Ik heb een Chaintech CT-6WIV moederbord en ik heb de laatste BIOS versie. Volgens de manual van mijn moederbord (met de nieuwe BIOS meegekomen) ondersteunt hij processoren tot 850Mhz. Kijk ik met BiosAgent zegt ie dat hij snelheden tot 1500Mhz ondersteunt. Wie of wat moet ik geloven ??? Ik heb een cpu pas nieuw besteld van 850Mhz maar nu ga ik balen als ik sneller kan want het scheelt kwa prijs bijna tot niets om een snellere cpu te halen.... moet ik het aan durven een 1500Mhz in te plaatsen????
Ik ken persoonlijk iig geen enkele processor die geleverd wordt in zowel 850 als 1500MHz, dus het zal waarschijnlijk puur gebasseerd zijn op de maximum fsb en multiplier (waarschijnlijk maximaal 10x150MHz) wat altijd ruim buiten de specificaties van de leverbare processoren valt, dus nee, helaas zal het niet lukken.
Volgens 1 sec googelen zit er op dat mobo een Intel 810 chipset, dus socket 370. De snelste S370 processor van intel is 1,4GHz, dus 1,5GHz ga je nooit redden. Ik kan op de chaintech site
even geen manual vinden, maar ik zou als ik jou was het orginele boekje maar geloven
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Hij kan zeker sneller, je kan er zonder problemen een p3 1ghz indoen met een fsb van 100mhz.
Tualatin's doen het volgens mij niet, tenzij je een adapter vind. In dat geval zou je een 1400mhz celeron erin kunnen doen.
Tualatin's doen het volgens mij niet, tenzij je een adapter vind. In dat geval zou je een 1400mhz celeron erin kunnen doen.
Ik zou aanhouden wat de fabrikant zegt. Bij een Google-search (wat jij natuurlijk ook al lang gedaan hebt) kwam ik deze pagina tegen, je kunt dat bordje gewoon kopen voor $ 19,95.
Irritante topictitel trouwens, het is niet echt niet duidelijk waar dit topic over gaat. Check de FAQs.
Irritante topictitel trouwens, het is niet echt niet duidelijk waar dit topic over gaat. Check de FAQs.
Hmm, vaagjes
. Maar ben ik nou de enige die de CT-6WIV niet vind op http://www.chantech.dk ?
Het word steeds leukerProcessor
Supports Intel Socket370 processors up to 500MHz and P3-600E ( since E version )
System clock 66/100MHz
edit:
Jazzy was me voor met de link
Jazzy was me voor met de link
[ Voor 8% gewijzigd door Xander op 04-06-2003 16:10 ]
De 1500 zou ooit geintroduceerd worden als laatste P3, maar die is afgeblazen waarna de 1400 dus het topmodel is gebleven (heel veel manuals spreken van 1500MHz max)XanderH schreef op 04 June 2003 @ 16:06:
Volgens 1 sec googelen zit er op dat mobo een Intel 810 chipset, dus socket 370. De snelste S370 processor van intel is 1,4GHz, dus 1,5GHz ga je nooit redden. Ik kan op de chaintech siteeven geen manual vinden, maar ik zou als ik jou was het orginele boekje maar geloven
Chaintech CT-6WIV 0 
Chaintech CT-6WIV 1
Chaintech CT-6WIV 2
Chaintech CT-6WIV L
zie: Mainboard BIOS
en je kunt het navragen: Technical Support Request Form
Chaintech CT-6WIV 1
Chaintech CT-6WIV 2
Chaintech CT-6WIV L
zie: Mainboard BIOS
en je kunt het navragen: Technical Support Request Form
[ Voor 26% gewijzigd door Longbeard op 04-06-2003 16:13 ]
misschien lichtelijk off-topic maar een 100 mhz overklok moet toch wel te doen zijn met zo'n tuatalin ?XanderH schreef op 04 June 2003 @ 16:06:
Volgens 1 sec googelen zit er op dat mobo een Intel 810 chipset, dus socket 370. De snelste S370 processor van intel is 1,4GHz, dus 1,5GHz ga je nooit redden. Ik kan op de chaintech siteeven geen manual vinden, maar ik zou als ik jou was het orginele boekje maar geloven
dacht al;
De snelste S370 processor van intel is 1,4GHz, dus 1,5GHz ga je nooit redden
[ Voor 11% gewijzigd door Glashelder op 04-06-2003 16:31 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Makkelijk, mijn 1300 draait stabiel op +/- 1730 op mijn Asus TUSL2-C.dual-zip schreef op 04 June 2003 @ 16:11:
[...]
misschien lichtelijk off-topic maar een 100 mhz overklok moet toch wel te doen zijn met zo'n tuatalin ?
Dat moet wel kunnen jadual-zip schreef op 04 juni 2003 @ 16:11:
[...]
misschien lichtelijk off-topic maar een 100 mhz overklok moet toch wel te doen zijn met zo'n tuatalin ?
Processor
Supports Intel Socket370 processors up to 850MHz
Supports 66/100MHz system clocks
High efficiency switching power modules with dual power delivery (VRM 8.4 compliant)
offtopic:
/me heeft dit allemaal zitten overtypen, text select tool in acrobat deed 't nie
/me heeft dit allemaal zitten overtypen, text select tool in acrobat deed 't nie
Ik vind dat je de volgende keer wel een wat duidelijker topictitle mag bedenken, dit raakt kan noch wal 
Wat je upgrademogelijkheden betreft, ga nooit uit v.d. bijgeleverde manual; deze raakt namelijk al vrij snel gedateerd. Jij hebt daar een i810 bord met een max FSB van 100MHz (sneller ondersteund de chipset ook niet, alleen de i810E doet 133MHz FSB), dus past daar de snelste Coppermine met een 100MHz FSB op (vind je zo terug in de FAQ welke dat is).
Dicht wegens een beetje mogen zoeken (dan zou je ook geweten hebben dat een P!!! 1500Mhz helemaal niet bestaat en dat Tualatins ook niet werken met ene i810) en de topictitle die me niet aanstaat.
Wat je upgrademogelijkheden betreft, ga nooit uit v.d. bijgeleverde manual; deze raakt namelijk al vrij snel gedateerd. Jij hebt daar een i810 bord met een max FSB van 100MHz (sneller ondersteund de chipset ook niet, alleen de i810E doet 133MHz FSB), dus past daar de snelste Coppermine met een 100MHz FSB op (vind je zo terug in de FAQ welke dat is).
Dicht wegens een beetje mogen zoeken (dan zou je ook geweten hebben dat een P!!! 1500Mhz helemaal niet bestaat en dat Tualatins ook niet werken met ene i810) en de topictitle die me niet aanstaat.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()