Toon posts:

ECS K7S5AL Pro samen met XP2000+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit hier met een probleempje..
Ik heb gisteren mijn bestelde spullen van 1to0 thuisbezorg gekregen.
Afijn ik de zooi in elkaar zetten, ging allemaal perfect.

Ik zet de PC aan, en ga het bios in, zet de MEM/FSB op 133/133 en nog wat instellingen etc.. Ik ga het bios weer uit en toen ie aan het opstarten was zag ik dat er XP2400+ stond.
Hij liep ook vast na een tijdje..

Dus ik maar weer naar bios, ff MEM/FSB op 133/100, om het probleem maar ff te verhelpen.
Toen ben ik verder gaan zoeken naar opties in het bios, maar het bleek dat dat de enige optie is die je kan veranderen.
Dus nu draait ie op 1800+ (1500mhz)

Het gaat om het volgende systeem:

AMDXP 2000+
ECS K7S5AL Pro
256MB DDR Infineon pc2100
20 gig maxtor
asus geforce 2
WinXP

Ik heb ook met me stomme kop niet op de proc zelf gekeken wat er opstond..
Kan goed zijn dat ze een 2400+ hebben gestuurd?

Is er iets aan te doen om deze processor op 2000+ draaiend te krijgen?
Of moet ik bios gaan upgraden?

ps Temp van proc is ~41 graden idle, maar hij doet 't niet stabiel op 2400+

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Even feiten op een rijtje:
Xp2000+ = 1670mhz
Dat is een MP van 1670/133=12.5

Je draait nu op 1500mhz met een fsb van 100.
Dat is een mp van 1500/100=15

Mogelijkheden:
-Je hebt een xp2400 gekregen
-Je mobo leest je MP verkeerd uit.
-Je hebt je MP instellingen verkeerd gezet.

Kijk eens of je ergens een jumper verkeerd hebt staan of dat er ergens een instelling in het bios verkeerd staat. Zo niet, even kijken wat er op de proc staat en dat hier posten :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu op internet aan het zoeken of er wel jumpers zijn op het moederbord waarmee je de MP kan veranderen.
In het bios kan het in ieder geval niet.

Ik ga weer ff zoeken.

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
daar heb je toch ook gewoon programma's voor om de échte snelheid van je cpu te lezen? Wat voor type het is enzo. De k7s5a kan geen MP veranderen, over verkeerd inlezen. Ik zou hem gewoon op 133/133 zetten (standaard). Als hij dan op 2400+ draait kan het nog wel zijn dat het bios (ecs...) het verkeerd inleest ofzo, maar ik denk dat je gewoon de mazzel hebt van een snellere cpu :D

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, heb hem nu op 2400+ draaien en seti@Home op de achtergrond. Is kijken of ie het uithoudt...
En dat verkeerd weergeven van de bios was niet waar Bar-Le-Duc, WCPUID gaf 1500MHz aan (nu 1992 MHz)

Ik denk dat de winkel mij gewoon een verkeerde CPU heeft gestuurd.

Waarom gebeurd zoiets nou nooit als het voor mijn pc is ? :D
Als mijn moederbord het aankon zat ie nu al in mijn pc :D
Deze is van me broertje :(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 20:25 ]

Verwijderd

Ja om het zeker te weten moet je gewoon even op de cpu kijken natuurlijk. Maar wel grappig die gasten van 1to0, een vriend van mij heeft vorig jaar ook een xp1800+ gekregen ipv een duron 1200. Als dat hun beleid is dan ga ik er ook maar even bestellen denk ik :)
Maar euh als je nog meer wil weten over de k7s5a pro dan zou ik gaan kijken op het forum van ocworkbench.com. Daar staat een schat aan info over dit bord en waarschijnlijk ook wat meer kennis dan hier (oeps!). linkje forum daar kun je ook de veel geprezen ocbios van cheepoman krijgen, voor als je nog wat wil overklokken of meerdere FSB instellingen wil hebben. Verder zitten er idd geen jumpers op je bord om het in te stellen, je FSB moet je toch echt in de bios afstellen.
Pagina: 1