[html] frames en windows

Pagina: 1
Acties:

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
IK loop hier nu iedere keer weer mee te klooien.

Wat ik dit keer als situatie heb is de volgende:

Er is een frameset
code:
1
2
3
4
5
-------------
|     |  C  |
|  A  |------
|     |  D  |
-------------

Vanuit frame D open ik een popupje. Als vervolgens vanuit Frame A op een link geklikt wordt veranderd de frameset in
code:
1
2
3
4
5
-------------
|     |     |
|  A  |  B  |
|     |     |
-------------

Op een gegeven moment wil ik vanuit het popupje de situatie van het eerste figuur weer herstellen, dus in frame B moet de pagina geopend worden die C en D bevat en vervolgens moet D de pagina weer bevatten vanwaar de popup geopend werd.

Ik loop daar alleen op vast. Ik weet wel hoe ik frames moet aanspreken en de window.opener enzo, maar krijg dat niet tot een goed resultaat gecombineerd.
En als ik ga zoeken kom ik bergen voorbeelden tegen die net niet uitleggen wat ik nodig heb. Daar loop ik met javascript eigen telkens tegen aan met dit soort dingen.
Het liefste heb ik dus eigenlijk gewoon een linkje naar een site die het zo grondig uitlegt dat ik het zelf kan oplossen. Ben nou al weer een flink tijdje aan het zoeken met de search hier en google, maar kon zelf niets vinden.

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 20:54
waarom doe je niet in b nog een pagina die c en d als frames heeft?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:02

crisp

Devver

Pixelated

het probleem is dat zodra C/D vervangen is door B je je opener eigenlijk kwijt bent.
Je kan beter je popup spawnen vanuit een frame dat wel aanwezig blijft, of vanuit de hoofdpagina met de frameset zelf, dan kan je eigenlijk altijd via je opener de rest van de frames weer benaderen.

Intentionally left blank

• marty
EnsconcE schreef op 04 June 2003 @ 21:36:
waarom doe je niet in b nog een pagina die c en d als frames heeft?
Dat snap ik niet helemaal.....
crisp schreef op 04 June 2003 @ 21:43:
het probleem is dat zodra C/D vervangen is door B je je opener eigenlijk kwijt bent.
Je kan beter je popup spawnen vanuit een frame dat wel aanwezig blijft, of vanuit de hoofdpagina met de frameset zelf, dan kan je eigenlijk altijd via je opener de rest van de frames weer benaderen.
Zeg je dat omdat je vindt dat dat een betere oplossing is dan wat ik wil, of omdat wat ik wil gewoon niet mogelijk is op die manier? (dus vanuit dat popupje op 1 of andere manier de gehele frameset van A en B (die eventueel C en D) bevat aan te spreken en daarmee ook de framesets binnen dat framework)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:02

crisp

Devver

Pixelated

marty schreef op 04 June 2003 @ 22:46:
[...]

Dat snap ik niet helemaal.....

[...]

Zeg je dat omdat je vindt dat dat een betere oplossing is dan wat ik wil, of omdat wat ik wil gewoon niet mogelijk is op die manier? (dus vanuit dat popupje op 1 of andere manier de gehele frameset van A en B (die eventueel C en D) bevat aan te spreken en daarmee ook de framesets binnen dat framework)
Ik bedenk me net dat het mogelijk wel kan door vanuit je popup een window.open('frameset.html', 'naam'); te doen waarbij naam dan staat voor de window die of B of C/D bevat, probeer dat eens.

Intentionally left blank

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 20:54
code:
1
2
3
4
5
6
<a href="javascript:;" onClick="
  opener.parent.siblingframe.location.href = 'newpage1.html';
  opener.location.href = 'newpage2.html';
  this.close();
  return false;
"&g;Click to change</a&g;

parent.siblingframe is frame a/b/c of d
openener.location is de plek waar ie vandaan is geopend

is dit et?

[ Voor 79% gewijzigd door EnsconcE op 04-06-2003 23:13 ]

• marty
crisp schreef op 04 June 2003 @ 22:57:
[...]

Ik bedenk me net dat het mogelijk wel kan door vanuit je popup een window.open('frameset.html', 'naam'); te doen waarbij naam dan staat voor de window die of B of C/D bevat, probeer dat eens.
Werkt perfect!
Ik zorg er nu achtereenvolgens voor dat eers de situatie met C en D weer hersteld wordt, en laad daarna de juiste pagina's in C en D weer gevolgd door een window.close().

meny tenx
Pagina: 1