Toon posts:

Link naar javascript in een link

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mijn code zoals ik hem nu heb en zoals hij niet werkt :'(
JavaScript:
1
onmouseover='item.innerHTML="<a href=\'javascript:pop(\"tmp.html\");\'>link</a>\";'>

Dit is de code zonder slashes, misschien is mijn bedoeling dan duidelijker
JavaScript:
1
onmouseover='item.innerHTML="<a href='javascript:pop("tmp.html");'>link</a>";'>

De bedoeling is dus dat als ik op een link druk dat er ergens op mijn pagina een tekst veranderd in een link naar een javascript (popup).
Dit lukt dus niet...hopelijk weten jullie wat er mis is...ik heb al vanalles geprobeerd en ook het ik het forum al doorzocht maar ik kon nergens wat erover vinden. Ik denk dat het probleem ligt bij het feit dat ik ' gebruik in mijn string en dat hij denkt dat het script dan stopt

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
Waarom geen functie aanroepen met daarin document.write? :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:57
Jouw veronderstelling is juist. JAvascript werkt met \'s, HTML niet. Je kan het oplossen door niet direct de HTML te schrijven, maar een functie aan te roepen die dat doet, bijvoorbeeld:

onmouseover='schrijf(¨tmp.html¨);'
function schrijf(wat)
{ item.innerHTML="<a href=\'javascript:pop(\"¨ + wat + ¨\");\'>link</a>\";'> }

of zoiets (te lui om even quotes en haakjes te tellen :P)

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

[edit]

dit zijn té veel aanhalingstekens. beter maak je idd een functie :P

[ Voor 91% gewijzigd door SchizoDuckie op 04-06-2003 17:28 ]

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik maar een functie maak, probleem daarbij is alleen dat het dan statisch wordt. Maar goed allemaal bedankt voor jullie snelle reacties

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:57
Tuurlijk niet statisch: kijk eens goed naar mijn voorbeeld; je geeft gewoon een variabele mee aan deze functie, en die schrijf je vervolgens weg. Waarom dit wel werkt, is dat je 1 geneste quote minder hebt, en dus de problemen met de onmouseover="" ontwijkt.

Verwijderd

Topicstarter
Jah oke het is niet geheel statisch...maar het belangrijkste het werkt:P

_EDIT_

Hmm probleem is dus deels opgelost....maar ik moet meerder links meegeven als ik de op knop druk...dit is dus niet mogelijk daarom had ik in eerste instantie het zo gedaan zodat ik een hele a-tag mee kon geven, wat dus niet werkte, dus ik ben weer bij het begin... :'(

__EDIT__

Bosmonster je hebt gelijk, maar had het eerst ook met een functie gedaan, maar toen werkte het niet en toen heb ik het veranderd in innerHTML

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 18:06 ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Sterker nog.. jouw voorbeeld is 100% statisch... via een functie maak je het dynamisch :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Hier de oplossing, en tevens weer een bewijz waarom dubbele quotes in HTML de voorkeur genieten (omdat ze een named entity hebben):
HTML kent geen escapes voor het geval je dat al geprobeerd had, da's voorbehouden aan scripting :)

HTML:
1
2
3
<span onmouseover="document.getElementById('item').innerHTML='<a href=&quot;javascript:pop(\'tmp.html\');&quot;>link</a>';">doe muisje over</span>
<br />
<span id="item"></span>

[ Voor 19% gewijzigd door crisp op 04-06-2003 21:06 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
YES....thnx crisp...het werkt, had er ook al aan gedacht...maar goed many many thnx
Pagina: 1