een Zalman waaier op zitten? of een cheapo koelertje?
ps: waar vind ik goedkoop zo'n setje? en trekt die 1Ghz fullscreen divx decoden?

[ Voor 9% gewijzigd door procyon op 30-06-2003 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael86
Naar mijn weten zitten die koelers heel moeilijk vast dus lastig te verwijderen en de processor zit er aan het moederbord vast dus het mobo heeft geen socket daarom zijn ze ook zo goedkoop en kan je de koelers niet zomaar vervangen. En voor de prijzen kan je in de pricewatch kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door ismael86 op 30-06-2003 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Zitten die fans niet gewoon met schroefjes vast?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

Die zitten vast met plastic weerhaak plugjes, die je dr zo uit pielt.
En die 1Ghz kan fullscreen wonderbaarlijk goed Divx en DVD afspelen.
MITS.. de goed codec..... :D 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael86
zou het kunnen dat je een grote heatsink neemt en daar gaatjes in boort? Want ik wil dat mijn server geen een fan heeft.

[ Voor 66% gewijzigd door ismael86 op 30-06-2003 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael86
ik heb dus eindelijk een heatsink gevonden die op de epia V8000(800mhz) past. Maar weet iemand of ik daar een ut servertje van kan maken voor zo'n 16 players?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hankiephankie
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

hankiephankie

Via Epia Cube: ready.

hallo, ik heb zelf een via epia m10000 nehemiah c3 mobo,

nu pasief koelen van dit ding is zo goe als onmogelijk...

de fan die op de proc zelf zit maak redelijk veel lawaai naar mijn mening dus ik raad iedereen aan om een papst fan of een titan fan of dergelijk van 40x40 er op te steken

via zalman northbrige koelblokje kan je mits wat prutsen er goed opkrijgen
met daarop een papst fan of een titan fan erop en hij blijf als hij of full load is: rond de 49 graden

prestatie zijn zeer goe voor dit bortje quake 3 kan je er vlotjes opdraaien

Grz,hankiephankie... :+

System Specs: http://specs.tweak.to/13639

Pagina: 1