Toon posts:

[All MS-Windows] Eigen inbelverbinding voor specifieke progj

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vraagje mijner zijds:

Ik gebruik IE voor internet en een daarbij horende ISDN-inbelverbinding bij een ISP. IE kiest dan mijn standaard ingestelde inbelverbinding. Dit is uiteraard correct.

Maar nu komt mijn probleem:

Ik gebruik IE ook om in te loggen op een bepaald systeem via een aparte inbelverbinding. Vervolgens ga ik rechtstreeks naar het IP-adres van de homepage van dat systeem. (Dat IP-adres vul ik dan in in de adresbalk van IE). De verbinding is gelegd.

Om naar dat bepaalde systeem te gaan moet ik iedere keer handmatig de juiste inbelverbinding activeren en daarna het IP-adres invoeren. Ik wil dit graag volledig automatisch laten verlopen, zodat ik 1 keer bij de juiste homepage kom via de TWEEDE inbelverbinding d.m.v. een snelkoppeling om m'n bureaublad.

Hoe stel ik dit in in Windows, zodat IE niet altijd mijn standaardverbinding kiest?

(Een snelkoppeling op het bureaublad maken van de inbelverbinding is NIET wat ik bedoel)

Thanx,

Ecoda

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 16:42:
Hoe stel ik dit in in Windows, zodat IE niet altijd mijn standaardverbinding kiest?
Eigenschappen IE, tabblad verbindingen: nooit een verbinding kiezen?

--> Software Algemeen

[ Voor 4% gewijzigd door Han op 04-06-2003 16:44 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 16:42:
(Een snelkoppeling op het bureaublad maken van de inbelverbinding is NIET wat ik bedoel)
Maak een scriptje dat de juiste verbinding opzet en dan naar [norml]http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/10[/] gaat.

Is eenvoudig met VBScript of zelfs een DOS batch te doen :)

Je valt dan wel over het [all MS-Windows], aangezien Win95a dingen anders doet dan WinXP.

Edit: trouwens welkom op GoT!

[ Voor 15% gewijzigd door F_J_K op 04-06-2003 17:02 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)