[php] Sessies, hoe groot mag het zijn

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu net into sessies met php. Alles lukt lekker maar ik heb een apparte mannier van de data opslaan. IPV varriable's opteslaan in de sessie, gooi ik er een heel object in.
Aller eerst hoorde ik dat dat al niet helemaal mag(of de manier is), ten tweede is het object opgevuld met functies/ varriable die niet usergebonden zijn (er zit dus veel loze info in).
Mocht er behoefte voor zijn kan ik ook ff m'n source posten maar dat lijkt me overbodig (voor nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vorlox
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-02-2022

vorlox

I cna ytpe 300 wrods pre miute

Hmm je hele object in een sessie proppen lijkt me inderdaad niet veel nut hebben.
Het ligt er wel een beetje aan of het maar een string is van 10 chars of van 4000 chars

Ik vraag me echter echt af waarvoor je dit wilt gebruiken.

Normaal gesproken gebruik ik sessie variabelen om triggers in op te slaan die later classes includen..

Misschien was dit niet helemaal wat je bedoelde
Zonee post dan inderdaad even een stukkie code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:40
Het lijkt me niet slim om een object in een sessie op te slaan, aangezien je met een groot aantal sessies je systeem versloomt.

Je sessies mogen zo groot als /temp kan zijn zijn :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

In principe kan je er een object in stoppen, overigens zullen de functies van een object niet meegeserialiseerd worden, bij mijn weten, met als voordeel dat je daarop wat ruimte bespaart/niet verspild.

Maar wellicht is het handig een speciaal "opslag object" te maken wat je in de sessie stopt en niet het "werk object" zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UTFS, dan had je het gevonden:

[rml][ PHP] maximum grootte sessie[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk gebruik ik zeker ook objecten in sessies. Het is als je het mij vraagt ook het meest logisch als je toch OO programmeert in PHP om het zo te doen. Gewoon een bean saven als sessie variabele en zo gebruiken. Ik heb nog niet gemerkt dat het merkbaar performance verlies veroorzaakt, maar moet wel toegeven dat er ook nooit veel gebruikers gelijktijdig aanwezig zijn.
Pagina: 1