Toon posts:

[All MS-Win] Eigen inbelverbinding voor specifiek progje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vraag mijner zijds:

Ik gebruik IE om te internetten. IE kiest dan zelf mijn standaard inbelverbind. Dat werkt allemaal perfect.

Daarnaast heb ik nog een andere inbelverbinding (niet naar een ISP) maar na een pc met daarop een homepage met een IP-adres. (Ik roep dit IP-adres aan vanuit de adresbalk van IE).

Hoe kan ik dit geautomatiseerd laten verlopen zodat ik met een druk op de knop vanuit mijn bureaublad IE kan activeren en dat deze dan niet mijn standaard-verbinding kiest maar de tweede inbelverbinding en dan ook meteen door gaat naar mijn gewenst URL? (eigenlijk net zoiets als telebankieren off-line)

Thanx,

Ecoda

(Ik bedoel dus NIET een snelkoppeling op het bureaublad van mijn inbelverbinding)

Verwijderd

Topicstarter
Hallo? Weet nu niemand hiervoor een simpele oplossing?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 05 juni 2003 @ 00:03:
Hallo? Weet nu niemand hiervoor een simpele oplossing?
Ben je bekend met VB? (Visual basic?).

Maak een form, in de load of initialize event maak je zelf de verbinding en op je form gooi je een explorer-com-ponentje (project->components->microsoft internet components) ;)

That's (bijna) all... :+

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 05-06-2003 00:06 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Ik ken de term Visual Basic en heb er ooit eens meegewerkt met versie 4.0 en in het verre verleden. Kan ik niet ergens anders in windows een snelkoppeling maken met de juiste instelling, want daar gaat het uiteindelijk om

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:34

Reptile209

- gers -

Probeer dit eens in een bat-bestandje:
code:
1
2
3
c:\Winnt\system32\RasPhone -d <je dial-up connectie naam>
c:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE 
c:\winnt\system32\rasdial <je dial-up connectie naam> /DISCONNECT

Check ff de directories enzo. Bron: klik

Als je nu een shortcut op je desktop gooit naar dit batch-bestand, zou je blijkbaar een eind moeten komen.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Thanx,

Het bovenstaande batch-bestandje werkt perfect voor wat betreft het leggen van de juiste verbinding. Ben nu al een hele stap verder. Daarvoor mijn dank. Nu wil ik graag dat IE direct naar mijn gewenst URL gaat en niet naar mijn standaard ingestelde URL. Hoe maak ik dat?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:34

Reptile209

- gers -

Als je nou achter iexplore.exe het adres van je site naar keuze toevoegt, dan ben je er. Vb:
iexplore www.watbenjedan.com
;)

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1