capture van dv tape niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04-2025

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Ik heb vanochtend de gloednieuwe JVC GR-DV700 dv-cam gekocht. Prima dingetje, alleen heb ik geen fire wire dus probeer ik em via usb aan te sluiten. Dat lukt, tot op zekere hoogte; als ik de camera in de film stand zet (wanneer je er dus mee wilt filmen) kan ik in de diverse programma's die ik heb (Pinnacle Studio 8, Ulead Video Studio 6, en het meegeleverde ImageMixer, gewoon een directe opname maken. Als ik echter mijn opgenomen materiaal van de tape op mijn hdd wil zetten zeggen al die programma's dat de camera niet aangesloten is?

EDIT: Ik sta dan dus in de play mode op de camera

Ik heb alles volgens de letter van het boekje gedaan, echter het installeren ging niet helemaal vlekkeloos, ik heb namelijk een paar keer geschakeld met de Video - Memory knop, deze mag je niet verstellen als ie verbonden is las ik later, kan storingen opleveren. |:( Zou het daaraan kunnen liggen? Zo ja, hoe de-installeer ik dan die camera, aangezien op het meegeleverde cd-tje alleen wat tooltjes staan, en een paar files van dit formaat PIXM**.ini (* is nummertje).

Ik zou de installatie graag overdoen, maar weet niet hoe ik em ongedaan moet maken, bovendien..... zou dat het probleem oplossen?

[ Voor 4% gewijzigd door Tiberium op 04-06-2003 18:55 ]

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:58
Om dat filmmateriaal op de HDD te krijgen moet je toch echt een Firewire verbinding gebruiken. USB (1.1) is daar zowieso te sloom voor en volgens mij kan dat niet eens (bewegende video van cam naar PC krijgen).

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
Yep, je gaat inderdaad firewire nodig hebben, via usb gaat dit never nooit niet lukken.

Verwijderd

Topictitel: capture van dv tape niet mogelijk

Dat klopt! :) Op jouw manier niet dus.

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:07

PJKs

Young, Free and Single

Firewire-kaartje kopen. 20 euro ofzo.

Video grabben via die USB 1.1-link is zoveel als proberen te typen op je muis :+

[ Voor 54% gewijzigd door PJKs op 05-06-2003 00:36 ]

ja, graag!

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
thnx voor de info guys echter; het is me zojuist WEL gelukt om te capturen via USB, echter de kwaliteit laat te wensen over (slecht). Wat ik ook vreemd vind is dat ik alleen met het megeleverde programma de camerabeelden kan capturen, Pinnacle en Ulead vinden beide de camera nog steeds niet!

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

Verwijderd

Dat meegeleverde programma is ervoor ontworpen om via USB te kunnen capturen, aangezien dat gewoon de webcam-functionaliteit van je camera is. Pinnacle en Ulead zijn ontworpen om de volle datastroom via firewire te capturen.
Maargoed, ik stel voor om deze thread op slot te gooien en de topicstarter maar lekker verder te laten modderen. Als iemand ZO stronteigenwijs is moet hij het maar zelf weten ook.

• Solosmots
Tiberium schreef op 05 juni 2003 @ 15:32:
thnx voor de info guys echter; het is me zojuist WEL gelukt om te capturen via USB, echter de kwaliteit laat te wensen over (slecht).
Gek he met die enorme USB1.1 bandbreedte !

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-06 11:10
Waarom open je nu nog een topic (zie ook USB DV cam icm Pinnacle 8/Ulead 6) , en waarom blijf je nu proberen met USB te capturen als toch iedereen duidelijk aangeeft dat dat niet gaat lukken.

USB is voor foto, en firewire voor video. Punt!

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
kennelijk kunnen jullie niet zo goed lezen, mijn vraag is namelijk al een tijdje waarom ik wel USB kan capturen in het ene prog, en niet in het andere. Jullie zeggen meerdere malen dat het niet mogelijk is, dat is niet waar, want het kan dus wel degelijk. Dat de kwaliteit van USB minder is begrijp ik natuurlijk ook wel, maar momenteel heb ik even geen fire wire.
Voor de vraag waarom ik nog een topic open verwijs ik iedere geinteresseerde naar dat topic, daar staat het haarfijn uitgelegd.

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 14:48
-edit-
Niet zo netjes en nutteloze post

[ Voor 139% gewijzigd door Kokkers op 06-06-2003 13:15 ]

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 14:48
-edit-
Niet zo netjes en nutteloze post

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:04

fcs

Je geeft zelf al aan dat de kwalitiet zeer slecht is als je via usb werkt. Hier wordt aangegeven dat je niet kunt capturen met usb. Laat ik nou even aardig zijn en een voorbeeld geven:

broer heeft dv10 van sony gekocht. Ook een cam die je via je pc kunt verbinden. Toendertijd waren we er al snel uit dat je via een firewire moest werken, aangezien er te veel mee gekloot werdt. Voordat we de firewire hadden aangschaft, is het mijn broertje uiteindelijk wel gelukt, maar met zeer slecht kwalitiet, en geen geluid.

Zodra firewire op de pc geinstalleerd was, en we een adobe prog gebruikte voor het edditen, was het probleem verholpen. USB heeft simpelweg niet de bandbreedte om dit allemaal te kunnen verwerken... (1.1 that is). Firewire is ontwikkeld voor dit soort zaken, en moet dus zonder problemen werken bij elke willekeurige programma...

Vandaar dat hier gezegt wordt dat het niet mogelijk is.....

Verwijderd

Tiberium schreef op 06 June 2003 @ 13:08:
kennelijk kunnen jullie niet zo goed lezen, mijn vraag is namelijk al een tijdje waarom ik wel USB kan capturen in het ene prog, en niet in het andere. Jullie zeggen meerdere malen dat het niet mogelijk is, dat is niet waar, want het kan dus wel degelijk.
Omdat dat prog ervoor gemaakt is om via USB te kunnen capturen en de andere progs niet.

En nu ff kappen met trollen he.

Verwijderd

Of je camera moet kunnen downsizen en daarna over de USB1.1 heengooien...

• Solosmots
..maar dan kan dat alleeen met bijgeleverde software :)

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:04

fcs

Pinnacle Studio 8, ImageMixer en zooi van Pinnacle, zijn volgens mij allemaal inhouse ontwikkelt, zoniet, in opdracht van hun (aangezien sony ook gebruik maakt van ImageMixer (denk ik)). OM h et zo "gemaksvriendeljik" mogelijk te maken, hebben ze waarschijnlijk de functionaliteit van usb toegevoegd. Je geeft namelijk ook zelf aan dat als je een andere programma gebruikt, het NIET werkt...

Ga anders ff op de site van de makers van die software kijken. Misschien staat er wat van in de FAQ of zo :? :?

[ Voor 3% gewijzigd door fcs op 06-06-2003 16:07 ]

Verwijderd

Inderdaad, zelfde probleem, via USB slechte kwaliteit en heemaal geen geluid met ImageMixer (ruk prog.) Fotoos gaat wel. Verder heel erg tevreden over de Sony TRV 19E. En de Sony Customercare center in Amsterdam?? Wat een klojoos zeg: 16:28 gebeld, in de wacht voor 5 minuten. 16:33 Goedemiddag... Ik verbind u door! Weer in de wacht, nu voor 4 minuten. 16:38 Goedenmid... ik leg dus mijn probleem uit, zegt die vent: "JA!" dan hoor ik weer het muziekje20 minuten lang that is (je wil toch graag verder met je filpjes he?!!?) dan om 16:59 neemt iemand op en wordt de verbinding verbroken!!!!!!!! HAHAHA wat een KLOJOOS daar, weten ze geen antwoord, dan maar laten wachten, totdat get 17:00 uur is. KLOOTZAKKEN VAN SONY AMSTERDAM KLANTENSERVICE!!!!!! })

• Solosmots
Tsja het is toch inmiddels wel duidelijk dat gewoon een FireWire kaartje moet hebben + kabel :? :? :?

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:10
Als je (Sgollnau) de website van Sony (www.sony.nl) leest, dan staat daar bv. "Advanced USB streaming" met als uitleg: "can be used to send electronic greetings or to create a homepage" en "Possible to use the camera as a webcam".

Bij de i.Link (=Firewire) staat "data transfer without loss of quality".

Laat ik aan jou over om 1+1 uit te rekenen :)

No production networks were harmed during this posting

Pagina: 1