Toon posts:

[digi-cam] In de tropen, vochtigheid een probleem?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga 3 mnd naar midden-amerika, ik ga daarbij ook twee reizen maken door het binennland en door de natuur. Ik denk eraan om een Fuji S304 te kopen en mee te nemen. Maar ik ben bang dat de hoge vochtigheid m'n camera aantast. Wie heeft er ervaring met zijn digitale camera in de tropen of een vergelijkbare bestemming. ik ga naar Guatemala, Belize en Costa Rica.

oops foutje moet uiteraard "vochtigheid" zijn

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 20:08 . Reden: typo ]

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Titel aangepast.
Tip: neem van die zakjes silica-gel mee in je fototas :) (ik ben ze al aan het sparen)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

is 90+% bij temperaturen boven de 35'C tropisch genoeg voor je?
Dat is waar ik anderhalf maand verbleef. Geen enkel probleem. In principe hebben digitale camera's nog minder last van vochtigheid dan analoge. Het zijn meestal de filmrolletjes die daarvoor gevoelig zijn.

Sillicagel helpen ook niet echt eigenlijk. Alleen in afgesloten ruimtes is het nuttig. en ik neem aan dat je cameratasje niet luchtdicht is. In open ruimte in de tropen zijn die zakjes in no time vol.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Afhankelijk van je wensen en budget kun je ook "gewoon" een onderwaterbehuizing kopen voor je cam.

Kost wel aardig wat, maar dan kun je ook nog onderwater fotograferen. Heb je ook meteen een ultieme bescherming van je cam.

En naderhand kun je die altijd nog verkopen voor 50 eur minder dan winkelprijs ofzo (bv)

• b0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-12 09:26

b0p

Heb dit jaar 4,5 maand in Bangladesh gewerkt. In die tijd heb ik geen problemen gehad met de digicam (Canon Digital IXUS) ivm hoge luchtvochtigheid. Ook in de jungle van Nepal werkte de camera perfect

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
In die plekken op de wereld worden ook digicams verkocht, dus het lijkt mij geen enkel probleem. De specs qua luchtvochtigheid liggen best we extreem met electronica, het enige waar je mee moet oppassen is van koele, droge ruimtes naar vochtige warme ruimtes. Al het water in de lucht gaat dan op jouw cam condenseren en dat wil je dus weer niet :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 12:00

PJKs

Young, Free and Single

No problemo.

ja, graag!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-12 12:28

-Stef-

Slainthe!

Ik ben vorig jaar 5 weken in Costa Rica geweest (gedurende het regenseizioen)met mijn Fuji FinePix F601. Geen centje pijn gehad.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Verwijderd

'k ga ook voor 3 maanden naar Guatemala, Belize en mexico

maar 'k neem gewoon mijn oude vertrouwde Canon EOS 300 mee ;)

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
DJSmiley schreef op 04 June 2003 @ 20:49:
Afhankelijk van je wensen en budget kun je ook "gewoon" een onderwaterbehuizing kopen voor je cam.

Kost wel aardig wat, maar dan kun je ook nog onderwater fotograferen. Heb je ook meteen een ultieme bescherming van je cam.

En naderhand kun je die altijd nog verkopen voor 50 eur minder dan winkelprijs ofzo (bv)
Een 'gewone' onderwater behuizing kost in vrijwel alle gevallen meer dan de camera (mits er voor dat type camera eentje bestaat).
Als puur vochtigheidsbescherming echt wel overdreven. Verkopen daarna.. ik weet niet maar er zijn niet veel mensen die hun zeer dure camera onderwater meenemen in een tweedehandsbehuizing die daarvoor door een ander gebruikt is en waarvan je niet weet of die hem goed onderhouden heeft...

In deeze zin staan drie fauten

Verwijderd

Kan zeker een probleem zijn ja. Zeker als je van in de airco naar buiten gaat bijvoorbeeld. Als je continu buiten bent zonder, dus zonder teveel temp. wisselingen, dan is het geen probleem.

Zit zelf in Dubai en was gisteren met iemand die naar buiten liep met zijn Canon videocamera en dat ding hield er voor een paar uur me op. Ik heb zelf met mijn digitale fotocamera (ixus V3) nog geen last gehad, behalve dat de lens af en toe beslaat

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 14:51 ]

Pagina: 1