I wanted to change the world but god wouldnt give me the source code
Verwijderd
Kan ernaast zitten ben ook nog maar in de leer ey
als je een MSI bordje hebt kan je via live update de bios installeren (als je system stabiel is, anders is het nogal een risiko)
mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!
maja aldoende leert men
Verwijderd
En het verschil tussen palo's en t-breds is echt wel te vinden hiero hoor
[edit]
Telaat, mja, had de pagina al ff een tijdje ongerefreshed staan
[ Voor 22% gewijzigd door Scatman_II op 04-06-2003 22:07 ]
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Great thnx voor alle tips
GreeTz
De Palomino is een Athlon XP gebakken op 0,18u (vierkante core) en een Thoroughbred is een Athlon XP gebakken op 0,13u. (rechthoekige core)
Van de T-bred (Zo wordt de Thoroughbred genoemd hier) zijn twee varianten in omloop. De T-bred A en de B. Deze zijn ontwikkeld om beter te kunnen opschalen richting de Barton Core die FSB van 166 en nu al 200Mhz ondersteunt.
De 1800+ Palomino is een heethoofd terwijl de 1800+ T-Bred dit niet is. Dit komt omdat het productieproces anders is en de core een andere vorm heeft (wat niet echt daar toe doet)
Voor de Topicstarter. Nog een klein welkompje op GoT. Voor dit soort vragen hebben we de search. Er zijn onlangs nog ladingen topics geweest over mensen met MSI borden waarop ze deze CPU's wilden prikken. Bij sommige lukt het wel na een BIOS-Update en bij sommigen niet.
Succes
om dat nu helemaal uit te gaan leggen is een beetje onzin
wat zelf zoeken mag ook hoor http://search.gathering.tweakers.net/forum.php/find
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Is het software matig? die 4/5bit mp? want ik probeer een 2500+ op een bord te doen (MSI k7t266 pro2 ru) Het heeft al gewerkt, maar ivm met teveel bruggen opgekrast moet ik even wachten op me silverpen om hem weer te testen, maar het punt is dat ik de steeds de verkeerde multipliers kreeg, elke keer zat ik boven de 17!! en dat was ook het laagste, ik wil 15x133, 15x100 werkte wel, maar zodra ik 15x133 deed gebeurde er niksShunt schreef op 05 June 2003 @ 00:38:
erm het grote verschil tussen de tbred en de palie is dat de tbred een 5 bits mp gebruikt ipv de oude vertrouwde 4 bits mp
om dat nu helemaal uit te gaan leggen is een beetje onzin
wat zelf zoeken mag ook hoor http://search.gathering.tweakers.net/forum.php/find
volgens mij werkt de barton niet eens op dat bordjeMister_X schreef op 05 juni 2003 @ 10:36:
[...]
Is het software matig? die 4/5bit mp? want ik probeer een 2500+ op een bord te doen (MSI k7t266 pro2 ru) Het heeft al gewerkt, maar ivm met teveel bruggen opgekrast moet ik even wachten op me silverpen om hem weer te testen, maar het punt is dat ik de steeds de verkeerde multipliers kreeg, elke keer zat ik boven de 17!! en dat was ook het laagste, ik wil 15x133, 15x100 werkte wel, maar zodra ik 15x133 deed gebeurde er niksiemand een plaatje die laat zien welke bruggen ik nou moet hebben? (die van MP15 op L3 weet ik wel, maar hoe ik die MP's moet zetten, en ook nog es zodat ik de 133bus kan gebruiken weet ik nog niet)
mare volgens mij kan je die helemaal niet kwijt op dat mobo ook met hard mp locken niet
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
heb een mod uigevoerd zodat ik die voltage kon pakken (1.75 tot 1.85) maar volgens mij had ik beter zonder die mod kunnen doen, want palimo is minimaal al 1.85 geloof ik, zodat ik hogere voltages had kunnen pakken) anyway ding draaide dus wel erop! moet alleen zorgen dat ie 133x15 moet pakken (dan kom ik wel met een beetje fsb overklokken dik over de 2ghz!
Verwijderd
Nee het is een hardware verhaal.Mister_X schreef op 05 June 2003 @ 10:36:
[...]
Is het software matig? die 4/5bit mp? want ik probeer een 2500+ op een bord te doen (MSI k7t266 pro2 ru)
*verhaal*
Ondertussen begint het erop te lijken dat er een vorm van FSB lock ontstaat, in ieder geval op borden met de oude hardware versies die een 4 bits multiplier hebben.
Zodra de L3-5 brug open is heb je wel MP's boven de 12,5 maar FSB 133 weigert de CPU dan.
(Vandaar dat ik hier ook vrolijk 20x100 draai op m'n KT7-A/RAID met geheugen op HOST+PCI=133MHZ)
Als je wilt kan ik wel weer eens het tabelletje voor ingestelde 4bitsMP->uiteindelijke CPU multiplier intikken, als je wilt......
(Fewture-> kan die tabel dan in de FAQ a.u.b. ...
watheb jij opengekrast? want anders moet ik ook maar 100x20 ofzo gaan draaien, wel raar dat ie dan wel 133x17 deed, dan zou 15 toch ook moeten kunnen ...
Verwijderd
Ik heb een XP2100+ Tbred en niets open gekrast..
Maar kijk anders hier even, je kunt ook wat soldeerpunten onderop de socket doorverbinden :
http://www.ocinside.de/go.../pinmod/amd_pinmod_d.html
Hier is de handleiding voor de bruggen :
http://www.ocinside.de/go...eta/tbred_painting_d.html
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 13:07 ]
maar ik heb dus nu de gehele L3 open, waardoor ik een standaart MP24 heb, kan ik nu onder het socket dus die punten door verbinden , en negeert ie dan dat me L3 helemaal open is??? anders moet ik silverpen gaan kopen en lijntjes trekken en dan eerst nog pielen op het gekraste lijntje dicht te maken
ik weet hem ben erg dom bezig geweest maar is nou eenmaal gebeurt gelukkig had ik me oude 1800 palimo nog (die er weer inzit
misschien een dumbass noob vraag, maar die pin mod, is aan onder kant van me mobo?? want me socket eruit halen.... ??? of onderkant van me cpu ...
(trouwens ben blij dat je er bent, er is zo weinig bekend/weinig mensen die een tbred op een niet ondersteunende mobo hebben)
[ Voor 22% gewijzigd door Mister_X op 05-06-2003 13:14 ]
Mijn probleempje is trouwens al opgelost en ik zal indd de search ff gebruiken in
het vervolg heb er net ff naar gekeken en daar kan je n boel in vinden ej
Maar uhm succes met de nieuwe discussie die deze topic nu overgenomen heeft maar daar kan ik echt niet mee helpen
GreeTz
dawofl: ik raad je aan om de FAQ's van alle subforums rustig doch aandachtig door te nemen om jouzelf voldoende basiskennis te vergaren
Dit topic is gesloten.
![]()