Toon posts:

[DVD300i] wordt niet herkend in Nero / EZCD...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me al helemaal de blubber gezocht, maar om de een of andere vreemde reden kan ik niet uitvinden waarom bijvoorbeeld Nero mijn DVD-brander niet herkent.

Iets vreemds wat mij wel opvalt is dat er 2 niet werkende multimediacontrollers in apparaatbeheer staan (fout: Dit apparaat is niet juist geconfigureerd. (Code 1)) en dat er HP DVD-writer 300n staat. (het is een 300i, maar ik weet niet of dit heel erg boeiend is)

Apparaten weghalen en weer installeren werkt niet.

Ik gebruik overigens XP home op een verder hagelnieuw systeempje.

Kan iemand mij verder helpen, ik heb even geen flauw idee waar ik de fout in moet zoeken...

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

heb je toevallig nero van een andere writer gebruikt? de cd'tjes verschillen nl. nog wel eens en zijn soms gericht op 1 bepaald brandermerk.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dit is een 'normale' versie van Nero. Dus dat zal het niet zijn...

Nog even een detail dat misschien handig is om te weten: de eigen HP-software kan er wel gewoon mee branden, terwijl andere (mijns insziens de betere programma's) de writer niet herkennen

Verwijderd

Topicstarter
Iemand anders nog een idee?? (bv soortgelijke problemen gehad met ander type brander)

Het is nog niet opgelost.

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Welke versie van Nero gebruik je? Heb je wel een goede (echte) serial? Zowel de versie als de serial beinvloeden of Nero de drive herkent of niet. Een oude versie van Nero kent geen drives die jonger zijn dan de versie van Nero. Als het dan nog een versie is die gebundeld is met een ander merk drive zal 't zeker niet werken, behalve als je een serial koopt bij Nero die alles vrijgeeft. Die 300i is vrij recent, en dus zijn enkel de nieuwste versies van Nero OK.
Dus: je kan je oude versie installeren, registeren en dan updaten via het web.
Ik ga er wel even van uit dat je eerst conflicten in het apparaatbeheer uit de wereld helpt (bv. kabels en master/slave anders steken,...)

De "n" komt van NEC, die de drive produceert. De "i" staat voor intern, een "e" voor extern. Best mogelijk dat er een andere 300i komt van een andere producent (en dus niet met een "n").

[ Voor 22% gewijzigd door Angels2 op 05-06-2003 20:24 ]

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02-2025
Als je nero 551020 neemt werkt de hp dvd300i zonder probleem.
Pagina: 1