Toon posts:

Mijn nieuwe PC wil niet booten vanaf CDrom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK heb een nieuwe computer gekocht welke het niet doet.

Ik heb een Asus A7V8X-X met een maxtor HDD. Heb winxppro erin. Kom wel in het menuutje van Asus, maar dan zeg ik boot vanaf CD-rom en exit/save, maar dan doet hij het niet, waar kan dit aan liggen. In het menu van het moederbord herkent hij alles. Geheugen, videokaart, hdd,

IS er iemand die mij kan helpen

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-02 14:21

Godjira

To infinity and beyond!

Is je WinXP Pro CD wel in orde dan? Misschien is daar iets mis mee. Probeer eens te booten vanaf een andere boot CD.

Profile

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Is het wel een bootable CD dan die je erin hebt gedrukt? (geen illegale, niet juiste kopie dus)

Maar als je net een nieuwe computer hebt, waarom ga je niet terug naar de winkel? Waarom zelf aan het klooien terwijl je nog garantie hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar, ook al is het geen bootable CD-rom, dan moet hij toch aangeven dat hij niet kan opstarten vanaf die CD-rom, no system, of iets dergelijks.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-03 08:47
nee, dat doet hij volgens mij niet. Probeer eens een andere, goeie CD.
Desnoods een win98 bootflop met CD-Rom onderteuning.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Stel in de bios de bootvolgerde goed in. cd-rom bovenaan en dan saven en opnieuw opstarten, als je dan op een toets drukt dan start hij vanaf cd-rom

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-02 14:21

Godjira

To infinity and beyond!

Viper_74 schreef op 04 June 2003 @ 20:22:
Stel in de bios de bootvolgerde goed in. cd-rom bovenaan en dan saven en opnieuw opstarten, als je dan op een toets drukt dan start hij vanaf cd-rom
8)7 Lees de topicstart nog eens 8)7 er staat duidelijk dat hij dat al heeft gedaan.

Profile

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-03 14:24

Goku33

Ownage!

Misschien te voor de hand liggend, maar heb je de IDE kabels van je spelers wel goed aangesloten aan beide kanten (ik neem aan dat de powercables goed zitten, aangezien je je CDtje erin kunt doen)

[ Voor 3% gewijzigd door Goku33 op 04-06-2003 22:18 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:32
Ik heb:

a) de topictitle aangepast (was "mijn nieuwe computer doet het niet")
b) het topic gemoved van OH naar OM
c) jou nog niet veel info omtrent wat je geprobeerd hebt zien posten (zie: Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen )

Neem de stappen eerst eens door, speel o.a. met de kabels en de jumpers en post je bevindingen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1