Ik heb hier een webserverconfiguratie Apache-PHP-Mysql draaien (op RedHat 9), maar nu wil ik in mijn PHP gmp-support aanzetten. Volgens de handleiding zou dat op een dergelijke manier moeten:
./configure --with-apxs2=/usr/local/apache/bin/apxs --enable-mysql --enable-bcmath --with-gmp
Zolang ik het zonder --with-gmp doe, gaat het goed; met GMP echter krijg ik de volgende error tijdens de make (laatste paar regels, volgens mij zitten er eerder geen fouten die hierop betrekking hebben):
Elders las ik dat wellicht (door de melding 'File truncated') het downloadbestand corrupt was, maar dat is niet het geval blijkens de MD5-sum.
Waar ik ook zoek, een gmp.lo vind ik nergens.
Ook een RPM installeren (php-gmp-4.2.3-9.i386.rpm) geeft geen resultaat.
./configure --with-apxs2=/usr/local/apache/bin/apxs --enable-mysql --enable-bcmath --with-gmp
Zolang ik het zonder --with-gmp doe, gaat het goed; met GMP echter krijg ik de volgende error tijdens de make (laatste paar regels, volgens mij zitten er eerder geen fouten die hierop betrekking hebben):
code:
1
2
3
4
5
| main/internal_functions.lo -lcrypt -lcrypt -lgmp -lresolv -lm -ldl -lnsl -lcrypt -lcrypt -o libphp4.la ext/gmp/gmp.lo: file not recognized: File truncated collect2: ld returned 1 exit status make: *** [libphp4.la] Error 1 |
Elders las ik dat wellicht (door de melding 'File truncated') het downloadbestand corrupt was, maar dat is niet het geval blijkens de MD5-sum.
Waar ik ook zoek, een gmp.lo vind ik nergens.
Ook een RPM installeren (php-gmp-4.2.3-9.i386.rpm) geeft geen resultaat.