Ik ben bezig met een access applicatie te maken, nu heb ik een formulier waarbij meerdere tabellen bewerkt moeten worden, een tabel heb ik gekoppeld aan het formulier en word netjes geupdated na het klikken op de knop d.m.v. docmd.
Nu zijn er ook gegevens die ik in een array heb, deze gegevens moeten in een andere tabel komen. Mijn vraag is nu hoe kan ik een tabel openen vanuit VB(ACCESS) en deze evt. in een recordset gooien, zodat ik op een heel gemakkelijke wijze, de records kan toevoegen, zoiets dus.
Heb al geprobeerd om net als bij ASP de database te openen, dus als volgt, maar het moet in mijn ogen makkelijker kunnen, aangezien access een DB app is.
De foutmelding die ik overigens krijg, is bij rsArtFact.AddNew en is als volgt, kan geen bewerkingen uitvoeren.
Nu zijn er ook gegevens die ik in een array heb, deze gegevens moeten in een andere tabel komen. Mijn vraag is nu hoe kan ik een tabel openen vanuit VB(ACCESS) en deze evt. in een recordset gooien, zodat ik op een heel gemakkelijke wijze, de records kan toevoegen, zoiets dus.
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
| For Cnt = 1 To I - 1 rsArtFact.AddNew rsArtFact("FactID") = intFactID rsArtFact("ArtID") = Array(Cnt, 1) rsArtFact("Aantal") = 1 rsArtFact.Update Next |
Heb al geprobeerd om net als bij ASP de database te openen, dus als volgt, maar het moet in mijn ogen makkelijker kunnen, aangezien access een DB app is.
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Dim strSQL As String Dim strDB As String Set cnDB = New ADODB.Connection strDB = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=c:\fact.mdb" cnDB.Open strDB Set rsArtFact = New ADODB.Recordset strSQL = "SELECT * FROM tblArtFact" rsArtFact.Open strSQL, cnDB |
De foutmelding die ik overigens krijg, is bij rsArtFact.AddNew en is als volgt, kan geen bewerkingen uitvoeren.
If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!