Spookrekening O2 zakelijk

Pagina: 1
Acties:

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 13:00
Kreeg vandaag een wel hele vage datum binnen. We hebben een zakelijk abonnement sinds november 2002. Volgens afschriften/facturen van O2 zijn alle rekeningen betaald. Nu krijg ik een rekening binnen voor 47,60 (2 maanden) waarin het volgende vermeld staat:

Datum: 02-12-2003 Vervaldatum: 03-19-2003 Dagen 111
Datum: 05-09-2003 Vervaldatum: 06-13-2003 Dagen 25

Euhm? dat kan toch niet?
zelfs als ze het amerikaanse datum stelsel aannemen klopt er niets van!

Wie heeft er nog meer last gehad van spookrekeningen op zijn/haar zakelijke O2 abonnementen?

[ Voor 10% gewijzigd door RiCk op 04-06-2003 19:04 ]

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Geen zakelijk abonnement, maar ik weet wel dat het af en toe een flinke puinhoop is bij O2 op administratief gebied.
Ik zou gewoon even naar de klantenservice bellen, daar zijn ze voor...

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-05 18:47
Vervaldatum, heb jij je abbo's al opgezegd ofzo? dan moet ik dat ook maar vast doen ;)

• Meastro1983
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
...

[ Voor 99% gewijzigd door Meastro1983 op 29-11-2021 12:27 ]

Verwijderd

dutchtone is echt perfect, beltegoed overhevelen tussen toestellen als je toestel stuk is geen discussie gewoon een nieuwe, na een jaar met prepaid toestel zonder gezijk unlockcode afstaan. misschien is het toestel wel wat duurder dan een ben toestelletje ij prepaid, ik vind dat ik waar voor mijn geld krijg, tussendoor 1 x ben gehad, wat een gezijk was dat zeg, binnen 1 week simlock eraf en mijn oude dutchtone kaart erin.mijn broer heeft een abo bij dutchtone, als er problemen zijn, 1 belletje en het wordt zo snel als het maar kan opgelost. echt een top helpdesk. nooit meer anders. bij hun weet ik direct waar ik aan toe ben _/-\o_ . thumbs up voor dutchtone/orange.

Verwijderd

Mijn vriend kreeg vandaag precies dezelfde rekening, met precies dezelfde data erop, alleen een bedrag van 71,40 totaal. Heb het nog niet verder uitgezocht, maar het lijkt mij een ernstige administratieve fout... Lekker makkelijk geld verdienen zullen we maar zeggen. :(

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 21:19
Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 21:08:
dutchtone is echt perfect, beltegoed overhevelen tussen toestellen als je toestel stuk is geen discussie gewoon een nieuwe, na een jaar met prepaid toestel zonder gezijk unlockcode afstaan. misschien is het toestel wel wat duurder dan een ben toestelletje ij prepaid, ik vind dat ik waar voor mijn geld krijg, tussendoor 1 x ben gehad, wat een gezijk was dat zeg, binnen 1 week simlock eraf en mijn oude dutchtone kaart erin.mijn broer heeft een abo bij dutchtone, als er problemen zijn, 1 belletje en het wordt zo snel als het maar kan opgelost. echt een top helpdesk. nooit meer anders. bij hun weet ik direct waar ik aan toe ben _/-\o_ . thumbs up voor dutchtone/orange.
Ik ben dus een keer flink genaaid door dutchtone, ik had een kleine rekening dubbel betaald en als dank daarvoor sloten ze me af (kon alleen nog gebeld worden). ik bellen en na een hoop gezeik uiteindelijk 150 euro beltegoed gekrege, maar administratief kan het bij dutchtone net zo'n ellende zijn :(

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

O2 heeft mij vorig jaar een foute rekening gestuurd... Naïef als ik was dacht ik toen dat ik dat geld wel terug zou krijgen na betaling. Ik wilde geen problemen als wanbetaler. Nu zijn we 13 maanden verder en heb ik het geld nog steeds niet!

Bij de klantenservice doen echt helemaal maar dan ook helemaal niets voor je. Ik heb 2 weken geleden de laatste aangetekende brief verstuurd met daarin de eis om het voor 30 juni terug te storten. Dat gebeurt toch niet en daarom twijfel ik nu aan de volgende stap. Of via de Geschillencommissie (kost eenmalig € 35, maar die eis ik terug, samen met een extra vergoeding) of aangifte bij de politie van diefstal.

Dus let goed op je rekening en storneer het meteen als het niet klopt!

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-03 14:31

Stephane

Behhhhh

Storneren moet je dus inderdaad eigenlijk nooit doen. Ze sluiten je af, je krijgt extra kosten en toestanden en het ergste is:
* stap 1: je komt op een zwarte lijst die officieel niet bestaat en mag bestaan, maar die er wel voor zorgt dat je 3 of 5 jaar lang geweigerd wordt bij ieder telecom bedrijf voor abbo
* stap 2: ze geven je aan bij BKR in Tiel, waardoor je je minimaal 5 jaar lang nergens meer op krediet kunt kopen (dus ook wehkamp of zo) of leningen kunt sluiten bij banken.

Het terugdraaien van jouw naam op zo'n lijst gebeurt in de praktijk niet als blijkt dat de operator fout zat.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:55

Nitai

Live the life you love.

Stephane, BKR te tiel, bekijk hun website maar eens, heeft niets te maken met Telefoonmaatschappijen, woningbouwverenigingen etc. Dus waar je dat vandaan haalt is weer onzin. Storneren is inderdaad de oplossing. We hebben ook een zakkelijk abonnement, rare rekeningen gehad. Vervolgens hebben we 5 maanden niet betaald totdat ze alles op orde hadden. Ze hebben ons niet afgesloten, en we hebben netjes betaald hierna. Je mag ook wel wat eisen als zakelijke gebruiker hoor....en klantenservice bellen is de enige manier om je zaken gedaan te krijgen bij o2.

Verder heeft o2 een blacklist en maakt hier in z'n eentje gebruik van. Alle andere providers zitten bij Preventel. Dus als je bij O2 niet meer terecht kan, kan je altijd nog bij de andere terecht. Daar moet je het niet verpesten....anders heb je als enig probleem dat je geen abo kunt krijgen.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Betaal nooit wat je niet schuldig bent. Ze komen maar met een verbeterde rekening, dat is makkelijk zat voor ze. Als het al te gortig wordt, scherm je met allerlei fraaie dingen in brieven en houdt de hand op de knip.

Anders schop je die mobieltjes aan de kant en veeg je je bips af met alle nieuwe 'aanlokkelijke' aanbiedingen van die snertbedrijven :Y) Het is de kunst je consumeerdrift te beheersen ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Wekkel op 05-06-2003 12:09 ]

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Stephane schreef op 05 juni 2003 @ 11:35:
* stap 1: je komt op een zwarte lijst die officieel niet bestaat en mag bestaan, maar die er wel voor zorgt dat je 3 of 5 jaar lang geweigerd wordt bij ieder telecom bedrijf voor abbo
Die zwarte lijst bestaat gewoon legaal bij Stichting Preventel. Deze stichting behartigt de belangen van gedupeerde telefoonmaatschappijen, zodat een flinke wanbetaler niet hetzelfde geintje bij een andere provider kan uithalen. Het jammere is alleen dat je ook als pechvogel door wat ptt geklooi of fouten van je provider hier geregistreerd kunt worden. Het is daar net een provider-bond, zoals de consumentenbond over onze belangen waakt, zo waakt Preventel over de belangen van de telefoonproviders op incasso-gebied.

Verwijderd

MissingDog schreef op 05 June 2003 @ 12:12:
Die zwarte lijst bestaat gewoon legaal bij Stichting Preventel. Deze stichting behartigt de belangen van gedupeerde telefoonmaatschappijen, zodat een flinke wanbetaler niet hetzelfde geintje bij een andere provider kan uithalen. Het jammere is alleen dat je ook als pechvogel door wat ptt geklooi of fouten van je provider hier geregistreerd kunt worden. Het is daar net een provider-bond, zoals de consumentenbond over onze belangen waakt, zo waakt Preventel over de belangen van de telefoonproviders op incasso-gebied.
Klopt, maar O2 is geen lid van Preventel. Zie www.preventel.nl.

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-03 14:31

Stephane

Behhhhh

Wow, opmerkelijk dan dat bijvoorbeeld Vodafone zo weing aanvragen goedkeurt. Ruim de hleft wordt over het algemeen afgekeurd.

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Stephane schreef op 05 June 2003 @ 11:35:
Storneren moet je dus inderdaad eigenlijk nooit doen. Ze sluiten je af, je krijgt extra kosten en toestanden en het ergste is:
* stap 2: ze geven je aan bij BKR in Tiel, waardoor je je minimaal 5 jaar lang nergens meer op krediet kunt kopen (dus ook wehkamp of zo) of leningen kunt sluiten bij banken.

Het terugdraaien van jouw naam op zo'n lijst gebeurt in de praktijk niet als blijkt dat de operator fout zat.
Dit is allebei onzin.

Omdat er allerlei zaken niet klopten, hebben wij met O2 afgesproken dat er niets meer zou worden afgeschreven, totdat alles in orde was.
Wij hebben daarna maanden achter elkaar foute afschrijvingen van O2 gestorneerd.

En (BELANGRIJK!) steeds gebeld of gemaild, dat er weer ten onrechte was afgeschreven en wij dat hadden laten terugboeken. Op een gegeven moment ging het zover, dat de helpdesk de incasso-afdeling ging afzeiken, omdat ze maanden achter elkaar dezelfde fout maakten.

Inmiddels hebben wij bij een andere aanbieder nieuwe abonnementen afgesloten en geen centje pijn.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:47
Ja O2 en rekeningen, ik zou zeggen: niet betalen en ze ervan op de hoogte stellen dat er een fout is opgetreden. Vervolgens geld laten storneren zodra ze gaan incasseren. Mijn broer heeft ook wel eens dergelijke rare fratsen gehad en dat probleem, ookal was het duidelijk een administratieve fout is tot op heden (1,5jaar later) nooit opgelost. Hij krijg nog steeds facturen.

Veel succes

Verwijderd

Krijg ik in een keer een factuur met 3 nummer :? terwijl dat er altijd maar 2 waren, ik heb ook maar 2 simkaarten (ook nooit besteld). :? Het zijn ook ondernemers abo's, kan alleen geen contact krijgen met de webshop waar ik ze van heb. Ik krijg ook nog geld van ze, van de cashback actie. Ook maar eens met O2 gaan bellen, dit schiet niet echt op natuurlijk.
Pagina: 1