[webcam] logitech 3000 geeft vaag beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• super_newbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-04 18:00
Sinds gisteren geeft mijn webcam een vaag beeld, het lijkt erg grauw en grijs.

Ik gebruik de cam voornamelijk in yahoo messenger, maar het maakt niet uit welk programma ik hem gebruik het beeld blijf in allen hetzelfde.

Normaal gesproken zijn staan de instellingen op de fabrieks instelling en geeft het gewoon goed beeld, alleen nu niet meer. :? Heb de instellingen ook niet gewijzigd voor het beeld veranderde. Maar krijg het nu niet voor elkaar om het goed te krijgen.

ik draai onder winXP pro, en ook de standaard drivers. (kan trouwens op de logitech site ook de drivers niet vinden, weet iemdat waar ik nieuwere kan vinden misschien)

Ik kan op het moment geen afbeeldingen uploaden, anders zou ik een voorbeeld van voor en na kunnen geven.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:13
Als ik even mag aannemen dat jouw Logitech 3000 een Logitech Quickcam Pro 3000 is, kun je hier de drivers vinden.

Daar staat ook een patch voor WXP SP1, misschien kort geleden toevallig geïnstalleerd?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• super_newbie
Yep, het is inderdaad de logitech quickcam pro 3000. Maar de link de je geeft ken ik, maar daar kun je Volledige ImageStudio™ downloaden, zijn niet de drivers, althans bij mij weten zitten daar geen drivers bij.

Ik had die patch geprobeerd, maar die gaf de melding 'uw camera hoeft niet te worden bijgwewerkt' of iets in die trend. Ik hed XP SP1 al een hele tijd terug geinstalleerd dus dat kan het niet zijn.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Die hele studio bevat wel de drivers, en bedankt Logitech :(
Maar probeer eens, bij de instellingen van de cam, alles op handmatig te zetten, en daarna weer op automatisch, heeft hier ook een keer geholpen met een Logitech cam

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Xander
Camera Support in Windows XP
Microsoft Windows XP has native drivers for four Logitech QuickCam cameras. This means the camera can be used in some Windows XP programs without installing the ImageStudio software. The four cameras that are supported natively under Windows XP are:

QuickCam® Pro 3000
QuickCam® Express
QuickCam® Web
QuickCam® Home
Once one of these cameras are plugged in, Windows XP will detect the camera and load the correct driver. Applications which can be used with the Logitech video cameras are mentioned in the section entitled, "Software Installed with Windows XP."

With ImageStudio software installed, the following cameras will function in Windows XP:

QuickCam® Pro 4000
QuickCam® Zoom
QuickCam® For Notebooks
ClickSmart™ 510
ClickSmart™ 310
QuickCam® Pro 3000 (861051-0000, 861081-001)
QuickCam® Traveler™
QuickCam® Express (861050-0001, 861078-0001)
QuickCam® Web (861040-0001, 861080-0001)

NOTE: The P/N 8XXXXX-XXXX is located on a tag near the USB connector. If the 8XXXXX-XXXX is not the same as listed above, the camera will not work.
Dus Windows XP heeft standaard ondersteuning voor jouw cam, daar zijn volgens de Supportsite geen drivers voor nodig. Er zitten bij ImageStudio echter wel drivers bij voor die andere modellen, dus als er nieuwere drivers beschikbaar zijn denk ik dat ze hier bijzitten.
super_newbie schreef op 04 June 2003 @ 16:43:
uw camera hoeft niet te worden bijgwewerkt
offtopic:
Logitech ook altijd met zijn foutmeldingen, mijn muis is al 60x bijgewerkt zonder dat hij er anders uitziet :P

[ Voor 10% gewijzigd door Xander op 04-06-2003 16:47 ]

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik had een paar jaar geleden een camera die je zelf moest scherpstellen door aan de lens te draaien. Maar als dat het niet is en er niets aan de software is veranderd, dan kan het natuurlijk zijn dat ie stuk is.

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• Xander
Pin0 schreef op 04 June 2003 @ 16:53:
Ik had een paar jaar geleden een camera die je zelf moest scherpstellen door aan de lens te draaien. Maar als dat het niet is en er niets aan de software is veranderd, dan kan het natuurlijk zijn dat ie stuk is.
Met scherpstellen veranderd je helderheid toch niet?

• super_newbie
met de ring voor de lens kun je de scherte voor de juiste afstand instellen. Dus alleen om te focussen. Bij mij lijkt het of de kleuren verdwenen zijn.

@Nakebod, ik heb alle handmatige instelling gepeobeerd, maar het blijft vaag en onscherp. Ben nu de Volledige ImageStudio™ aan het installeren, hoop dat het werkt.

-edit-
Software is geinstalleerd, maar nog steeds hetzelde.
Kan dit gewoon slijtage zijn, einde cam??

:/ ik weet het niet meer :/

[ Voor 18% gewijzigd door super_newbie op 04-06-2003 17:10 . Reden: aanvulling ]

• RandyJC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 01:12
Ik heb hier ook last van...
ik heb de hoop opgegeven...

ik ga nu voor de quickcam sphere van logitech

RandyJC

Pagina: 1