Toon posts:

[VODA] opzeg vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al meerdere malen 3x mijn voda abbo opgezegd en daarna ook afgesloten geweest maar ik heb de dag daarop meteen weer een nieuw voda abbo gehaald.

Ik maak dus gebruik van die opzeg mogelijkheden vanwege tariefsverhogingen en dergelijke. Nu heb ik vernomen van een telecom partner dat er weer een opzeg mogelijkheid aankomt (binnenen onbepaalde tijd).

- Zal het een probleem worden als ik mijn abbo voor de 4e keer opzeg en dan
weer onieuw aansluit?

- Zijn hier mensen die dit ook doen en hoevaak achter elkaar vodafone weer
opnieuw aangesloten?

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 22:16
zolang jij keurig je nota's voldoet en je houdt je keurig aan je betaaltermijnen enzo lijkt het mij dat vodafone jou weinig kan maken.

je profiteert alleen elke keer van de juiste aanbiedingen, en dat is m.i. jouw goed recht.

Verwijderd

Topicstarter
Ik betaal altijd netjes en mijn rekening zijn altijd best dik dus kwa inkomst hebben ze van mij niets te klagen.

Waar ik mee zit is dat ik Vodafone al 3 keer heb gefopt, ik wil dus bij de volgende mogelijk heid weer opzeggen maar ik ben bang dat ze mij dan niet meer accepteren. Dan zeg je pak dan d*tone of kpn ofzo maar ik vind Vodafone echt een TOP provider en wil er niet weg.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 16:19

Ginz

Trek Superfly 5 powered

larsemenneke schreef op 04 juni 2003 @ 21:01:
zolang jij keurig je nota's voldoet en je houdt je keurig aan je betaaltermijnen enzo lijkt het mij dat vodafone jou weinig kan maken.

je profiteert alleen elke keer van de juiste aanbiedingen, en dat is m.i. jouw goed recht.
Recht????

Eerst bezwaar maken en daarna gelijk weer een nieuw abonnement aansluiten met de zelfde voorwaarde waar nog geen week geleden bezwaar tegen heb gemaakt?

FOUT

Dat is geen 'recht', maar dat is misbruik maken, het leunt zelfs tegen Fraude aan...

[ Voor 3% gewijzigd door Ginz op 04-06-2003 21:19 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

Topicstarter
Oke, kan Vodafone op basis van die fraude mij iets maken (juridisch gezien).

Naar mijn mening sta ik in mijn recht, het is wel een beetje het zaakje flessen.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 22:16
Ginz schreef op 04 juni 2003 @ 21:19:
[...]

Recht????

Eerst bezwaar maken en daarna gelijk weer een nieuw abonnement aansluiten met de zelfde voorwaarde waar nog geen week geleden bezwaar tegen heb gemaakt?

FOUT

Dat is geen 'recht', maar dat is misbruik maken, het leunt zelfs tegen Fraude aan...
volgens mij gebruikt de TS gewoon de rechten die hij heeft gekregen bij het aangaan van het abonnement. Dat ie daarna weer een nieuw abo afsluit tegen dezelfde voorwaarden is natuurlijk op zich genomen belachelijk. Je zit dan waarschijnlijk nog langer aan een abo vast dan als je je vorige abonnement gewoon had laten doorlopen.

Enige voordeel wat ik kan verzinnen is dat je een nieuw toestel kunt kopen met een fikse korting......

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 21:34:
Oke, kan Vodafone op basis van die fraude mij iets maken (juridisch gezien).
Weet ik niet, ik weet weinig van de juridistiek.
Naar mijn mening sta ik in mijn recht
Zoals misschien duidelijk deel is deze mening TOTAAL niet.
Het is wel een beetje het zaakje flessen.
Beetje?

Door dit soort mensen moeten wij meer voor onze toestellen, en minuten betalen..
Jij lijk de UWV wel....

-

Verwijderd

Het is absoluut geen fraude, je maakt gebruik van je rechten door dat vodafone zijn plichten niet nakomt, dat is dus echt geen fraude

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op 04 juni 2003 @ 21:58:
Het is absoluut geen fraude, je maakt gebruik van je rechten door dat vodafone zijn plichten niet nakomt, dat is dus echt geen fraude
En daarna dus meteen weer akkoord gaan met de nieuwe voorwaarde waar je bij wijze van spreken 2 dagen gelden nog bezwaar tegen gemaakt heb?

ik denk dat SAF beter een [nickchange] kan gaan aanvragen, oftewel zijn nick in UWV veranderen

-

Verwijderd

Nu heb ik vernomen van een telecom partner dat er weer een opzeg mogelijkheid aankomt (binnenen onbepaalde tijd).

Zo Zo enig idee wat er gaat veranderen?

Wat ik mij afvraag is waarom de providers niet gewoon in een keer 10 veranderingen doorvoeren....

1x een berg opzeggers maar dan ben je er ook vanaf.

Zou mensen zoals SAF niet de kans gunnen, nu zijn ze het zelf schuld.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 22:03 ]

Verwijderd

Ginz schreef op 04 juni 2003 @ 22:02:
[...]

En daarna dus meteen weer akkoord gaan met de nieuwe voorwaarde waar je bij wijze van spreken 2 dagen gelden nog bezwaar tegen gemaakt heb?
Ja dat kan ja, en dat is helemaal niet erg. Je kan toch alsnog accoord gaan met de nieuwe voorwaarden. Jij profiteerd er van dat hun domme dingen doen. En dat is geen fraude.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 22:07:
[...]

Ja dat kan ja, en dat is helemaal niet erg. Je kan toch alsnog accoord gaan met de nieuwe voorwaarden. Jij profiteerd er van dat hun domme dingen doen. En dat is geen fraude.
1. Ik heb niet gezegt dat het fraude is.
2. Is jou mening
3. Is mijn mening
4. Wij betalen zijn practijken (FEIT)

-

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee, hij sluit een abonnement af met de voorwaarden dat het zoveel kost, hij krijgt er een toestel bij. Vodafone besluit het abonnement duurder te maken, dat vindt de klant niet aangenaam en hij besluit het abonnement te stoppen. Hij hoeft namelijk niet meer te betalen dan dat afgesproken is.

Dat je vervolgens bij een nieuw abonnement een nieuwe aanbieding krijgt, met een nieuw toestel is dus niet hetzelfde als "hij had het dus netzogoed kunnen houden", want dan krijg je dus geen nieuw toestel. Het zijn dus niet dezelfde voorwaarden, er zit bij dat nieuwe abonnement namelijk een extra'tje aan vast, waar je dus weer voordeel uit kan halen.

Vodafone besluit zelf om zulke telefoons bij nieuwe abonnementen weg te geven, vodafone besluit zelf om de prijs te verhogen en vodafone weet dat mensen dan dit soort dingen kunnen doen. Toch doen ze het, omdat het ze namelijk echt wel meer geld oplevert :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

JvS schreef op 04 June 2003 @ 22:25:
Nee, hij sluit een abonnement af met de voorwaarden dat het zoveel kost, hij krijgt er een toestel bij. Vodafone besluit het abonnement duurder te maken, dat vindt de klant niet aangenaam en hij besluit het abonnement te stoppen. Hij hoeft namelijk niet meer te betalen dan dat afgesproken is.

Dat je vervolgens bij een nieuw abonnement een nieuwe aanbieding krijgt, met een nieuw toestel is dus niet hetzelfde als "hij had het dus netzogoed kunnen houden", want dan krijg je dus geen nieuw toestel. Het zijn dus niet dezelfde voorwaarden, er zit bij dat nieuwe abonnement namelijk een extra'tje aan vast, waar je dus weer voordeel uit kan halen.

Vodafone besluit zelf om zulke telefoons bij nieuwe abonnementen weg te geven, vodafone besluit zelf om de prijs te verhogen en vodafone weet dat mensen dan dit soort dingen kunnen doen. Toch doen ze het, omdat het ze namelijk echt wel meer geld oplevert :).
Ik heb geen zin om hier verder mee in dicussie te gaan...

Maar mijn mening is duidelijk, die van jullie ook...

alleen hoop ik dat ik niet de enige ben die een beetje eerlijk is....

-

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik ga niet met een "ik vind" tegen jouw mening in, ik geef je een onderbouwing toch? Da's zegmaar het idee van een discussie..

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

JvS schreef op 04 June 2003 @ 22:42:
Ik ga niet met een "ik vind" tegen jouw mening in, ik geef je een onderbouwing toch? Da's zegmaar het idee van een discussie..
Tuurlijk...

* Ginz houd wel van discussies

-

Verwijderd

Ginz schreef op 04 juni 2003 @ 22:17:
[...]

2. Is jou mening
3. Is mijn mening
Het is ook geen fraude. De "schuld" ligt gewoon bij Vodafone zelf. Ze hadden er ook voor kunnen kiezen, om de nieuwe voorwaarden alleen voor nieuwe abbo's te laten gelden. Dan had je niet eens de mogelijkheid gehad, om zomaar kostenloos op te zeggen.

Maar als ze er nou bij Vodafone echt genoeg van hebben "Wat?! Hij weer?", dan kun je ze volgens mij ook niks maken, als ze je gewoon weigeren. Maar als je zelf aangeeft, dat je "dikke" rekeningen betaald, dan zul je wel erg veel bellen. Waarschijnlijk wil Vodafone je daarom niet kwijt als klant.

Wij betalen dus de practijken van Vodafone.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 22:57 ]

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 07:32

freddyathlon

McLaren Mercedes

Verwijderd schreef op 04 juni 2003 @ 21:05:
Ik betaal altijd netjes en mijn rekening zijn altijd best dik dus kwa inkomst hebben ze van mij niets te klagen.

Waar ik mee zit is dat ik Vodafone al 3 keer heb gefopt, ik wil dus bij de volgende mogelijk heid weer opzeggen maar ik ben bang dat ze mij dan niet meer accepteren. Dan zeg je pak dan d*tone of kpn ofzo maar ik vind Vodafone echt een TOP provider en wil er niet weg.
Ik zal je een tip geven:

ga naar de winkel waar je je hebt aangesloten.
Als die winkel online aansluit, doen ze dat via Spice. Dat is het programma om online nieuwe contracten te activeren.
Laat de verkoper een 'credit check' voor je uitvoeren.
Hij weet vast hoe dat werkt, via het 2e tabblad, knopje 'beoordeling'.
Als je dan wordt goedgekeurd, komt er in een veldje genaamd 'beschikbaar voor aanluiting' een 1 te staan.
Nu kan de verkoper Spice weer afsluiten, en jij bent dus verzekerd dat je via jouw klantnummer weer gewoon een nieuw nummer kan laten activeren, dus een nieuw contract.
Heb ik pas geleden zelf ook gedaan, en ik mag er 2 aansluiten als ik wil...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Verwijderd

Ok komt ie:
- 3 T-Mobile abonnementen afgesloten, 2 voor mij, 1 voor mijn broertje, incl. Nokia 7250, SE P800 en SE T100
- Afgesloten wegens prijsverhoging smstarief

Nu ik dit zo hoor, ga ik helemaal een Vodafone abonnementje afsluiten, ik was het sowiezo al van plan omdat Vodafone gewoon wel betrouwbaar overkomt. Als Vodafone vervolgens dingen gaat wijzigen, dan ga ik het opzeggen. Ik hou me aan mijn contract, mogen zij dat ook doen. JvS heeft helemaal gelijk.

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Ginz schreef op 04 June 2003 @ 22:35:
alleen hoop ik dat ik niet de enige ben die een beetje eerlijk is....
Tja... hoe eerlijk is het van Vodafone dat terwijl jij een overeenkomst hebt met ze, ze eenzijdig hun voorwaarden veranderen? Hierdoor heb je geen keus dan of stoppen, of meer betalen. Gewoon doorgaan maken ze onmogelijk.

Gelijk weer nieuw abonnement is niks illegaals of frauduleus aan, hoogstens een beetje creatief. Dat lokken ze echter zelf uit door je geen keus te laten.

Overigens vind ik het wel erg interessant, als er een opzegmogelijkheid zou zijn voor Vodafone binnenkort. Heb namelijk net sinds vandaag een nieuwe Voda 300 met € 345 cashback >:)

[ Voor 15% gewijzigd door wicher|IA op 04-06-2003 23:41 ]

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-03 14:31

Stephane

Behhhhh

Hoe kom je aan de info dat er binnenkort weer wat gaat veranderen ???

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de vele replies. Ik weet nu dus dat Vodafone mij juridisch niets kan maken en dat ik inprincipe nog wel een tijdje zo door kan gaan. Ik denk denk ook dat de "schuld" bij Voda ligt want zijn veranderen iets en ik maak daar gebruik van, voda heeft echt wel ingecalculeerd dat bij een prijsverhoging zoveel % van de contracten op wordt gezegd. Worden van die contracten er weer een paar opnieuw aangeslten levert dit alleen maar winst op voor Voda.

Hoevaak is het iemand gelukt om dit truukje achter elkaar uit te halen?

(Over dat bericht van die tariefsverhoging, mij partner heeft mij dat verteld omdat hij weet dat ik altijd aas op dit soort dingen. Ik heb er verder niet naar door gevraagd maar gewoon van hem aangenomen. Ik weet er momenteel net zoveel van als jullie)

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Verwijderd schreef op 05 juni 2003 @ 12:09:
(Over dat bericht van die tariefsverhoging, mij partner heeft mij dat verteld omdat hij weet dat ik altijd aas op dit soort dingen. Ik heb er verder niet naar door gevraagd maar gewoon van hem aangenomen. Ik weet er momenteel net zoveel van als jullie)
Hou ons alsjeblieft op de hoogte, en plaats een topic 'Vodafone kosteloos opzeggen' oid als het zover is!
Zou fijn zijn, kunnen we weer lekker cashen allemaal. })

Verwijderd

SAF > ik zou graag van je vernemen om wat voor wijziging het volgens die telecom kennis zou gaan. Vraag dat a.u.b. even na. 'Er hangt een wijziging in de lucht' is mij te vaag. Er hangen altijd wel wijzigingen in de lucht, maar graag zou ik dus concreet vernemen waar het volgens die kennis om gaat. Alvast dank.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Als Vodafone dit soort (volledig legale) activiteiten wil stoppen, moeten ze hun voorwaarden maar beter dichttimmeren.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Wekkel schreef op 05 June 2003 @ 17:39:
Als Vodafone dit soort (volledig legale) activiteiten wil stoppen, moeten ze hun voorwaarden maar beter dichttimmeren.
Dat kunnen ze proberen, maar de wet die het mogelijk maakt om het contract te ontbinden bij eenzijdige wijzigingen zal er altijd boven blijven staan.
Het enige wat ze kunnen doen is abonnementen weigeren aan mensen die eerder een abonnement voortijdig hebben opgezegd, maar daarmee snijden ze zichzelf in de vingers.
De beste oplossing is het verlagen of zelfs afschaffen van de toestelsubsidies. Hierdoor verdwijnt het voordeel voor de klant om voortijdig op te zeggen.
Een andere oplossing is het aanbieden van vaste klanten voordelen, die oplopen naarmate iemand langer klant is. Of de toestelkorting pas ná het eerste jaar aanbieden.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Ginz schreef op 04 June 2003 @ 22:17:
[...]

2. Is jou mening
3. Is mijn mening
1.: Recht????

FOUT

gezegd op: 4 juni 21.19 uur

2.: recht op vrije mening

3.: geld voor jouw exact het zelfde

4.: Nou en, ik betaal toch niet zelf :9

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 13:00
Lastige situatie, rechtsgeldig gezien sta je sterk lijkt me. Maarja de vraag is ook ofze het door hebben dat je dit doet :P
Btw; wnr komt die 'vodafone' actie?

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de replies, nogmaals over die tariefswijziging: Ik kan jullie er niets meer over vertellen. Ik weet het zelf namelijk ook niet. Wat ik heb gehoord heb ik verteld, het was iets uit concurrentie overwegingen.

ZODRA ik het weet, vertel ik het hier op tweakers, maar er zullen heus wel mensen zijn die het eerder weten dan ik en dat ook hier posten.
Pagina: 1