Toon posts:

[amd 2000+] Systeem werk niet meer na vervanging cpu-cooler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(Ik schrijf dit Topic voor mijn vriend Scorpion1984, omdat hij niet meer in staat is om dit te typen. 8) )

Hij heeft zijn Cooler Master DP5-6J31C-01 met de CoolerMaster HAC-V81, X-Dream. vervangen. Eerst heeft hij de processor schoongemaakt en nadat hij de koeler had vervangen hebben wij een eerste testronde deed hij het nog steeds (er waren alleen wat piepjes omdat het geheugen nog niet geplaats was).

Nadat we alles hadden aangesloten draaide wij een tweede testronde. Maar de computer deed niets en sloot zich eigen naar 5 seconden af zonder waarschuwing en uitvoer. We hebben elke kabel en dipswitch gecontroleers, en we hebben niet-kritieke uitrusting er uitgehaald. MAar de PC werkte nog niet.

Hier zijn nog wat andere systeemeisen
systemcase: AOpen HQ48ProA
Power suply: 300W ATX 12V, UL/CSA/CE/VDE/S/D/N/ FI/FCC /DoC certified
Mobo: ASUS A7V266-C
Proc: AMD Athlon XP 2000+
Mem: 768 MB DDR SDRAM PC266/2100
Hard disk: Western Digital WD800BB, 80 GB
Graphics Card: ASUS V9180 Magic / T, 64 MB
Screen: Iiyama 17" TFT: AS4314UT
CD-Burner: AOpen CRW4850
CD/DVD-Drive(s): Asus DVD-rom E616 16x
Speakers: Creative Desktop Theater 5.1 DTT2500 Digital
Soundcard: Creative Sound Blaster Audigy Player
NIC: Sitecom Realtek 10/100 Mbps
FireWire on souncard
Mouce: Logitech Wheel Mouse Optical
Keyboard: Logitech Internet Navigator Keyboard Special Edition
CPU cooler: Cooler Master DP5-6J31C-01 and the new one is a CoolerMaster HAC-V81, X-Dream.
Casefans: Cooler Master SAF-B82

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Heeft de bios een fan alert. Dus als ie geen cpu fan ziet dat ie dan uit gaat. Check dus even of de coolermaster fan op de goede fan header zit.

Verwijderd

ik vrees dus voor een kapotte cpu
heb je de core beschadigt?

Verwijderd

Topicstarter
roodhoedje schreef op 04 juni 2003 @ 21:52:
Heeft de bios een fan alert. Dus als ie geen cpu fan ziet dat ie dan uit gaat. Check dus even of de coolermaster fan op de goede fan header zit.
Hebben ook geprobeert om de oude koeler in de fan header te zetten, werkte ook niet

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 21:52:
ik vrees dus voor een kapotte cpu
heb je de core beschadigt?
Dat vrezen wij ook.... Maar er is NIETS te zien. ALs jullie nog wat anders weten...

(Ja er was iets te zien, namelijk dat MyCom bij het plaatsen bij de eerste koeler drie liter thermal pasta hebben gebruikt. Terwijl ze maar "een druppeltje" adviseren. Alles zat onder, niet alleen de core.)

Verwijderd

Kun je nergens de CPU testen? In de winkel ofzo?

• iPiX1999
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-04 12:18
Het klinkt misschien een beetje dom, maar ik kom dit wel eens tegen in de pc zaak waar ik werk (ik ga geen reclame maken o.i.d). Het kan zijn dat of de power button of de reset button ' vast' blijft hangen en dat de pc zichzelf daardoor of na 3 seconden uitzet, of constant blijft resetten. Aangezien bij jou het eerste aan de hand is zou het dus een vasthangende powerbutton kunnen zijn. Oplossing zou dan zijn: trek alle kabeltjes los die van het frontje naar het mobo gaan. Zet de pc dan aan door een schroevendraaier o.i.d. tegen de 2 pinnetjes te houden waar normaal gesproken de powerbuttonconnector zit.

Good luck!

knowledge is king, so we love the scientist *** Google is my biatch!

Verwijderd

Topicstarter
iPiX1999: Dat is het 100% zeker niet

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

Ik geef hierbij het standaard advies om het mobo uit de kast te halen, alles checken. Daarna stap voor stap herbouwen. Dus eerst minimaal en kijken of hij dan wel boot. Maar ook ik vrees voor een overleden CPU. Kijk ook effe naar de bridges.

Suc6

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Gewoon opnieuw doen! Waarmee heb je schoongemaakt? Ik adviezeer altijd ff met Wasbenzine het hele CPU oppervlak schoon te maken! Zodat er geen geleidende stofdeeltjes/pasta in bruggen blijft hangen of iets dergelijks.

Zat de koeler er wel goed op? Bij te hoge temps gaat tie uitzichzelf uit. Zie je een ingebrande plek op je koeler? Dit moet meestal wel het geval zijn? ;)

Kijk het laatste maar goed na. Pas ook zo'n topic hier en die eigenwijs beweerde keihard dat zn koeler er goed opzat. Na 80 posts was tie erachter dat het toch niet het geval was! :?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Heb deze verschijnselen gehad na het monteren van m'n Aquarius II koelblok. Bleek dus dat ik vergeten was om het plastic folie onder het koelblok te verwijderen :X |:(
Processor kon warmte niet kwijt, werd erg snel warm, en pc schakelde weer uit. Alles deed het gelukkig nog daarna...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08 04:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Stinger666 schreef op 05 June 2003 @ 00:13:
Gewoon opnieuw doen! Waarmee heb je schoongemaakt? Ik adviezeer altijd ff met Wasbenzine het hele CPU oppervlak schoon te maken! Zodat er geen geleidende stofdeeltjes/pasta in bruggen blijft hangen of iets dergelijks.

Zat de koeler er wel goed op? Bij te hoge temps gaat tie uitzichzelf uit. Zie je een ingebrande plek op je koeler? Dit moet meestal wel het geval zijn? ;)

Kijk het laatste maar goed na. Pas ook zo'n topic hier en die eigenwijs beweerde keihard dat zn koeler er goed opzat. Na 80 posts was tie erachter dat het toch niet het geval was! :?
Wasbenzine :?

Spritus moet je dat doen lieve schat ;)

Anyway, ik heb iets dergelijks ooit gehad, (was wel met een Swiftech blok...) maar wat bleek mijn CPU werd een KLEIN beetje scheef uit de socket getrokken, waardoor het systeem constant uitviel.

Ik zou dus gewoon ff de CPU er opnieuw uithalen, tjek ff alle pootjes en dan er weer in... dan koelblok er weer goed op doen, en desnoods met het mobo NIET in de kast gemonteerd

Verwijderd

Topicstarter
We hebben de CPU er al opnieuw uitgehaald en goed schoongemaakt. Het koelblok werkte gewoon, en de folie was er af. En we hebben al alles losgekopled wat niet van belang is om het systeem te draaien. DAn doet ie het nog niet, naar 5 seconden stopt ie gewoon, Dit heeft niets te maken met de warmte van de processor, omdat de processor dan nog gewoon koud is, en de heatsink ook. (De koeler draaide op vol vermogen.)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 08:44 ]

Verwijderd

Weet je zeker dat je geheugen ook goed geplaatst is, haal het er desnoods uit en plaats het dan weer terug. Ik heb ditzelfde probleem namelijk ook al een x gehad, toen bleek later dat het geheugen niet helemaal en het slot zat.

• dEATHfLOWEr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-07 22:44

dEATHfLOWEr

Solcon 1GBit symetrical

Tja dan houdt het gewoon op en heeft de processor waarschijnlijk toch (niet goed zichtbare) schade opgelopen. Wie weet heeft electrostatic discharge er iets mee te maken maar als je alles al gedaan hebt dan houdt het gewoon op. Het is 1 van de drie. Mobo, Proc of mem.

Overigens heb ik het zelfde ook met mijn Soyo Dragon+ mobo meegemaakt. Maar die bleek uiteindelijk een CPUFan speed van minimaal 3000 RPM nodig te hebben terwijl m'n huide cooler op 2600 RPM zit.

https://www.avl.nl/

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 14:14
De cpu-fan maakte niet goed genoeg contact, maar dat is nu fixed. Hij doet het weer :D
Pagina: 1