[WinXP] PCI Cardbus adapter + Intel WLAN kaart IRQ conflict

Pagina: 1
Acties:

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-09 14:46

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik zit een beetje te spelen met een Intel Pro/Wireless 2011 PC Card in combinatie met een PCD-RP-101CS PCI Cardbus adapter. Adapter word netjes herkend in Windows, volgens de fabrikant moeten de standaard Windows drivers voldoen, wat lijkt te kloppen.

De WLAN kaart word ook netjes herkend, maar deze word op dezelfde IRQ gezet als de adapter (18), wat dus niet wil werken. Bij de adapter mag ik helemaal niets handmatig aanpassen, en als ik de WLAN kaart op een ander IRQ wil zetten vind Windows dat dat niet mag en ik maar uit een standaard set moet kiezen ( screenshot ). Bij deze standaard sets heb ik de zeer ruime keuze uit wel 1 optie ( screenshot ), welke dus niet werkt.

Het BIOS ingegaan om handmatig een ander IRQ te kiezen voor de adapter (tijdens het booten geeft hij 4 aan ipv 18 :? ), dit heeft geen effect, en de PNP aware OS optie is nergens te bekennen. Daarna verschillende PCI sloten geprobeerd, het enige dat dit oplevert is dat ze gezellig samen naar een ander IRQ verhuizen, wat dus net zo hard botst.

Wat zoeken bij MSDN geeft deze fix, voor WinME. De specifieke adapter die ik gebruik staat wel onderaan genoemd (met de Ricoh chipset), maar WinME fixes zijn niet bijzonder nuttig onder WinXP.

Verdere relevante specs:

Mainboard: Abit NF7-S 2.0, bios 1.4

Ik heb voor de zekerheid de WLAN kaart even in een notebook geschoven, hierin werkt hij probleemloos.

Iemand ideeën hoe ik dat ding op een andere IRQ kan krijgen?

(dat hij boven de 15 zit lijkt geen probleem te zijn, andere onderdelen werken probleemloos op IRQs als 21 en 22)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Even en subtiel schopje omhoog, ik ben ondertussen nog niet bepaald verder hiermee... Iemand al ideeën toevallig?

Stichting eth0

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 15:03
Heb je al eens een Bios update gedaan ???

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 16:18
Om deze ACPI-shit te voorkomen heb ik mijn W2KPro systeem (bijna gelijk aan XP) zo opgezet:

Voor installatie in de Bios de PnP optie uit gezet, mijn IRQ's op alle slots zelf handmatig ingesteld.

Bij de installatie heb ik hem niet automatisch laten doorlopen, maar direct toen hij vroeg om op F6 te drukken voor SCSI/Raid of netwerkdriver, op F5 gedrukt en toen gekozen voor de optie "Standaard-PC"

Nu heb ik dus de standaard PC HAL geladen en niet de ACPI-hal. Ik heb nu geen last van IRQ-sharing en al mijn hardware doet het gewoon.
Dit i.t.t. de "wel ACPI-methode", wat bij mijn systeem niets dan problemen opleverde.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Zoek maar eens op "ACPI & IRQ-sharing", daar zijn al heel wat topics aan besteed.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
ginod schreef op 13 juni 2003 @ 13:04:
Heb je al eens een Bios update gedaan ???
Juh, afaik is de laatste versie 1.4, of ik moet een update gemist hebben.

Kosh66: thnx voor de tip, ik zal het bij de eerstvolgende reinstall eens proberen.

Stichting eth0