Ik heb een (raar?) probleem gehad met explorer.exe in W2K. In een directory in een partitie op de secondary slave (zie specs verder naar beneden) had ik een aantal bestanden staan (veel, maar ik weet niet hoeveel), in totaal zo'n 2,5 GB. De bestanden die er in stonden had ik gedownload met Kazaa-Lite. Als ik de directory in explorer benaderde crashte explorer zodra ik een bestand wilde dubbelklikken. Explorer weg, dus er zat niks anders op dan een reboot. Alle andere partities gaven geen problemen, alle andere directories op de 'probleem'-partitie ook niet.
Ik heb 't probleem 'opgelost' door de complete directory eraf te flikkeren (er stonden geen belangrijke bestanden in, dus dat was de makkelijkste oplossing). Het probleem deed zich voor op de 25 GB partitie van de sec. master (zie specs verder naar beneden).
PC-Cillin (met de laatste update) vond geen virus. Het systeem draait verder ook als een zonnetje.
Ik heb in de search een aantal gerelateerde problemen gevonden, maar daar geeft niemand uitsluitsel over het probleem.Ook via Google gezocht, wel gevonden dat mensen een soortgelijk probleem hebben maar niemand schijnt te weten waar het aan ligt. De knowledge-base van Microsoft biedt ook geen uitkomst.
Het gaat hier dus niet om een (voor mij) dringend probleem, maar ik ben wel benieuwd waar 't aan ligt. Iemand een idee?
Mijn systeempje:
W2K op een Athlon XP 2000+ @1667
ASus A7V333-X
256 MB PC2100
twee Maxtor schijven van 6 GB (primary master) en 80 GB (secondary master)
De primary master is m'n systeemschijf, 1 partitie
De sec. master heb ik verdeeld in 6 partities: 30 - 25 - 10 - 10 - 5 - 3 GB
Alles FAT32
LiteOn CD-RW 24x10x40 (primary slave), BenQ DVD (secondary slave)
Radeon 7500 64MB + TV-out
Soundblaster 1024 Live.
Op het moment dat probleem zich voordeed had ik ZoneAlarm, WinBar, CoolMon en de realtime-monitor van PC-Cillin draaien.
Ik heb 't probleem 'opgelost' door de complete directory eraf te flikkeren (er stonden geen belangrijke bestanden in, dus dat was de makkelijkste oplossing). Het probleem deed zich voor op de 25 GB partitie van de sec. master (zie specs verder naar beneden).
PC-Cillin (met de laatste update) vond geen virus. Het systeem draait verder ook als een zonnetje.
Ik heb in de search een aantal gerelateerde problemen gevonden, maar daar geeft niemand uitsluitsel over het probleem.Ook via Google gezocht, wel gevonden dat mensen een soortgelijk probleem hebben maar niemand schijnt te weten waar het aan ligt. De knowledge-base van Microsoft biedt ook geen uitkomst.
Het gaat hier dus niet om een (voor mij) dringend probleem, maar ik ben wel benieuwd waar 't aan ligt. Iemand een idee?
Mijn systeempje:
W2K op een Athlon XP 2000+ @1667
ASus A7V333-X
256 MB PC2100
twee Maxtor schijven van 6 GB (primary master) en 80 GB (secondary master)
De primary master is m'n systeemschijf, 1 partitie
De sec. master heb ik verdeeld in 6 partities: 30 - 25 - 10 - 10 - 5 - 3 GB
Alles FAT32
LiteOn CD-RW 24x10x40 (primary slave), BenQ DVD (secondary slave)
Radeon 7500 64MB + TV-out
Soundblaster 1024 Live.
Op het moment dat probleem zich voordeed had ik ZoneAlarm, WinBar, CoolMon en de realtime-monitor van PC-Cillin draaien.
edit:
Damn, verkeerd. Zal ff een modje schoppen. Tnx Abbadon
Damn, verkeerd. Zal ff een modje schoppen. Tnx Abbadon
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 22:25 ]