Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Crispy M&M Etch zelf maken :?

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dag tweakers...ik heb een nieuwe case besteld...nu wil ik een zijkant maken van plexiglas, dus dak mn nieuwe case-zijkant niet gelijk moet mollen :*) ...ik heb vele topics gelezen etc, en jullie zullen ongetwijfeld zeggen "SAAAAAAAAI!!" maar goed...ik wil dus een window etch erop, maar niet zo'n standaard alien of unreal tekentje, maar iets in kleur...dit dus:

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/misterm/M&M.JPG
want da heb niemand...hoop ik toch... :+

ja, ik weet idd niet waar ik aan begin, vandaar dit topic. Ik ben het bij een drukkerij wezen vragen...daar kon ik het laten maken 20x20 cm voor 30 - 40 €

En nou zeg ik "Da kank zelf dus ook eej" maar ik kan niemand bedenken die van dat soort troep verkoopt, en of ik met mijn Compaq IJ1200 printertje daarop kan printen ;(

Is dit uit te printen op transparant stickervel? :? heeft iemand hier ervaring mee? google geeft geen uitkomst, altavista helaas ook niet.
bij www.digitalrevolution.nl hebben ze wel transparante velletjes, maar da plakt nie eej... :| ik ga het ook niet met plakband doen, want jah...da moek nie verder uitleggen neem ik aan.
Ik heb geprobeerd om deze tekening uit te printen op gewoon papier, dan onder een stuk plexiglas te plakken en over te trekken met een watervaste fijnschrijver, maar dan krijg je van die bbbiibbbbbeerrriiggee lijntjes 8)7
Toen heb ik die tekening ( de stiftlijn ) proberen ruw te maken met een dremel + graveer-ding, maar dat is weer zo riskant op een nieuwe plexiplaat |:(

help me pleazzzzz _/-\o_

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 21:15
Uitprinten, uitknippen (bepaalde delen) vastplakken, en emt fijn schuurpapier erover :)

Verwijderd

Topicstarter
Triloxigen schreef op 04 June 2003 @ 18:18:
Uitprinten, uitknippen (bepaalde delen) vastplakken, en emt fijn schuurpapier erover :)
maar dan schuur je je papier toch ook kapot? of ik moet het in een stuk metaal ofzo zagen...en ik heb ook nog geen kleur :*)

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11 14:50

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

als je kleur wilt zit je toch aan die stickers of verf vast, laatste gaat denk ik niet netjes worden tenzijn je echte paintskills hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
ja..da heb ik dus niet :D
als ik nou gewoon een stickervel heb, transparant, dan is het geregeld, maar jah..waar haal je da op internet.....?

Verwijderd

glas verf gebruiken en het erop schilderen
daar komt ook licht door heen mocht je dat graag willen

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10 07:13

Losha

clear my path motherfucker

je kunt vaak dik-glossy-paper of dik-stikker-papier printen..folie moet denk ik wel kunnen...vroeger kopierde ik weleens op folie..mischien heb je tegenwoordig wel print folie..zoek daar maar eens op

[edit] beetje traag :)

[ Voor 7% gewijzigd door Losha op 04-06-2003 18:27 ]

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Anders zo'n transparant en met plastificieer folie erachter ?

Verwijderd

goedkoop en transparant gaat je niet lukken denk ik,...je zou er gewoon een sticker van kunnen laten maken en dan bv de M, gedeelte van de ogen en de armen weg kunnen snijden??

• Losha
  • Laatst online: 27-10 07:13

Losha

clear my path motherfucker

ok..nog een voorzetje...(is maar net op wat je zoekt hé :) )
http://www.smrsoftware.com/vellum.htm

als plak-folie zijnde zal dus ook vast wel bestaan

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 16:54

E-Vix

Nu met sneeuw!

Euhm... Ik denk dat als je het zelf wilt gaan printen je toch een probleempje zult krijgen... Een printer heeft namelijk geen witte inkt. Dus alles wat wit moet zijn, blijft transparant.
Ik denk dat je het beste naar een of andere copyshop kunt gaan, en het daar kunt laten afdrukken als een sticker. Daar kunnen ze namelijk wel wit afdrukken.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
ruig...heb een stuk foli gepakt uit de keuken...om een a4tje gevouwen, vastgeplakt met plakband, en printen maar...:D
het staat er mooi op...alleen droogt de inkt niet op 8)7 !

helaas wil ik het nu nog graagerder, want het ziet er cool uit 8)

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/misterm/M&M1.jpg
voorbeeldje
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/misterm/M&M2.jpg
dit is niet zo goed te zien, maar toch eej...blijft cool denk ik als je er neon achter heb ;)

Verwijderd

print het uit bij zo copy winkeltje :)?

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het volgens mij af moeten wachten tot ik bericht heb gehad van die drukkerij, van hoe nm wat. ben net om een stuk van dat stickergedoe wat je normaal gebruikt ipv glasgordijnen etc. wat geprint, maar goed...hetzelfde geval..1 veeg erover en alles is weg.

zou het evt wel op niet doorzichtige sticker kunnen printen en dan die witte delen uitsnijden, maar jah....das voor als het ECHT niet lukt :P

in ieder geval tot zover bedankt allen... _/-\o_

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:15

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Je kan misschien iets doen met meerdere lagen plexiglas. B.V de outlines in de voorste laag graveren en die met witte leds verlichten, en het gekleurde deel op de 2e plexiplaat graveren en met oranje leds verlichten...

edit:
Zoiets: Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/5631/full.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Meelobee op 04-06-2003 20:11 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Verwijderd

Topicstarter
DAMN! toen voelde ik me heel erg een beginner ;)
supervet man....heb je dat gewoon uit de hand gedaan?! met de machine zeker? maaruh...poepoe...ruig hoor...

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:15

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Das helaas niet van mijzelf maar van Falcon
kijk hier maar es: [rml][ CM] mijn Casemod - creatief met plexiglas :p[/rml]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Verwijderd

Ik bergrijp dus dat je die pic. doorzichtig maar in kleur achter en plexi wil hebben !?!?
Heb ik onlangs ook geprobeerd (heb niet eens een window |:( ) op een sheet (overheadfilm) special voor inkjet printers. Werkt perfect !!!
(ik heb het op mn werk, omdat ik soms kleurenpresentaties heb op sheets nodig heb)(kan morgenochtend wel ff kijken voor je op mn werk)

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

offtopic:
Sorry, maar kon het niet laten.
Ik heb je icon een beetje beterder gemaakt, omdat die nu zo ingedrukt is, en niet zo mooi is
Je mag deze hebben: Afbeeldingslocatie: http://stekmig.nl/got/m&m.jpg
Astuhblieft :)

Ik hoop trouwens dat het je gaat lukken met dit modje, want zo tezien is het een aardig werkje denk ik

[ Voor 20% gewijzigd door GGS_206 op 04-06-2003 20:22 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

wat d8 je van die kaftplastic alleen dan in t dof volgens mij bestaat dat wel in kleurtjes :) en anders wil een dubbele plaat wel werken zoals die van falcon idd :)

Verwijderd

Topicstarter
GGS_VR6 schreef op 04 juni 2003 @ 20:22:
offtopic:
Sorry, maar kon het niet laten.
Ik heb je icon een beetje beterder gemaakt, omdat die nu zo ingedrukt is, en niet zo mooi is
Je mag deze hebben: [afbeelding]
Astuhblieft :)

Ik hoop trouwens dat het je gaat lukken met dit modje, want zo tezien is het een aardig werkje denk ik
gheghe....thanx....hij is goed _/-\o_ O+

• equinoxe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
waarschijnlijk heb je hier meer aan:
http://www.labelspro.com/search_result.asp?CATEGORY=decals
dit is speciaal voor inktjet printers

Verwijderd

op www.metkumods.net stond hierover een artikel. ik zal wel ff de precieze url opzoeken.

Klik

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 21:05 . Reden: url gevonden ]

Verwijderd

Topicstarter
ik kan natuurlijk evt. als laatste redmiddel 2 plexiplaten met daartussen een gewoon papier met het plaatje erop...dat is niet echt zo heel erg transparant, maar das ook een optie evt. eej...

• bemeall
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:14

bemeall

Down Under!

Herma (www.herma.nl) heeft transparante folie-etiketten in hun collectie zitten. Volgens de catalogus zijn deze er zelfs op A4 formaat.
Voor Inkjet hebben ze speciale vellen en ook voor Laserprinters.

Ik denk dat deze hiervoor uitermate geschikt zijn.

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...

• frickY
  • Laatst online: 27-11 09:24
Als je heeel erg creatief bent maak je dat plaatje 1st monoichrome (grijswaardes), en dan graveer je in je plexie de donkerdere stukken dieper, en de lichtere ondieper.. Dit geeft een verschil in transparatie waardoor je als het goed is kleurverschillen ziet met een lamp erachter.
Is alleen niet uit de hand te doen, lijkt me.

Tenzij je een in hoogte verstelbare vreestafel (oid) hebt.
Plak t plaatje aan onderkant van plexie en vrees over alle lichte delen heen. Dan standje lagen en de iets donkerdere delen pakken. Als je dit doet met 4-6 grijswaardes is het nog wel te doen.. als je zo n tafel hebt... denk

• D-Three
  • Laatst online: 27-11 22:40
Ik zou gewoon ff langs gaan bij zo'n bedrijfje (winkeltje) dat stickers maakt (zoals bijvoorbeeld bestickering van wagens) en vragen of ze zoiets kunnen maken maar dat het wel deels doorzichtig moet zijn. Vraag ff wat ze kunnen en wat hun prijs is...

edit:
De prijs zal echter ook wel tussen de €35 en €45 liggen, denk ik.

[ Voor 15% gewijzigd door D-Three op 04-06-2003 22:33 ]

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

een stikker zoals op auto's is geen optie zoals hierboven staat? als hetr niet doorzichtig is is het gewoon wit, en dat is misschien ook wel weer mooi?

[ Voor 40% gewijzigd door _ferry_ op 04-06-2003 22:40 ]

Verwijderd

Kijk hier eens op metku mods daar staat een artikel over het gene wat je wilt.
http://www.metku.net/inde...oured_appliques/index_eng

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 19-11 10:38

Gutteguttegut

CEO of TFD

bemeall schreef op 04 juni 2003 @ 22:14:
Herma (www.herma.nl) heeft transparante folie-etiketten in hun collectie zitten. Volgens de catalogus zijn deze er zelfs op A4 formaat.
Voor Inkjet hebben ze speciale vellen en ook voor Laserprinters.

Ik denk dat deze hiervoor uitermate geschikt zijn.
Ik denk idd dat Artikelnr. 4844 de juiste keuze hiervoor is.
( InkPrint etiket 4844 210 x 297 mm transp. 25 vel A4 )

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Topicstarter
ok dan! heb gelijk gevraagd of ze het ook op kunnen sturen, want het is niet echt in de buurt, maar goed....thanx!!! als ie klaar is stuur ik wel wa 8) fotokes _/-\o_

Verwijderd

Je kan toch gewoon op een sheet printen die voor overheadprojectors bedoelt zijn? die kun je dan op je window plakken. Alleen is het dan wel dof vanwege het poeder om de inkt te laten plakken. Bij de photoshop kan je idd wel de boel op plastic laten printen.

Verwijderd

Of sheets voor laserprinters en dan met kleurenlaser/copier uit de copyshop. (als je d'r zelf geen 1 hebt :D)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 juni 2003 @ 10:00:
Je kan toch gewoon op een sheet printen die voor overheadprojectors bedoelt zijn? die kun je dan op je window plakken. Alleen is het dan wel dof vanwege het poeder om de inkt te laten plakken. Bij de photoshop kan je idd wel de boel op plastic laten printen.
leuk idee, maar ik wil dus neit met lijm of plakband aan de slag...je ziet altijd wel van die slierten lijm of van die lelijke stukken plakband als je zoiets doet, of je moet het over je hele scherm doen, en dat gaat denk ik weer ten koste van de hoeveelheid licht die er doorheen komt. :)

hebondertussen naar de lokale kantoorhandel gebeld, maar die willen het niet speciaal voor mij bestellen.... :(
een computerwinkel in de buurt eveneens niet })

dussssssssss........heb btw wel mail gekregen
Geachte heer ,

De door u gevonden etiketten kunt u inderdaad gebruiken voor uw idee.
Het nummer is echter veranderd.
Het is nu nummer 8964 geworden. Dit zijn dezelfde etiketten, maar
tegenwoordig in een verpakking van 10 vel.
Onze adviesprijs voor deze etiketten is 19,75 Euro per pakje van 10 vel.

Wij kunnen het u niet rechtstreeks toesturen. Wij verzoeken u te wenden tot
een kantoorvakhandel.
In Hulst is de firma Van Remortel gevestigd in de Gentsestraat 26. Het
telefoonnummer is 0114-312321.
Zij zullen het waarschijnlijk niet in voorraad hebben, maar zouden het bij
hun groothandel voor u kunnen bestellen.

Met vriendelijke groeten,

Donald Hagenaars
heb ze nu gevraagd of ze het toch op willen sturen....hopelijk doen ze het dan wel... :)

edit:
EN JAWEL, HET IS GELUKT. http://www.biesbroeck.nl
die hebben stickervel, doorzichtig, 1 pak van 25 vel waar je ook nog eens met een inkjet printer op kan printen! voor 22 euro...jajaja...das beterrr..eindelijk uit de zorgen...zo gauw mn kassie klaar is zal ik em wel posten :D
IEDEREEN BEDANKT!!!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 17:26 . Reden: klaar meej zoeken :D ]

• D-Three
  • Laatst online: 27-11 22:40
Verwijderd schreef op 05 juni 2003 @ 10:38:
Of sheets voor laserprinters en dan met kleurenlaser/copier uit de copyshop. (als je d'r zelf geen 1 hebt :D)
Eigenlijk een goed idee! Ik denk dat het met een kleurenlaser een veel mooier effect zal geven dan met een inktjet...
Of gewoon afdrukken op een A4'tje en dan een kleurencopy op een transparant.

Verwijderd

Topicstarter
nou, wat vinden we ervan? ik vind het wel strak......niet echt de max, maar wel mooi toch?

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/misterm/M&Mcase.JPG
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/misterm/M&Mdoorzichtig.JPG

:) eindelijk.....wat hebben we hier precies:

Aopen Hq-50-a black
2mm dik plexi van 4 € met een sticker erop, op een A4 transparant etiket en de M&M erop....2 euro voor zo'n velletje |:(
2400XP @ 2 Ghz (allee zeker... :| )
Maxtor S-ATA 150 - 80Gb
Herculet Prophet 9700 Pro 128Mb
een Aopen brander - 12x/4x/32x
een Samsung Cdrw/dvd combo 48x/24x/48x/16x
CCFL Blue
Creative SB Audigy
een thermaltake led fan met hdd aansturing die niet werkt 8)7
binnekant is met fluoriserend geel gespoten...
stille Q-tec 400 watt voeding, met 2x Papst 8412N/2GML - 80 x 80 x 25 mm. erin

en da was wel zo'n beetje.....

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Knap! Maar heb je de front niet geverfd? En als het een A4'tje was, waarom heb je niet de helen opp van het A4'tje gebruikt?

Dat geel is wel knap, gedurfd...

[ Voor 18% gewijzigd door jvvv op 12-06-2003 20:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
kon geen groter plaatje vinden :S....en anders wordt heel de nest wazig eej..dus..vandaar...

edit:
front is niet geverft, dit is gewoon origineel zilver....

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 21:07 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 20:47:
nou, wat vinden we ervan? ik vind het wel strak......niet echt de max, maar wel mooi toch?

[afbeelding]
[afbeelding]

:) eindelijk.....wat hebben we hier precies:

Aopen Hq-50-a black
2mm dik plexi van 4 € met een sticker erop, op een A4 transparant etiket en de M&M erop....2 euro voor zo'n velletje |:(
2400XP @ 2 Ghz (allee zeker... :| )
Maxtor S-ATA 150 - 80Gb
Herculet Prophet 9700 Pro 128Mb
een Aopen brander - 12x/4x/32x
een Samsung Cdrw/dvd combo 48x/24x/48x/16x
CCFL Blue
Creative SB Audigy
een thermaltake led fan met hdd aansturing die niet werkt 8)7
binnekant is met fluoriserend geel gespoten...
stille Q-tec 400 watt voeding, met 2x Papst 8412N/2GML - 80 x 80 x 25 mm. erin

en da was wel zo'n beetje.....
offtopic:
hoe kom je aan die gloed die uit je pci kaarten komen? of is dat maar schijn?

• jvvv
Dat noemen ze een ccfl.... en aan die vraag is er niets offtopic.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 21:35:
[...]

offtopic:
hoe kom je aan die gloed die uit je pci kaarten komen? of is dat maar schijn?
idd, ligt een ccfl (neon) op de bodem van mn kast.....

Verwijderd

ik ken een drukker die voor ong. €22 tot A3 een door jouw aangeleverde digitale afbeelding over kan zetten op bijna elke ondergrond. :P
Mail maar als je interesse hebt.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 juni 2003 @ 06:46:
ik ken een drukker die voor ong. €22 tot A3 een door jouw aangeleverde digitale afbeelding over kan zetten op bijna elke ondergrond. :P
Mail maar als je interesse hebt.

suc6
jammer dat het al klaar is... :z

maar toch bedankt, wie weet moet ik volgende week weer iets anders :9

• jvvv
Doe dit topic dicht als je er een nieuwe maakt (wat useless is)

Verwijderd

Topicstarter
vet, hoe doe ik dat? :S nog nooit gedaan eigenlijk...dacht dat er met een nieuw topic wat meer mensen op af zouden komen..vandaar...

• Ibidem
  • Laatst online: 28-11 16:29
laat t airbrushen op dat plexi :P

..::System Specs::..

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.