Toon posts:

Ik vervloek mijn Radeon 64MB DDR.........:(

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai nu met de 7020 drivers.
Heb met Wintune goede prestaties, maar.........Age of EmpiresII, 1280x1024 is bagger!!! Mijn hele beeld trekt scheef en niets help, alles is al geprobeert door deze man.
Wie heeft een tip.
Hieronder staan trouwens mijn scores met Wintune.

CPU (1) Intel Pentium III@896 MHz
Video Board Radeon DDR
Video Mode 1024x768@16bits/pixel
RAM 256 MB
OS Windows 98 4.90.3000

Area Tested Value
CPU Integer 2645,994 MIPS
CPU Floating Point 1032,011 MFLOPS
Video(2D) 187,9999 MPixels/s
Direct3D 502,106 MPixels/s
OpenGL 269,1811 MPixels/s
Memory 2134,76 MB/s
Cached Disk 150,1546 MB/s
Uncached Disk 1,896227 MB/s

• Dieptriest340
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03-2024

Dieptriest340

Het is Dieptriest

Ik vervloek die G-Force 32MB DDR geval die jij mij in de maag hebt gesplitst ;-)

...en het regent ook nog

Verwijderd

offtopic:
Als je hem kwijt wilt, dan hou ik me aanbevolen :P

Wat dacht je van wat oudere drivers gebruiken?

Verwijderd

Hahaha... Tja ATi heeft nog NOOIT goede 3D videokaarten gemaakt en dat is nu opeens niet veranderd....

Maar je moet gewoon je MONITOR goed instellen voor die resolutie :P Ff de pincushion veranderen zodat je beeld niet meer scheef is :) Dit heeft geen fuck te maken met je videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai al een jaar met een Gforce DDR met 19 inch monitor.
Nu opeens met een ATI Radeon 64MB DDR, krijg ik voor het eerst in mijn computerleven te maken met interlacing.....en scheve schermpjes.
Ook wanneer ik de beeldschermadapter op optimaal zet, krijg ik een beeld zo krom als een banaan.
85hz is de enige oplossing, hoewel ik het idee heb dat age of empires automatisch naar de optimale settings zoekt..............

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

misschien heb je gelijk. maar doet ie dit allen met AoE of ook bij andere programma's?

kan idd heel goed Aoe wezen. (met M$ weet je nooit welke eigen code ze hebben gebruikt >:)) Ik persoolijk verdenk de monitor.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

Verwijderd

ATI maakt wel goede kaarten, maar ze kunnen gewoon geen drivers schrijven.

• doubleduh
  • Niet online
waar kan je wintune eigenlijk d'loaden ?

Verwijderd

Believe me, dit ligt ECHT aan je monitor, het is ONMOGELIJK dat dit veroorzaakt wordt door drivers. Best mogelijk dat AoE zelf een refreshrate instelt ofzo en in combinatie met de resolutie die je gebruikt zou je monitor dat waarschijnlijk niet tof vinden.
Verander de pincushion settings op het moment dat je het probleem hebt, een beetje monitor remembered die settings voor die instelling voor volgende keer en slaat het op zonder de andere settings te beinvloeden... Als je je pincushion niet kan veranderen (kan niet op sommige wat oudere exemplaren) dan zit er weinig anders op dan een lagere resolutie te gebruiken.

Maar het ligt sowieso aan je monitor, NIET aan drivers of je kaart...

Verwijderd

Ik wil ook de 64 Mb DDR. Als er als iets mis is dan denk ik dat toevallig je exemplaar verrot is.

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:25

Animal_X

Rodin

ruilen tegen een Asus V7700 GF 2 GTS >:)

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• TwisteR
  • Laatst online: 03-07 13:38
Draaimolen, ik heb ongeveer nu 7 ATI Radeon kaarten in mijn systeem getest...en geen enkele keer ben ik zoiets tegen gekomen. Ik heb echt het vermoeden dat het aan je monitor ligt (welk type is dat trouwens...??)

Misschien moet je toch even een andere monitor proberen, zou zonde zijn om die Radeon weg te doen terwijl er een heleboel Tweakers zijn die dik tevreden zijn met hun aangeschafte Radeon.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:39
Age of Empires gebruikt DirectDraw. Meestal gebruik windows standaard 60hz voor DirectDraw. Zet ff bij DXDIAG de refresh forced op 85Hz (kan het nu niet uittesten, zit op school met NT4)
Pagina: 1