Toon posts:

[Flash/Actionscript] Hittest

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In Flash MX. Ik heb een mannetje (hp*) Die loopt rond in een wereld door middel van de pijltjestoetsen. Nu mag hij niet door het rode vlak (block*) heen lopen. Dit wil ik door middel van een hittest doen. Iemand enig idee hoe dat moet?

De SWF:
http://home.quicknet.nl/mw/prive/a.abbink/got/hittest.swf

De FLA:
http://home.quicknet.nl/mw/prive/a.abbink/got/hittest.fla

* instance names

Verwijderd

Hmm ik zou het niet doormiddel van een hittest doen maar doormiddel van een twee dimensionale array waarin de wereld staat, dat is zoiezo handig omdat je dan aparte functies kan geven aan verschillende "muren",

zie Klein spelletje :)

array zou er dus ongeveer zo uitzien:

code:
1
2
3
4
5
6
wereld=[[1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1],
              [1,0,0,0,0,0,1,1,0,0,0,1],
              [1,0,0,0,0,1,1,1,0,0,0,1],
              [1,0,0,0,0,0,1,1,0,0,0,1],
              [1,0,0,0,0,1,1,1,0,0,0,1],
              [1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1]];

Verwijderd

Nette openings post ! Verademing om te zien ! :)

Wat Seraph zegt, is precies wat jij nodig hebt. Je moet niet van grafische colliding uitgaan, maar een systeem wat tile mapping heet. flipcode en gamedev hebben daar heel veel leuke tut's over, in handig te lezen pseudo code. Tilemapping heldt blijft natuurlijk http://www.wireframe.co.za (niet veel te zien op zijn site, maar andries 'nee niet nederlands' odendaal is echt de held op dit gebied).

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
offtopic:
Seraph leuk spelletje! Maar ik zit nu al een half uur vast op die eerste level :) Volgens mij is die unsolvable met name de opstelling van de drie doosjes in Zuid-West. Er is toch geen enkele manier om de doosjes vrij te krijgen zonder er eentje volledig vast te duwen? Of kun je nog iets anders dan duwen?

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel!! Het is gelukt!

Verwijderd

hobbit_be schreef op 04 June 2003 @ 22:52:
offtopic:
Seraph leuk spelletje! Maar ik zit nu al een half uur vast op die eerste level :) Volgens mij is die unsolvable met name de opstelling van de drie doosjes in Zuid-West. Er is toch geen enkele manier om de doosjes vrij te krijgen zonder er eentje volledig vast te duwen? Of kun je nog iets anders dan duwen?
Haha, jahwel hij is solvable :P

Verwijderd

ooit opende ik dit topiuc, hierin staat ook een klein voorbeeldje (de links zullen wel dood zijn verder)
[rml][ Delphi] Muren bij een spel[/rml]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 23:25:
[...]

Haha, jahwel hij is solvable :P
Bastard :D

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
offtopic:
[quote][b][message=17973220,noline]B-Top schreef op 05 juni 2003 @ 01:29[/messageHaha, jahwel hij is solvable :P[/quote]
idd heb hem eindelijk gevonden :) - kga wel niet zeggen hoe lang het duurde :)

Verwijderd

hobbit_be schreef op 05 June 2003 @ 01:41:
offtopic:
[quote][b][message=17973220,noline]B-Top schreef op 05 juni 2003 @ 01:29[/messageHaha, jahwel hij is solvable :P[/quote]
idd heb hem eindelijk gevonden :) - kga wel niet zeggen hoe lang het duurde :)
Again

offtopic:
Zal ik nu een moeilijke online zetten dan? :P
Pagina: 1