SATA schijf als C: ?

Pagina: 1
Acties:

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-02 14:43
Setup:

ABIT NF7-S / XP 2500
Maxtor 120Gb op SATA met adapter
Maxtor 80Gb op IDE1
LG DVD op IDE2

Vraag:

Als ik met deze setup boot, ONGEACHT DE BOOTVOLGORDE IN DE BIOS, word de 80Gb op de IDE1 de C: en de 120Gb de D:

Dit zowel met een bootfloppy als in XP setup.

Is er een manier om - voor de windows install - dit zo te krijgen dat de SATA schijf ald C: fungeert? Alvast bedankt!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Bij dit bord zit een floppy met de drivers voor SATA, tijdens de setup ( in het begin met die witte balk onderaan) moet je op f6 (als ik het goed hen) drukken om de drivers voor de controler instaleren.

Als het goed moet je nu gewoon de disk die op de SATA hangt kunnen gebruiken.

Wat ook kan is dat de ide controler voor de sata controler gaat. Mischien kan je dit ergens in het bois veranderen.

off-topic

Is dit bord echt zogoed als overal beweerd word, heb em net nametlijk gehaald maar wacht nog op de nieuwe CPU.

[ Voor 31% gewijzigd door geforce5_guy op 04-06-2003 18:28 ]

• Apothor
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-02-2023
Gewoon alleen de SATA schijf aansluiten. Windows installeren. Daarna pas de andere aansluiten. Et voila: de SATA is C:\

Systeem Specs - ApoNet - DSTV Trinity

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Dit moet toch ook we intestellen zijn. want andere gaat het langzamere voor het snellere.
Welk bios heb je, want volgens mij is er een neiuw bios die wat problemen verhelpt met
sata.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

geforce5_guy schreef op 04 juni 2003 @ 18:26:

off-topic

Is dit bord echt zogoed als overal beweerd word, heb em net nametlijk gehaald maar wacht nog op de nieuwe CPU.
Ik zou dan ff zoeken hiero op GoT naar de nForce 2 topics... en het topic over dit bord... En reviews... Of test het zelf, als je een proc hebt, die er in past...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Chupa Chup schreef op 04 June 2003 @ 18:34:
Gewoon alleen de SATA schijf aansluiten. Windows installeren. Daarna pas de andere aansluiten. Et voila: de SATA is C:\
Precies :) En de-activeer eventueel de IDE schijf als bootschijf. Dat kun je met FDISK en/of PartitionMagic doen B) Of gooi er primaire partities van weg en maak er alleen een extended partitie op. Een PC boot namelijk alleen van een geactiveerde primaire partitie :)

Verwijderd

BalusC schreef op 04 juni 2003 @ 19:22:
[...]
Precies :) En de-activeer eventueel de IDE schijf als bootschijf. Dat kun je met FDISK en/of PartitionMagic doen B) Of gooi er primaire partities van weg en maak er alleen een extended partitie op. Een PC boot namelijk alleen van een geactiveerde primaire partitie :)
Je kan met 2k/XP toch ook op een andere disk installen? zo dat die alleen de bootloader ope je 80GB disk mikt?

(alleen nadelig als je de hdd er uit haalt :+ )
Pagina: 1