[PHP+GMP] Problemen met make

Pagina: 1
Acties:

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:06
Ik heb hier een webserverconfiguratie Apache-PHP-Mysql draaien (op RedHat 9), maar nu wil ik in mijn PHP gmp-support aanzetten. Volgens de handleiding zou dat op een dergelijke manier moeten:

./configure --with-apxs2=/usr/local/apache/bin/apxs --enable-mysql --enable-bcmath --with-gmp

Zolang ik het zonder --with-gmp doe, gaat het goed; met GMP echter krijg ik de volgende error tijdens de make (laatste paar regels, volgens mij zitten er eerder geen fouten die hierop betrekking hebben):

code:
1
2
3
4
5
main/internal_functions.lo -lcrypt -lcrypt -lgmp -lresolv
-lm -ldl -lnsl -lcrypt -lcrypt  -o libphp4.la
ext/gmp/gmp.lo: file not recognized: File truncated
collect2: ld returned 1 exit status
make: *** [libphp4.la] Error 1

Elders las ik dat wellicht (door de melding 'File truncated') het downloadbestand corrupt was, maar dat is niet het geval blijkens de MD5-sum.

Waar ik ook zoek, een gmp.lo vind ik nergens.

Ook een RPM installeren (php-gmp-4.2.3-9.i386.rpm) geeft geen resultaat.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Zo te zien probeerd hij een lib aan te spreken die gmp heet. Ik gok dat je op zoek moet gaan naar een gmp-dev.rpm, als je deze installeerd zou het denk ik wel moeten gaan.

Maaruh, wat zegt ./configure eigenlijk ? Het lijkt me sterk dat php gewoon zonder morren gaat compileren en dat ./configure geen foutmelding geeft.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

moto-moi, als hij die header files zou missen zou hij uberhaupt niet kunnen linken (Cannot find -lgmp). In dat geval zal configure idd gaan zeuren dat ie libgmp mist. Ik vermoed dat er tijdens de build van php iets misgaat tijdens het compilen van de gmp extentie. Probeer anders eens het volgende (om de errors uit het make process te vissen):
code:
1
make > output.log 2>errors.log

en laat ons dan eens de output van errors.log zien.

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:06
Zal het proberen als ik Redhat weer binnen kom... heb een beetje lopen klooien met Mandrake en Redhat, op een gegeven moment had ik grub als bootloader, en daar wilde ik vanaf, en dat is na uren proberen gelukt door de Windows Repair Console te openen en een fixmbr-commando te geven: nu heb ik helemaal geen bootloader meer, hoe vaak ik ook Redhat of Mandrake installeer... Maar da's een ander probleem en heb net al een mogelijke oplossing (rescue-optie van Redhat) te horen gekregen.

Thx voor de tips iig, zal het zeker proberen, en to be continued ;)!