Server ziet client niet, client server wel

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Outl@w
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:14
Ik heb een netwerk aangelegd doormiddel van een hub en UTP kabel. Als ik op de server netwerekomgeving open dan ziet ie aleen zich zelf. Op de client ziet ie de server maar niet zich zelf. Pingen gaat wel van de server naar de client, en van de client naar de server. Hoe kan ik met de server de client zien???

Alvast bedant, Outlaw

Feyenoord!

Verwijderd

Heb je alles goed geinstalleerd?? Ik heb hetzelfde probleem gehad en vergat o.a. de andere computer aan te zetten!! Daarna ze allebeide onder TCP/IP te laten werken.
Vergeet niet dat bijvoorbeeld alleen vanaf Windows 2000 Server alles enigszins goed gaat. Anders is het gewoon benoemen.
Zorg wel dat alle netwerkkaarten van een goed merk zijn. Bijv. Intel of 3Com Ik had weer eens eerst dat goedkope spul en toen sloeg de computer vele malen vast.
Zorg dat ze altijd onder dezelfde WERKGROEP staan!! Wordt ook nog wel eens vergeten!!
Wel elke computer een andere naam geven onder Netwerk!

• Outl@w
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:14
okee

bedfankt voor de tips

Feyenoord!

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 21:35

Slein

NERD

Heb je wel een schijf gedeeld op de client? Anders valt er ook weinig te zien :)

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Zitten ze wel in de zelfde IP range hebben ze hetzelfde subnetmask ?

Nee laat maar, als dat niet goed zou zijn zou je op de client de server ook niet zien.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 11:42

vanwegen

-:|:-

client voor microsoft netwerken geinstalleerd?
File $ print sharing enabled?
Zelfde werkgroep?

En toen was m'n signature weg :(

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Ik zeg het nog 1 keer. Daarna waarschijnlijk nog wel een paar keer.

Als je een vraag stelt in een technisch forum, vermeld dan om welk OS, welke hardware en welke software het gaat!!

Zo.

Dan nu mijn bijdrage. Het is een bekend gegeven dat een client met Windows 98 SE of lager zijn Windows 2000-server niet kan zien en/of er niet op komt als de client niet 128-bitsencryptie ondersteunt.

Er zijn twee workarounds voor deze bug:

1. Maak op de server een useraccount en een identiek account op de client. Log in op de client met dat account, dan kan je netwerkbronnen van je server gebruiken.

2. Download 128-bitsencryptie van http://windowsupdate.microsoft.com

Zoals mijn voorgangers opmerken: controleer uiteraard eerst of alles aanstaat, meet je kabels door, zorg dat je NIC's werken.

Succes!

Bloed, zweet & koffie

Pagina: 1