Iiyama vmp450 beeld bibbert soms even

Pagina: 1
Acties:

• Kenx
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Topicstarter
Het beeld van mijn monitor "bibbert" soms heel eventjes, ongeveer 2x per uur en heel onregelmatig. Het scherm wordt een beetje kleiner (zijkanten van het beeld gaan eventjes naar elkaar toe) en daarna weer normaal.
Het is sinds een week of 2.

Heeft iemand enig idee waar dit door komt?

Monitor is trouwens 4 jaar oud, zal wel geen garantie meer hebben.

edit:
Ik heb rond de tijd dat het probleem begon niks aan mijn systeem veranderd of aan versterkers of speakers.

Specs:
a7v133raid, Athlon 1ghz
Matrox G550
1152*768 @ 85Hz
Iiyama Vision Master Pro 450 a.k.a. A901HT, gekocht in januari 1999

[ Voor 50% gewijzigd door Kenx op 05-06-2003 12:04 . Reden: meer info ]

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

• Trefwoord
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:34

Trefwoord

blader, blader...

ligt je mobiele telefoon in de buurt?

...gevonden!

• Kenx
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Topicstarter
Nope.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Andere apparatuur zoals bijvoorbeeld een versterker of speakers?

Wanneer gebeurd dat eigenlijk? Direct vanaf aanzetten of pas na een paar uur?

• b_verberne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb dezelfde monitor en ik heb volgens mij hetzelfde probleem, dat heel af en toe het beeld aan beide kanten 1mm kleiner wordt en vervolgens meteen weer terugspringt. Je ziet het ook alleen maar aan de zijkanten.

Ik ben er alleen ook nog niet achter wat dit kan zijn.......

Verwijderd

Mijn VMP451 heeft af en toe hetzelfde probleem, maar dan worden ook de hoeken van het scherm donkerder (alsof er was aansturingsmagneten uitvallen ofzo).. beetje jammer, maar het komt niet regelmatig voor.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
zelfde monitor hier en ik heb het probleem niet (scherm is een jaar of 3 oud). wat meer info is wel wenselijk : videokaart, wanneer doet zich het probleem voor, hoe lang doet het probleem zich al voor, wat heb je zelf geprobeerd.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Zoiets het ik ook met mijn Eizo F56. Draait 24/7 (met powermanagment). Het is geen degausse en ook niet mijn mobieltje, ik weet nml. dat ie stoort op de buis als ie afgaat/in gesprek is. ziet er ook heel anders uit, krijg je een soort golfende bibbier langs alle randen van je beeld.

Het beeld "krimpt" letterlijk ff met 1,2,3 mm. Je hoort jet ook, zo''n tjink-geluidje-heel zacht.
Gebeurt me eens in de 3 weken ofzo. Zou het een soort "reset" van de electronica zijn ofzo ?
Denk eigenlijk dat je er weinig/niets aan kan doen. Heeft vermoedelijk 100% met je electronia/buis van je monitor te maken en niks met je systeem. Correct me if i am wrong :)

Ben er iig niet erg gerust op, mijn vorige buis (iijama, 4 jr oud) kreeg ook van die rare kuren, steeds iets erger tot die helemaal geen beeld meer gaf. Weggebracht naar TD: conclusie: verouderde/versleten electronica, was niet te repareren. Tja, en hij was geen 4 maar ruim 6jr oud :( , dat krijg je he als je een show-model koopt.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Pagina: 1