[RDP] Mogelijk in werkgroep ?

Pagina: 1
Acties:

• GewoonNico
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:27
Hallo,

Ik heb thuis een simpele werkgroep met 7 pc's
Ik wil vanuit mijn pc een RDP sessie kunnen maken met een andere pc in deze werkgroep.

Dit wilt helaas niet lukken

Is het wel mogelijk om in een werkgroep rdp sessies te starten?

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 15:25
Onder welk OS?

Om RDP sessies op te kunnen starten zonder gebruik te maken van een "remote administration mode" moet je minstens Win NT4.0 Terminal Server Edition of Windows 2k/2k3 Server hebben. Wat jij lijkt te willen (maak dit duidelijk in je opening) is remote de touwtjes in handen nemen met bijvoorbeeld remote assistance van Win XP. Dit kan met Win XP stations mits je ze goed configureert.

RDP werkt op alle netwerken (domein/werkgroep maakt niet uit) die gebaseerd zijn op TCP/IP.

Vraagje: Als je voor jezelf vaststelt dat je de functionaliteit van RDP wilt gebruiken maak je je de materie toch eerst meester voordat je ermee aan de slag gaat?

[ Voor 16% gewijzigd door HaveBlue op 04-06-2003 19:23 ]

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• GewoonNico
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:27
op mijn stage gabruik ik rdp regelmatig
het lukt me alleen niet om rdp thuis aan de praat te krijgen in een werkgroep met windows xp stations en zonder servers ed.

Verwijderd

Heb je opgegeven dat je bepaalde users toegang geeft om je machine met RDP te benaderen? (en ook de juiste user(s) geselekteerd)

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~habee/rdp.png