[OC]MS-6330 Lite OCen?

Pagina: 1
Acties:

• Crewlz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04-2024
Ik zit me al een tijdje te verdiepen in het OCen van m'n systeem en d8 het nu echt een keer te kunnen doen, maar ik kan niks in mijn bios vinden (zeker weten niks) :'(. Ik bedoel dus het voltage de FSB en de multiplier.
Nu heb ik hiervoor al ok GOT gezocht en ik ben tot een conclusie gekomen dat het niet mogelijk is met mijn BIOS |:(. Nu waren er wel mensen die zeiden dat je dan een andere BIOS versie van een nieuwer moederbord erop moest zetten. Nu wil ik alleen voordat ik alles verneuk weten welke versie dit dan moet zijn en of dit ook echt werkt. Hebben mensen hier ervaring mee???

Specs:
Mobo MSI MS-6330 Lite v3.0
Chipset VIA KT133A
AMD TB 1100 Mhz
Geheugen 512 Mb PC133 SDRAM
Kweet nie of ik er nog meer bij moet zetten maar dan hoor ik het wel!

Ik heb ook wel eens gehoord van het Hardclocken oid. Is dit mogelijk met een AMD TB 1100? En zo ja weet hier iemand een site of tutorial van?

Verwijderd

Probeer eens softwarematig met CPUCool bijvoorbeeld.

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Je kan 't inderdaad proberen met dergelijke progjes (er is ook Funny Logic voor MSI), maar ik kan je alvast zeggen dat je echt niet ver zal komen met een MSI.

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:09

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

je hebt een lite versie als moederbord daar zitten geen overclock functies op, je zult het softwarematig moeten doen

[specs]

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:37
Jupiler schreef op 04 juni 2003 @ 17:59:
Je kan 't inderdaad proberen met dergelijke progjes (er is ook Funny Logic voor MSI), maar ik kan je alvast zeggen dat je echt niet ver zal komen met een MSI.
Let op wat je zegt :o

Ik ben namelijk de trotse eigenaar van een MSI 875P Neo FIS2R :P

BTW Mijn moeder heeft ook dit board. Ben iid wel benieuwd naar zo'n speciale BIOS.

[ Voor 12% gewijzigd door XoReP op 04-06-2003 18:21 ]

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Ik heb 't vooral over de oudere bordjes :) Die zijn meestal echt zo goed als niét te OCen.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
En mocht je er niet uitkomen via de overclock-programma's en mocht je geen overclock bios kunnen vinden, dan kun je nog altijd proberen om handmatig de multiplier te veranderen. Dit kun je doen door bepaalde bruggen op je cpu te verbreken, en weer anderen te verbinden.

Op tomshardware staat daar ergens een artikel over, en via de search kun je dat ook wel terug vinden :)

• Crewlz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04-2024
Ok ik dank jullie allemaal ik denk dat ik wel ff voldoiende weet en ga het softwarematig proberen. Mocht er nog iemand zijn die wel wat weet van die BIOS want dat was de HAMVRAAG mend dit dan nog ff aub.
Pagina: 1