---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
DDR266=PC2100 DDR SDRAM dus het zou moeten werken.
In principe zou gewoon elk DDR266 reepje moeten werken. PC2100 = DDR266, dus die Kingston zou gewoon moeten werken.
In het systeempje van mijn vader zit trouwens een Dane-Elec reepje, werkt probleemloos. Alhoewel dit een PC2700 reepje betreft (PC2100 Dane-Elec was uitverkocht toen ik het systeempje bestelde, PC2700 was maar een pietsie duurder dus heb die toen maar besteld).
Let er wel op dat het geheugen niet al te hoog is. Een beetje DDR reepje zal geen probleem opleveren, maar sommigen kunnen net hoog genoeg zijn om in sommige mini-ITX kastjes problemen op te leveren.
In mijn geval, een Starex Mini-ITX kastje, past het reepje er net in. Steekt net niet tegen de DVD-ROM drive aan...
In het systeempje van mijn vader zit trouwens een Dane-Elec reepje, werkt probleemloos. Alhoewel dit een PC2700 reepje betreft (PC2100 Dane-Elec was uitverkocht toen ik het systeempje bestelde, PC2700 was maar een pietsie duurder dus heb die toen maar besteld).
Let er wel op dat het geheugen niet al te hoog is. Een beetje DDR reepje zal geen probleem opleveren, maar sommigen kunnen net hoog genoeg zijn om in sommige mini-ITX kastjes problemen op te leveren.
In mijn geval, een Starex Mini-ITX kastje, past het reepje er net in. Steekt net niet tegen de DVD-ROM drive aan...
PC2100 DDR is hetzelfde als DDR266
Of je Via Epia Kingston pakt weet ik niet, maar ik ga er wel van uit eigenlijk....
Of je Via Epia Kingston pakt weet ik niet, maar ik ga er wel van uit eigenlijk....
Bedankt voor jullie replies. Wildfire; jij hebt dus ervaring met DDR PC2700 reepjes in een Via Epia? Dan ga ik idd PC2100 aanschaffen
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Dat PC2100 voorzien in van DDR266 chips staat gewoon in de RAM FAQ, deze tabel:

De specificaties waar jij naar linkt zijn duidelijk (hoewel, officieel heet het geen DDR266 DIMM maar een PC2100 DIMM, maar VIA zuigt op het gebied van specificaties sowieso). En je mag er vanuit gaan dat elk fatsoenlijk merk PC2100 DIMM in dat bord gaat werken; ze voldoen allemaal aan de JEDEC specs.

De specificaties waar jij naar linkt zijn duidelijk (hoewel, officieel heet het geen DDR266 DIMM maar een PC2100 DIMM, maar VIA zuigt op het gebied van specificaties sowieso). En je mag er vanuit gaan dat elk fatsoenlijk merk PC2100 DIMM in dat bord gaat werken; ze voldoen allemaal aan de JEDEC specs.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Ik heb hier een reep Samsung SS 256MB PC2100 (DDR266) in mijn via epia m10000 zitten en dat werkt perfect
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Die tabel heb ik inderdaad ook gezien; toen ik ehter geheugen kocht voor mijn VIA EPIA 5000 moesten dat redelijk speciale en dure PC133 reepjes zijn van Kingston; anders herkende hij maar de helft van het geheugenAbbadon schreef op 04 June 2003 @ 19:50:
Dat PC2100 voorzien in van DDR266 chips staat gewoon in de RAM FAQ, deze tabel:
[afbeelding]
---
Offtopic over dit moederbord+processor:
Is het waar dat dit moederbord met twee processors geleverd kan worden (C3 en Eden)
Welke kan ik het beste nemen als ik hem ga gebruiken voor een Home Theatre PC?
Ik geloof dat de C3 iets warmer wordt maar ook sneller/beter is. Klopt dat.
En klopt het ook dat dit moederbord geleverd wordt met MPEG decoder?
Is het waar dat dit moederbord met twee processors geleverd kan worden (C3 en Eden)
Welke kan ik het beste nemen als ik hem ga gebruiken voor een Home Theatre PC?
Ik geloof dat de C3 iets warmer wordt maar ook sneller/beter is. Klopt dat.
En klopt het ook dat dit moederbord geleverd wordt met MPEG decoder?
Waarom schop je doelbewust een wat ouder topic omhoog met een offtopic vraagje 
Daartoe kun je veel beter een nieuw topic openen, mits voldaan aan de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Daartoe kun je veel beter een nieuw topic openen, mits voldaan aan de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()