Wit op transparant printen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.379 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09-2024
Ik wil graag wit op transparant printen. Een doorzichtige sticker dus, die ik vervolgens op donker plexiglas kan plakken.

De meeste printers hebben geen witte inkt, dus ik dacht ik ga ermee naar de copyshop. Zij kunnen wel negatief printen (alles wat zwart is wordt niet afgedrukt) maar niet met witte inkt.

Met Google heb ik uitgevonden dat ALPS print cartridges heeft met witte inkt, maar ik heb geen ALPS-printer.

Heeft iemand een goed idee? Het is om de voorkant van een kast van labeltjes te voorzien (welke LED wat is) dus er moet HDD LAN POWER etc op komen te staan. (dit om de post in CM&E te rechtvaardigen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trefwoord
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:19

Trefwoord

blader, blader...

wrijflettertjes zou een oplossing kunnen zijn voor je. Is misschien alleen wel ff zoeken waar je ze nog kunt krijgen in wit.

...gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Wrijfletters... Dat is misschien niet eens een gek idee. Niet aan gedacht!

Oja, het is trouwens deze printer die ook wit kan printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Kan je niet zo'n zwarte cartridge nemen, leeg kiepen en er vervolgens witte inkt in kiepen ?
Dan print je 'zwart' maar komt er wit uit. Wel even test afdrukje maken en de zwarte en later witte inkt eruit printen zegmaar.

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Dat is toch speciale inkt? Ik was niet van plan er typ-ex of HEMA-latex in te gieten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:04
En als je gwn je tekst als holle letters print op stikkervel.. en alles eromheen wegsnijd? Indien plaklettertjes niet tot je beschikking staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Bedankt voor de tip frickY... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-04 22:35
En als je gwn je tekst als holle letters print op stikkervel.. en alles eromheen wegsnijd? Indien plaklettertjes niet tot je beschikking staan
voor een beter effect, print het uit zoals FrickY zegt, en verf dan de binnenkantjes van de letters wit :P

wel netjes binnen de lijntjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Nou ja, lees ik nou zo slecht of zitten jullie me in de maling te nemen? Ik dacht namelijk het laatste, maar nu begin ik toch te twijfelen. :)

Ik denk dat ik voor de wrijfletters ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

TheGreatRanma schreef op 04 June 2003 @ 22:55:
[...]

voor een beter effect, print het uit zoals FrickY zegt, en verf dan de binnenkantjes van de letters wit :P

wel netjes binnen de lijntjes ;)
En dan nog een keer printen, heb je gelijk weer strakke outlines indien je exact op de zelfde plek kan printen.

dit is btw meer OH

[ Voor 3% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 04-06-2003 23:00 ]

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-04 14:47
Waar haal jij die transparante stickersheets eigenlijk? Die zoek ik ook nog een paar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Office Center, A4-formaat huismerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirmPete
  • Niet online
Misschien kan je iemand zo gek krijgen om in een kantoorboekhandel/pc zaak om witte toner te vragen.... :+

Maar ik zou zelf misschien een drukkerij bellen.

Firmpete on Aerie Peak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Een offsetdrukkerij kan het niet, een zeefdrukkerij waar ik het vroeg kan het wel, maar dit kost '250 piek' (de vent die ik aan de lijn had rekende nog in oud geld). Dit werd per velletje heel snel astronomisch veel minder als je er meer wilde, maar ja, dat is niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Wat je zou kunnen proberen; pak een oude/lege kleurencartridge.
Zoals je denk ik weet bestaat die uit de kleuren CMY (Cyaan Magenta Geel), maak hem ff schoon van binnen, en dat je hem open moet slopen zal niet zo'n probleem zijn voor een eenmalig (?) projectje.

Dan vul je 1 van de (of misschien zelfs beter alle 3) reservoirs met witte inkt, en ipv wat je normaal wit hebt, dus de invulling van de letters geef je nu een kleurwaarde exact gelijk aan geel/magenta of cyaan.

Dus je ziet op je scherm bijv. zwarte letters met cyaankleurige fillin, dus je printer pakt het potje cyaan waar dus wit in zit en print deze vrolijk uit.

Nu zul je me vragen hoe het zit met de verkrijgbaarheid van witte inkt, ik zou het niet weten :P
Maar het is altijd mogelijk ten 1e te informeren bij je office center, of eventueel zelf wat te brouwen met verdunningsmiddel, verf, pigmenten ed.

Succes iig ;)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37691

OverSoft schreef op 04 June 2003 @ 23:28:
Waar haal jij die transparante stickersheets eigenlijk? Die zoek ik ook nog een paar
Copyshop?
Ik laat bij copyshop alles (hier en daar een doorzichtig stikkervelletje ofzo) drukken, die kunnen ook wit meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Hydraulik-Phunk schreef op 05 June 2003 @ 00:18:
Wat je zou kunnen proberen; pak een oude/lege kleurencartridge.
Precies. En wat stop ik er in? :) Want je kan er denk ik ook redelijk doeltreffend je printer mee om zeep helpen.
Nu zul je me vragen hoe het zit met de verkrijgbaarheid van witte inkt, ik zou het niet weten :P
Maar het is altijd mogelijk ten 1e te informeren bij je office center, of eventueel zelf wat te brouwen met verdunningsmiddel, verf, pigmenten ed.
Ik ben helemaal clueless wat verf betreft, maar wellicht is onder de GoTters nog een expert op dit gebied...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bestaan er geen halftransparante vellen? Zodat het vel op zich al redelijk wit is?
Als het figuur niet té moeilijk is, kan je dan de rest wegsnijden...

En dit kan ook (geniaal weer...)
2 prints maken, 1 op normaal vel en 1 op transparant.
Vervolgens knip je bij de normale het witte deel netjes uit, plakt dat op het glas en vervolgens met een beetje mikken het hele transparante vel er goed overheen. Moet kunnen, als je figuur niet te ingewikkeld is en niet te veel losse witte oppervlaktes bevat.

EDIT: Dom van me! Ik had erover heen gelezen dat het geen figuur was, maar gewoon lettertjes...

EDIT2: En wat fricky zegt kan ook, maar dan moet je juist de binnenkant wegsnijden, dan heb je een mal. (ik weet niet zeker of TheGreatRanma dit bedoelde...) Je kan dan normaal papier gebruiken en met een dun laagje verf een best leuk resultaat krijgen. (kost allen veel tijd, maar dat heb je er volgens mijn voor over)
En anders was dit maar een 'mal' idee.

[ Voor 35% gewijzigd door Voutloos op 05-06-2003 01:00 . Reden: Dom van me + Typo's ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54248

Ik zou gewoon van die sticker letters gebruiken in het wit. Die zijn er in alle maten en geven netzo mooie afwerking misschien nog wel mooier.
Ik weet dat ze te koop zijn bij bv Kornelius ( Provak ). Waarschijnlijk ook verkrijgbaar bij de hobbyzaak pippoos of elk ander hobbyzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Gaav
ik geloof niet dat het helemaal duidelijk was ik wilde zeggen. Welhier!

1) men neme een transparant plakvel
2) men printe de zwarte lijntjes uit op het vel
3) men neme wat witte verf, en kleuren de lettertjes in
4) netjes binnen de lijntjes blijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-04 13:20
TheGreatRanma schreef op 05 June 2003 @ 11:31:
ik geloof niet dat het helemaal duidelijk was ik wilde zeggen. Welhier!

1) men neme een transparant plakvel
3) men neme wat witte verf, en kleuren de lettertjes in
1) men neme een niet zo transparant plakvel
3) men neme een schaar, en knippen de lettertjes uit
5) men plakke de witte letters op, misschien nog met een doorzichtig vel erachter

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Gaav
RocketKoen schreef:
4) netjes binnen de lijntjes blijven
bedoel je niet 'netjes BUITEN de lijntjes blijven :P'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57309

Ik zou echt voor plakletterjes gaan. Te vinden bij vele verfzaken en hobbywinkels.

Voordeel is dat ze allemaal even groot zijn (duh) en dus vrijwel een gegarandeerd succes zijn. De hierboven gegeven opties kunnen ook wel, maar ik neem aan dat de lettertjes erg klein moeten zijn, en dan valt knippen / snijden toch wel af denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-03 16:56

BJD

TheGreatRanma schreef op 05 juni 2003 @ 13:17:
[...]

bedoel je niet 'netjes BUITEN de lijntjes blijven :P'?
En jij zat nog zo te zijken hier: [rml][ utp]traffic meten[/rml]

Maar goed.
Mischien is het mogenlijk om de lettertjes weg te branden (ik weet niet hoe groot het moet zijn).
1) Je print het uit op een a4tje
2) Je zet je gasfoornhuis aan
3) Je pakt een tang en een paperclip en verwarmt die
4) Je "brand" de lettertjes uit het papier
5) Legt dat over het plexy
6) Typ-ex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
rollebol schreef op 04 juni 2003 @ 22:58:
Nou ja, lees ik nou zo slecht of zitten jullie me in de maling te nemen? Ik dacht namelijk het laatste, maar nu begin ik toch te twijfelen. :)

Ik denk dat ik voor de wrijfletters ga.
Nee zeker niet. Ik heb het alleen beetje fout uitgelegd denk ik :S
Maar de reply na mij is een beter idee;

Snij de letters uit en leg de rest op je plexi, daar kwastje verf overheen en alles wat je had weggesneden is wit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Jullie zijn echt zo onhandig bezig :D Stel je wil de letters van het woord "rollebol" in het wit hebben en de rest zwart. Dan maak je in je favoriete programma de text wit met een zwarte achtergrond. Dit print je uit op een sheet/transparant.
Resultaat: Doorzichtige letters met zwarte randen.
Maar insan1ty toch, hoe krijg ik het dan wit?
Dat is simpel, beste vriend. Je plakt/legt/tapet er gewoon een velletje kalkpapier/overtrekpapier achter, zodat de letters vanzelf wit worden. Als je begrijpt wat ik bedoel is het resultaat veel mooier dan branden, witte inkt [< minder slim idee, dan verstopt je cartridge], knippen of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ja.. daar durf ik inderdaad niet tegein te gaan nee... maar stel

Stel de TS wil witte letters op een transparante achtergrond, en niet op een zwarte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 12:34
rollebol ff offtopic maar hoe duur zijn die vellen bij de office centre? want bij de plaatselijke kantoor/boekhandel kosten ze 20€ voor 5 velleltjes en dat vond ik iets te duur.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep
  • Laatst online: 28-04 22:48

tie-rep

nu met ir. !

bel even naar een goed copy-shop in de buurt.

Witte toner bestaat echt en dan kan je het gewoon kopieëren of printen.
Simpel en strak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Laatst online: 15-03-2023
frickY schreef op 06 June 2003 @ 13:51:
Ja.. daar durf ik inderdaad niet tegein te gaan nee... maar stel

Stel de TS wil witte letters op een transparante achtergrond, en niet op een zwarte ;)
Dat is toch niet mooi, dan kun je zo naar binnen kijken... En het is niet echt duidelijk al krijg je die letters precies goed. Wit op transparant dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53253

frickY schreef op 05 June 2003 @ 19:06:

Snij de letters uit en leg de rest op je plexi, daar kwastje verf overheen en alles wat je had weggesneden is wit...
Ik zou dan geen verf pakken maar typ-ex dat hecht meteen en droogt ook meteen op. Dan heb je nergens geen last meer van. Velletje weghalen en klaar.

Dit lijkt mij het makkelijkste.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 53253 op 06-06-2003 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-04 23:00

Deem

Ontcijfer mij!

Ik heb wel eens voor een Xerox machine witte toner gezien. helaas zijn dit geavanceerde copieercombies, erg duur, en voor de prografiemarkt (Een Docucolour 12 kost zo een 35000 euro!)

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69654

ik zou gewoon voor IJsblauw gaan ofzo, dat kan wel geprintseld worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65755

Je kunt toch gewoon 3 kleuren inkt bij elkaar flikkeren en dan wordt dat toch wit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee dat is zwart

[edit]

de meesten leren dit op de kleuterschool

hahahahahahaha :P

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 69654 op 07-06-2003 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knifto
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-04 13:38
Of je moet een OKI-DP5000 hebben, daar kunnen ook witte linten in, en dat op 2400DPI. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
M1lamb3r schreef op 06 June 2003 @ 14:41:
rollebol ff offtopic maar hoe duur zijn die vellen bij de office centre? want bij de plaatselijke kantoor/boekhandel kosten ze 20€ voor 5 velleltjes en dat vond ik iets te duur.
Ze zijn inderdaad belachelijk duur. :)

Prijs weet ik niet meer, maar je zit er niet ver naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Goed, ik heb nog even wat rondgebeld, en Cito Repro in Amsterdam schijnt het te kunnen. Je wil echt niet weten hoeveel andere copy shops ik al bezocht heb. :)

Trouwens, bedankt voor alle andere suggesties, vooral de goedbedoelde tips op het gebied van kleuren mengen (ijsblauw, alle kleuren bij elkaar is wit, prachtig! :) )

Het idee met het branden van lettertjes boven het fornuis begreep ik niet helemaal, en ik betwijfel of het voor mijn doeleinde geschikt is, maar misschien kan iemand het nog wat nader toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:55

Elektronicanet

Leds do it!

Anoniem: 69654 schreef op 07 juni 2003 @ 10:47:
nee dat is zwart

[edit]

Zwart??? Bruin toch?

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hahahaha die heb ik wegens wijsneuzerigheid over moeten slaan

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 69654 op 07-06-2003 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55933

Ik heb de rest van de posts nog niet allemaal gelezen... maar misschien zou je met Tipp-ex iets kunnen? Het blijft ook op Eastpaks zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJD

BJD

rollebol schreef op 07 June 2003 @ 14:30:
Goed, ik heb nog even wat rondgebeld, en Cito Repro in Amsterdam schijnt het te kunnen. Je wil echt niet weten hoeveel andere copy shops ik al bezocht heb. :)

Trouwens, bedankt voor alle andere suggesties, vooral de goedbedoelde tips op het gebied van kleuren mengen (ijsblauw, alle kleuren bij elkaar is wit, prachtig! :) )

Het idee met het branden van lettertjes boven het fornuis begreep ik niet helemaal, en ik betwijfel of het voor mijn doeleinde geschikt is, maar misschien kan iemand het nog wat nader toelichten?
Als ik een gaatje in plastic moet hebben dan pak ik een paperclip, die buig ik recht, die pak ik vast met een tang en dan smelt ik een gat in het plastic.
Als je nu een sheet pakt (en een vaste hand hebt) dan maak je de paperclip rood(gloeiend) en druk je hem in het plastic en "smelt" er een letter in door hem te bewegen.
Dan haal je de weggesmolten stukjes weg (peuter je er af) en leg je die sheet op een andere sheet.
Daar ga je met typ-ex overheen en je hebt letters.
(Je kan de sheet ook onderop (ondersteboven) er op leggen dan komen de lettertjes op de achterkant te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
BJDI, bedankt voor de suggestie. Het voldoet helaas niet helemaal aan mijn esthetische eisen, maar dat zal wel aan mijn vaste hand (of gebrek daaraan) liggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73881

Kun je niet gewoon met podlood oid de omtrek van de lettertjes tekenen, en dan met type-ex inkleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12052

Je hebt ook gewoon witte stiften hoor, soort tipex stift, maar dan zijn het niet van die dikke lagen, dus het dekt egaler dan met tip-ex, wat wel zo fijn is als je er nog een lampje achter zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJD

BJD

Anoniem: 73881 schreef op 09 juni 2003 @ 12:40:
Kun je niet gewoon met podlood oid de omtrek van de lettertjes tekenen, en dan met type-ex inkleuren?
En dan?
Het potlood weg gummen?
Dan gum je het typ-ex ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 12:42

t!mP

is inflatie gevoelig

koop gewoon die stoere printer ;>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEn
  • Laatst online: 14-10-2024

NEn

Zekersteweten

als je van die spuitvormpjes (lettertjes dan hè) koopt, kun je met een airbruch (spellung??!? :?), of een andere spuitbus (wel alles goed afplakken) toch wel een eindje komen?

-- Maar dat is natuurlijk puur persoonlijk --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:57

kazz1980

Goh... Ik hier?

Anoniem: 65755 schreef op 07 June 2003 @ 10:08:
Je kunt toch gewoon 3 kleuren inkt bij elkaar flikkeren en dan wordt dat toch wit?
Het is geen licht! 8)7 dat wordt idd bruinig...

Volgens mij is zeefdrukken de beste oplossing. en volgens mij moet dat wel goedkoper kunnen dan 275 gulden...
Als je T-shirts met wit laat bedrukken kan dat ook voor 40-50 euro oid. En dat is dan tweezijdig bedrukt op A3-formaat... Dus 1 a4-print moet dan goedkoper kunnen, toch? (en zeker als je meer mensen geinsteresseerd krijgt kan het vrij goedkoop...het idee is iig erg origineel...geeft volgens mij mooi effect met verlichting!)

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Pagina: 1