Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Draadloos muis en toetsenbord zender intern?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een huiskamer waardig pc-tje bouwen, met bv een Shuttle kastje, mooi tft-je en een draadloos setje muis en toetsenbord van wellicht logitech.

Nu wil ik de zender van de muis en co het liefst inbouwen, maar dat schijnt dus mega te storen. Volgens de handleidig van dergelijke setjes moet de zender ongeveer 20 a 30 cm van de computer af liggen.

Ivm de zichtbare draden die ik zoveel mogelijk wil vermijden vraag ik me dus af of en zo ja hoe de zender intern te verstoppen.

Verder wil ik een draadloze netwerkverbinding vanuit het kastje maken voor internet toegang en de divx en mp3 collectie inhuis te delen. Nu kan dat met Wifi maar dat kost dan gelijk een spaarzaam PCI slot dus vroeg me af of met USB-Bluetooth iets te trucken is? Uiteraard dan weer stiekum intern in het kastje gepropt, kan dat?

MM, en nu ik er toch over denk, draadloos geluid naar de stereo zenden, dat wordt waarschijnlijk teveel om in zo'n klein kastje proppen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 19:24 ]

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-11 10:56

Godjira

To infinity and beyond!

(jarig!)
Simpel: niet doen. Lijkt me vrijwel onmogelijk vanwege de storing die je daardoor krijgt.

Profile

• NvE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

NvE

kijkt

Ik heb hier een logitech muis. Ik ben te lui ( :P ) om de zender goed neer te zetten, die staat dus naast monitor en pc. Stoort niet, maar staat ook weer dicht bij mijn muis.

Miscchien zet ik die ontvanger zo wel even in mijn kast, kijken of het uitmaakt :)

Ja doe maar.

• merijnen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:50

merijnen

Beam Me Up Scotty!

als je een draadloos setje voor in je huiskamer wil, is 't misschien aan te raden om de microsoft bluetooth set te nemen, aangezien deze 9 meter kan, en de logitech setjes maar 2....

Verwijderd

Hier stoor hij heel erg van logitech als ik hem dicht bij heb.

Verwijderd

als je hem in je kastz et is het mischien wel een idee om de zender in een metalen kastje te stoppen want ik denk dat een groot deel van de stralng normaal ook word tegen gehouden door je computerkast. En over dat bereik; volgens mij heeft logitech wel een groter bereik dan 2 meter, een vriend van mij heeft ook een cordless logitech set (weet nie precies welke) maar deze kan je op 5 meter afstand ofzo gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
merijnen schreef op 04 juni 2003 @ 19:19:
als je een draadloos setje voor in je huiskamer wil, is 't misschien aan te raden om de microsoft bluetooth set te nemen, aangezien deze 9 meter kan, en de logitech setjes maar 2....
Hee kijk dat is nog eens een tip, nooit aan gedacht. Vraag ik me gelijk af, is de bluetooth dan gelijk te gebruiken om draadloos verbinding te maken met rest van netwerk?

• merijnen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:50

merijnen

Beam Me Up Scotty!

jazeker :D ( ik dacht van wel tenminste :))

[ Voor 63% gewijzigd door merijnen op 04-06-2003 19:28 ]

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Heropend n.a.v. mail.

Heb de volgende keer even het geduld om een reactie per mail te krijgen voor je direct een nieuw topic opent. Ik zit ook niet constant met speed op als een gek te F5en op mn mailbox....

[ Voor 93% gewijzigd door m-m op 04-06-2003 21:28 ]

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 09:17
ik heb het ooit geprobeerd logitech ontvanger in de kast (in de front) dit stoorde zo erg dat m'n muis 30cm verder regelmatig haperde, dit is dus niet aan te raden

wat betreft je netwerk, je kunt gewoon wlan via USB gebruiken.. eventueel Wlan usb dingetje met antenne uit elkaar slopen en gewoon zorgen dat de antenne achter uit de kast komt, dan heb je genoeg bereik

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

Verwijderd

Topicstarter
m-m schreef op 04 June 2003 @ 21:26:
Heropend n.a.v. mail.

Heb de volgende keer even het geduld om een reactie per mail te krijgen voor je direct een nieuw topic opent. Ik zit ook niet constant met speed op als een gek te F5en op mn mailbox....
Oops, dank u. Inderdaad te snel 'her'-topict. Iets te lange tenen.. Excuus.

Verwijderd

Topicstarter
Antiloop schreef op 04 juni 2003 @ 21:29:
ik heb het ooit geprobeerd logitech ontvanger in de kast (in de front) dit stoorde zo erg dat m'n muis 30cm verder regelmatig haperde, dit is dus niet aan te raden

wat betreft je netwerk, je kunt gewoon wlan via USB gebruiken.. eventueel Wlan usb dingetje met antenne uit elkaar slopen en gewoon zorgen dat de antenne achter uit de kast komt, dan heb je genoeg bereik
In het (te snelle) topic deel II gaf iemand een verhaal over straling die je kast moet tegenhouden en die dan ook je muis-signalen tegen zal houden. Nu ja dan moet het wellicht mogelijk zijn een soort kastje in de computerbehuizing te maken die de straling tegenhoud (naar binnen) en de kast een stukje open te maken en dat af te schermen met bv een donker stukje perpex ofzo (dat die straling weer niet tegenhoud..)

• Kraanwater
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 14:38
De meeste draadlose zenders zien er al mooi uit en zijn niet altegroot dus makelijk wegtecoveren dus niet echt het nut om hem in je pc kast te bouwen

Verwijderd

Topicstarter
Synth schreef op 04 June 2003 @ 21:36:
De meeste draadlose zenders zien er al mooi uit en zijn niet altegroot dus makelijk wegtecoveren dus niet echt het nut om hem in je pc kast te bouwen
En dat is jouw mening dus, ik vind enkel een shuttle-tje met power+vga een stuk mooier op de eettafel dan power+vga+utp+muis+audio+...+...+

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:43
Ik weet niet hoe dat je opstelling is, maar mijn pc staat onder het bureau, ik zou hem daar bijv boven op kunnen zetten. Of zet hem achter je compu als dat niet gaat storen, want daar lopen toch allemaal kabels

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-11 21:24

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op 04 juni 2003 @ 21:35:
[...]

In het (te snelle) topic deel II gaf iemand een verhaal over straling die je kast moet tegenhouden en die dan ook je muis-signalen tegen zal houden. Nu ja dan moet het wellicht mogelijk zijn een soort kastje in de computerbehuizing te maken die de straling tegenhoud (naar binnen) en de kast een stukje open te maken en dat af te schermen met bv een donker stukje perpex ofzo (dat die straling weer niet tegenhoud..)
Dan zullen de zijwanden van het kastje ook nog teveel tegenhouden denk ik...

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
DaRoot schreef op 04 June 2003 @ 21:52:
[...]

Dan zullen de zijwanden van het kastje ook nog teveel tegenhouden denk ik...
en uit die zijwand wil ik dan dus een stukje weg-freezen en vervangen door iets dat die straling niet tegen houdt 8)

Verwijderd

Topicstarter
heintjeput schreef op 04 juni 2003 @ 21:52:
Ik weet niet hoe dat je opstelling is, maar mijn pc staat onder het bureau, ik zou hem daar bijv boven op kunnen zetten. Of zet hem achter je compu als dat niet gaat storen, want daar lopen toch allemaal kabels
nou, de opstelling voor deze computer moet dus zoals beschreven in een huiskamer worden, waar alles mooi design spul is en ik dus niet zit te wachten op een draadje teveel. (als het even kan (8> )

ik zou bijna een apple imac of emac kopen ware het niet dat ik die dingen lelijk vind en ik niet echt een apple-laar ben.

of een mooi notebook neerzetten, maar een net design kastje, tft met een mooi volwaardig draadloos toetsenbord en muis trekt me meer..

maar de vraag gaat dus ook over draadloos audio naar m'n versterker te krijgen en zelfs als het zou kunnen draadloos beeld naar de tft, maar dat zal wel beetje teveel van het goede worden

idee voor draadloos audio bijvoorbeeld zoals met dat iPod accesoire waarbij met FM je de iPod draadloos in de auto te gebruiken is

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 22:14 ]

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17

Theuno

Da Devil Crew

merijnen schreef op 04 June 2003 @ 19:19:
Hehe, waarom kan ik mun toetsenbord beneden gebruiken als ik boven de zender/ontvanger heb staan ?
ff zoeken naar een foto dat we op de bank zitten te typen (tv beneden doorgelinkt naar pc via een videorecorder over een coax kabel :P)

EDIT:

Toetsenbord op bank:
Afbeeldingslocatie: http://www.4u-servers.co.uk/~theuno/foto/Mdw/high-quality/11.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.4u-servers.co.uk/~theuno/foto/Mdw/high-quality/4.jpg
Beeld op TV:
Afbeeldingslocatie: http://www.4u-servers.co.uk/~theuno/foto/Mdw/high-quality/23.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Theuno op 04-06-2003 23:43 . Reden: foto's ]

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-11 00:36
waarom plak je de zender niet gewoon vast achterop je tft of onder je buro ?

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17

Theuno

Da Devil Crew

Stoney187 schreef op 05 June 2003 @ 00:21:
Das wel een idee, of achterop je case, afgeschermd van je case met een plaatje lood (houdt meteen meer straling tegen :P)

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Verwijderd

Topicstarter
Stoney187 schreef op 05 juni 2003 @ 00:21:
Omdat de pc niet op een buro komt te staan, zucht...
En om nu helemaal een kabel vanuit de huiskamer naar me werkkamer te trekken om de zender onder een buro te plakken... })

En dus ook niet achterop de de tft, onder de keukentafel of in de vriezer. Het idee is dus een draadloos systeem, zonder zichtbare draadjes. Ik ben bang dat het slotje toch terecht was en dat ik het maar gewoon moet uitproberen.

Maar o verder te gaan op een bluetooth muis en key - desktop, zijn er reeds moederbordjes met bluetooth die in een shuttle case passen?

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:35

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

shuttle levert zelfs intern te monteren bluetooth: http://us.shuttle.com/specs_access.asp?pro_id=234
alleen zul je even moeten zoeken naar een winkel in nederland die ze heeft

Verwijderd

Topicstarter
COOOOOOOL!!! Kijk nu zijn we ergens, thnx

Verwijderd

Koop een plestik bakje en boor er een paar gaatjes in voor al je afstandsbedieningen en zenders, en plak die op je PC of onder je Monitor.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

de zender doet het zelfs nog als je em helemaal afsluit in een pan 8)7
in de kast dus ook nog wel. ik moet de mijne ook nog inbouwen namelijk ;)

Logitech Cordless Trackman < maar dat ontvangertje is dezelfde

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 20:54
Ik heb een logitech cordless desktop optical (die zwarte) in het front van mn chieftec gebouwd (plastic front) maar eerst wel de ontvanger uit zijn originele behuizing gehaald. Ik kreeg bij mijn A7V8X bordje ook een heel mooi extra USB ding met twee poorten die ik aan een HD bakje heb bevestigd zodat der geen kabels uit komen. Voor draadloos audio versturen kun je gebruik maken van zon draadloze FM koptelefoon en dan de speakers door twee keer tulp vervangen. Draadloos beeld (TVOUT) word momenteel ondersteund door de setjes van Marmitek die elk zichzelf respecterend electronicawinkeltje heeft (en anders de conrad wel). Met de interne USB kun je ook een WiFi connector aansluiten aan bv USB

Verwijderd

Topicstarter
Gr0wLiThE schreef op 05 June 2003 @ 11:27:
Ik heb een logitech cordless desktop optical (die zwarte) in het front van mn chieftec gebouwd (plastic front) maar eerst wel de ontvanger uit zijn originele behuizing gehaald. Ik kreeg bij mijn A7V8X bordje ook een heel mooi extra USB ding met twee poorten die ik aan een HD bakje heb bevestigd zodat der geen kabels uit komen. Voor draadloos audio versturen kun je gebruik maken van zon draadloze FM koptelefoon en dan de speakers door twee keer tulp vervangen. Draadloos beeld (TVOUT) word momenteel ondersteund door de setjes van Marmitek die elk zichzelf respecterend electronicawinkeltje heeft (en anders de conrad wel). Met de interne USB kun je ook een WiFi connector aansluiten aan bv USB
mmm, je koptelefoonopmerking snap ik niet helemaal, je wil een draadloze koptelefoon ombouwen tot ontvanger? twee tulpjes aan de koptelefoonschelpen knopen? lijkt me niet echt ideaal, al is het enkel omdat de zender niet echt meer in het shuttle kastje past.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat dit een mooie oplossing is, ik zet dit fm-zendertje in de shuttle en dan door het huis via de radio luisteren, perfect. Ookal, door het huis, zo ver zou zo'n dingetje het niet trekken.
http://www.pdashop.nl/product/2066

Ken iemand een dergelijk dingetje maar dan die niet met batterijen werkt?

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Zelf heb ik mijn muis ontvanger ook intern gebouwt. dit moet niet helemaal achter metaal, anders werkt het niet. verder straalt dat kastje niets uit.. het is namelijk een ontvanger..

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

Topicstarter
Okay, zender / ontvanger.
Maar wie beweerd dan dat dit achter metaal moet? ik wil enkel tussen het ontvangertje en de rest vd comp als dat nodig is metaal, uiteraard niet naar buiten.
Pagina: 1