Toon posts:

Abit KT7, de chipsetkoeler.....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds een weekje een nieuwe comp met de Abit KT7 raid als moederbord.

Daar zit zo'n chipset koeler op en daar ligt het probleem. Dat ding maakt behoorlijk wat lawaai, zodanig dat ik hem maar even op elektriciteits ratsoen heb gezet, kortom heb uitgeschakeld.

Nou dacht ik ergens iets te hebben gelezen dat dit meer voor komt bij deze chipsetkoeler. Wat is de oplossing? Mailtje naar leverancier om een vervanger want dacht dat er een nieuwe versie van die koeler was ?

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-08 21:34

The Legend

*Plop*

Ik heb nergens last van hoor.

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

komt vaker voor bij de eerder kt7.
drupje olie is de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Een drupje olie........

ehm, hoe wat waar ?
geen behoefte aan rare dingen en/of eventuele aantasting van onderdelen door verkeerde dingen zoals olie.

Verwijderd

Topicstarter
vraag me af of olie wel de oplossing is want doet het pas als ie op volle toeren daait, als ie net op gang komt hoor je m niet.

Verwijderd

Bij mij begon ie ook precies na 8 dagen te haperen. Het geluid van een falende fan, die niet meer lang te leven heeft is mijn ervaring.
Ik heb een mailtje gestuurd naar Abit (want Abit erkende het probleem en wil wel nieuwe fans opsturen, las ik hier), ik wacht nog op antwoord.

Verwijderd

Topicstarter
en het kan toch geen kwaad he dat ik de chipsetkoeler heb losgekoppeld?
Op de uitvoering zonder Raid zit ie niet dus ga er vanuit dat het kan......toch ?

Verwijderd

Als je echt wilt overclocken is alle koeling meegenomen, voor de stabiliteit van het systeem. Abit wist wel dat ze een overclockersbord hadden gemaakt en dat hun bordjes wel eens heet zouden kunnen worden, dus hebben ze er een koelertje opgezet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles gewoon gelaten zoals het was, nog niks overgeklokt.

Ben nog niet zover dat ik zulke dingen ga uithalen. Dus dan zou er voorlopig ff niks aan de hand moeten zijn dus?

Verwijderd

Op zaterdag 25 november 2000 15:29 schreef 100-procent het volgende:
en het kan toch geen kwaad he dat ik de chipsetkoeler heb losgekoppeld?
Op de uitvoering zonder Raid zit ie niet dus ga er vanuit dat het kan......toch ?
Ow dan heb ik zeker een raid?!!?!?! Dacht het niet....bij mij zit die herrie schopper er ook op en heb geen raid!

Verwijderd

Bij mij doet die dat als ik hem een tijdje uit heb staan en dan de systeem aanzet. Lijkt wel net alsof die heel moeilijk opgang is als die eenmaal op volle toeren is stopt die ermee;)

Verwijderd

Topicstarter
Dacht dat ie alleen op de Raid versie zat, tenminste dat had ik gelezen maargoed.

Als de comp uit heeft gestaan dan begint ie eerst hard te brullen en als windows is opgestart is ie alweer naar een wat beter geluidsniveau maar nog steeds veels te hard.
Vind het knap dat zo'n klein koelertje zo'n herrie kan maken.

Verwijderd

Je moet gewoon wat van dat siliconen spul, wat ze bij de fietsenmaker verkopen kopen, en als je koelers dan irritant lawaai gaan maken spuit je een klein beetje erin, kan natuurlijk alleen met ball-bearing koelers en niet sleeve bearing.
Pagina: 1