Toon posts:

mijn Asus a7n8x kapot na oc-en?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net op mn asus de memory timing op 2-2-2-2t gezet en mn fsb op 200 ( heb een xp 2800+) had ik hem gistere ook op staan maar toen heb ik niet een de memory timing gezeten en nu is mn pc helemaal dood :'( hij gaat nog wel aan en de lampjes op mn toetsenbord knipperen ook even maar dan is het echt afgelopen heb mn bios gereset en ander geheugen maar dat had allemaal geen zin heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? en of ik hem ooit nog aan het lopen krijg?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 15:28 ]

Verwijderd

batterij er ff uit halen.. en eruit laten voor een tijdje.

Wat gaf jou het idee dat je 2-2-2-2 kon draaien op 200Mhz? Watvoor memory heb je dan?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb samsung pc 2700.... en ik las hier ergens op het forum dat het kon... dus heb ik dat geprobeert maar toen deed i nix meer :( de batterij heb ik er al een tijdje uit gehad....
cpu en mem heb ik al eerder op 200 gehad en dat ging allemaal goed maar nadat ik die timing anders heb gezet is het afgelopen

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
woei...
mijn eerste tip:
typ eens met wat meer lestekens.
dit zorgt voor betere leesbaarheid en daardoor zal je sneller geholpen worden...

daarnaast wil ik je hiereven op wijzen.:
Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

mocht je dat gevolgt hebben en het nog niet lukken meld het dan even.

mocht het wel gelukt zijn, meld hier dan ook even de oplossing.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Defspace

Administrator

[rml][ A7N8X] BIOS Dood ?![/rml]

Misschien heb je wat aan de links die daar in staan.
Bij mij was het iig bijna hetzelfde verhaal. Bij mij was mijn bios dus gewoon kapot gegaan door de laatste Save Settings (is een vaker voorkomend verhaal)

Terug naar de winkel gaan en hem omruilen is zover ik kan zien je enige optie.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 juni 2003 @ 16:05:
batterij er ff uit halen.. en eruit laten voor een tijdje.

Wat gaf jou het idee dat je 2-2-2-2 kon draaien op 200Mhz? Watvoor memory heb je dan?
Onzin.

Gewoon effe je bios clearen met de jumper, dan staan de instellingen weer op default. Enne RTFM! :P

En 2-2-2-2 kan idd ja met een beetje goed geheugen. 5-222 of 6-2222 is wel wat betrouwbaarder en maakt nagenoeg niks uit qua performance.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 10:47
Klinkt als dood.
Me kameraad heeft dat ook gehad.
Hij heeft de geheugen timings strakker gezet. Daarop wouw zijn computer net meer starten.
Het schijnt dat de bios naar de klote gaat?!!?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
Defspace schreef op 04 June 2003 @ 16:13:
[rml][ A7N8X] BIOS Dood ?![/rml]

Misschien heb je wat aan de links die daar in staan.
Bij mij was het iig bijna hetzelfde verhaal. Bij mij was mijn bios dus gewoon kapot gegaan door de laatste Save Settings (is een vaker voorkomend verhaal)

Terug naar de winkel gaan en hem omruilen is zover ik kan zien je enige optie.
dank je... heb ik inmiddels al gedaan nu maar afwachten of ze hem op moeten sturen of dat ze het zelf kunnen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 juni 2003 @ 16:13:
[...]

Onzin.

Gewoon effe je bios clearen met de jumper, dan staan de instellingen weer op default. Enne RTFM! :P

En 2-2-2-2 kan idd ja met een beetje goed geheugen. 5-222 of 6-2222 is wel wat betrouwbaarder en maakt nagenoeg niks uit qua performance.
shit lees het allemaal nog een keer dan zul je lezen dat ik alles al geprobeert heb :O

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 16:15:
[...]

shit lees het allemaal nog een keer dan zul je lezen dat ik alles al geprobeert heb :O
Huh huh.

Verwijderd

Topicstarter
Onzin.

Gewoon effe je bios clearen met de jumper, dan staan de instellingen weer op default. Enne RTFM!

heb ik al lang gedaan..... k heb dr nog wel een beetje verstand van :9

Verwijderd

Denk toch dat die dood is. Je zal zeer waarschijnlijk een ander bordje moeten kopen. Denk niet dat ze er nog iets mee kunnen in die zaak waar jij dat bordje hebt gehaald. Wordt afwachten. Heb soort gelijk geval ook ooit eens gehad, en Geen Garantie! Typisch Asus. Je had toch ook nog een tweede systeempje, met dat ECS bordje en die coole case-mod? Daar zal je het voorlopig ff mee moeten doen. Jammer van die water-cooling.

Misschien vind je nog ergens een Asus bordje voor een zacht prijsj of een Abitje.
Succes er mee.

Verwijderd

Topicstarter
haha die casemod doet het zeker nog :) en ik kan van een collega van me een asus a7n8x delux kopen en zelf wil ik sowieso een Abit met NForce2 die unlocked mn cpu tenminste goed ;) maar ik snap niet hoe mn mobo naar de klote kan gaan door memory timing en 400 fsb moet mn mobo wel aan kunnen staat zelfs op de site van asus

Verwijderd

Snap eigenlijk 1 ding niet. Waarop stonden die settings van het geheugen eerst dan? Kon j eniet beter stap voor stap lager gaan zitten met die settings? Hbe je het bordj eal weggebracht? En wat zeiden ze bij die zaak? Ben erg benieuwt naar hun reactie.

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad had ik beter in stappen kunnen gaan maar de settings begonnen in ieder geval met 9.....|:( achteraf allemaal achteraf..... en als ik hem weer trug krijg en hij doet het dan ga ik volgens mij weet net zo verder als waar ik gebleven was... nu schrik je en dan zeg je.. ik doe het nooit meer maar nog geen week later ga je weer ;) tja en die zaak..... het zijn een stel sukkels wat er vandaar weer in de winkel stond de enige die verstand heeft van pcs in die zaak dat is de baas en die is er bijna nooit... maar ze zouden er morgen naar kijken en dan hoor ik wel wat ze doen... waarschijnlijk moeten ze hem opsturen :'( en dat kon heel lang duren

Verwijderd

Ja, zo´n zaak hebben ze bij ons in de stad ook. Verkopen er nog tv´s en magnetrons bij ook. Dus komt niet echt betrouwbaar over. Ben erg benieuwt of je morgen al wat hoort over je bordje en anders moet je waarschijnlijk toch die collega van je ff lief aankijken. Hij wil je toch niet afzetten met een 2ehands Deluxe bordje of wel? Anders.......... _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
hahah je woont toch niet in doetinchem? want volgens mij is er maar 1 zon waardeloze zaak in nederland ;) die ook nog eens zeggen dat ze de goedkoopste van de omstreek zijn maar een andere zaak om de hoek die is gewoon veel goedkoper.... maar dat delux plankje heeft bij elkaar nog geen 3 uur gedraaid dus ik denk niet dat ik daar verkeerd aan doe voor 75 euro?:P krijg ik alleen de SATA kabels er niet bij

Verwijderd

Kan je niets van zeggen. Ik had het wel geweten. Who needs SATA anyway? Is die collega van je soms een beetje doorgedraaid, dat die zo´n Deluxe bordje weg doet voor die prijs?

Verwijderd

Topicstarter
valt wel mee hij heeft hem ergens op een beurs voor 99 euro gekocht.... en inderdaad dat SATA gebruik ik de komende tijd toch nog niet

Verwijderd

als de bios resetten geen effect heeft is er weinig wat je eraan kan doen buiten terug naar de winkel gaan

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al gedaan ze zouden er naar kijken maar ik heb verder ook wat rond gevraagd maar ik heb het idee dat ik mn mobo wel op mn buik kan schrijven:'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 16:13:
[...]

Onzin.

Geen onzin, bios clearen had hij al gedaan namelijk ;)

Verder ben ik je rtfm en slotjuh replies een beetje zat. Misschien moet je even de faq lezen over hoe er gepost wordt op een forum ipv domme reacties te posten. En dan bedoel ik dus niet alleen deze, maar ook je andere replies. Je hebt al een OW gehad, maar het dringt niet echt door geloof ik.

Verwijderd

Topicstarter
shit gek jullie admins kunnen wel zijken hiero.... heb je dr last van dat ik dat doe? vast wel anders zijk je er niet over!!!! lees het dan gewoon niet sukkel.... en what the fuck is RTFM?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 14:20 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 14:19:
shit gek jullie admins kunnen wel zijken hiero.... heb je dr last van dat ik dat doe? vast wel anders zijk je er niet over!!!! lees het dan gewoon niet sukkel.... en what the fuck is RTFM?
Wat is jouw probleem dan :? Whehe..ik had het niet tegen jou hoor. Chill-out man.

RTFM = read the fucking manual

Dat zegt Mike_SCSI tegen mij nadat hij zelf de draad niet leest. Wat jij niet weet is dat hij in een andere draad het nodig vond om een post neer te zetten die we niet willen op GoT. Zoals "slotjuh" en "rtfm" roepen. Dat is geen zeiken toch? Of heb je liever dat jouw topic daar vol mee staat ipv dat je replies krijgt waar je wat aan hebt?
Je hoeft niet meteen te flippen ofzo.. :/

Verwijderd

Topicstarter
ooowww.... sorry.... beetje verkeerd begrepen :X

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 juni 2003 @ 14:35:
ooowww.... sorry.... beetje verkeerd begrepen :X
Dat geeft niet, maar de manier hoe je dan replied mag wel ff wat minder ok? Dat houdt het allemaal wat gezelliger enzo. Tnx ;)

Verwijderd

Oke dan. Lekkere sfeer hangt hier. Maar weet je ondertussen al iets over je moederbord?

Verwijderd

Is het niet mogelijk om de bios opnieuw te flashen?? Doormiddel van Hot-flashen of een eeprom bank. Ik denk namelijk dat asus de mogelijkheid wel ziet maar dathet voor hun intersant te zeggen is user-ab-use.

Verwijderd

Topicstarter
oke die sukkels hebben er eindelijk na veel gebel en gezeur na gekeken en kwamen er zelf ook achter dat het plankt helemaal dood was... wordt nu opgestuurd en kan wel 3 weken duren :'( .... morgen maar een nieuwe kopen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 juni 2003 @ 14:47:
Is het niet mogelijk om de bios opnieuw te flashen?? Doormiddel van Hot-flashen of een eeprom bank. Ik denk namelijk dat asus de mogelijkheid wel ziet maar dathet voor hun intersant te zeggen is user-ab-use.
moet je me ff uitleggen hoe dat moet.... hij doet echt helemaal nix meer... ik heb al iemand gevonden op internet die de chip opnieuw kan programmeren en dan zou i het weer moeten doen maar ik wacht eerst wel bericht van Asus af misschien valt het nog onder de garantie

Verwijderd

Dubbelpost

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 23:10 . Reden: Dubbelpost ]

Verwijderd

<- Niet relevant meer ->

Excusez Moi

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 14:11:
[...]

Geen onzin, bios clearen had hij al gedaan namelijk ;)

Verder ben ik je rtfm en slotjuh replies een beetje zat. Misschien moet je even de faq lezen over hoe er gepost wordt op een forum ipv domme reacties te posten. En dan bedoel ik dus niet alleen deze, maar ook je andere replies. Je hebt al een OW gehad, maar het dringt niet echt door geloof ik.
als de bios resetten met de jumper niet werkt gaat da echt veel verschil uitmaken als ge de batterij eruitpakt hé |:(

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-02 12:48

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 17:34:
[...]

als de bios resetten met de jumper niet werkt gaat da echt veel verschil uitmaken als ge de batterij eruitpakt hé |:(
beetje nutteloze kick of niet he na een week oud topic :X

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
wees niet bang.... k heb het allemaal al geprobeert

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Kan iemand mij uitleggen wat er nu is gebeurd ?

Ik zie wel staan "na Save en Exit toast de Bios zichzelf", maar ik heb eerder het vermoeden, dat door die 'agressieve memory-setting' de FSB (en ook de PCI- en AGP-bus -clock) op een te hoge waarde wordt vastgezet, waardoor een electonische component op het moederbord doorbrandt bij de reboot.

Daarna/daardoor lijkt de Bios dan dood, terwijl misschien alleen een 'simpele' condensator is doorgeslagen - en dat istoch simpel te repareren ?

[ Voor 19% gewijzigd door Brothar op 15-06-2003 01:05 ]

eagle

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mn mem timing op 2-2-2-2 gezet en de fsb op 200.... had hier ergens gelezen dat iemand dat ook had met samsung pc2700... maar normaal gesproken zit er een beveiliging op en dan moet ik de bios ff resetten en dan doet i het gewoon weer maar nu heb ik echt alles geprobeert om mn bios te resetten en het had allemaal geen zin.... heb nog iemand op het forum gesproken en die heeft precies het zelfde gehad... hij heeft uit eindelijk gewoon een nieuwe gekregen, mijn plankje hebben ze opgestuurd en kan nu nog 2 weken wachten :(

Verwijderd

Topicstarter
heb vandaag het bericht gekregen dat ik een nieuw plankje krijg :) gelukkig

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 juni 2003 @ 14:13:
heb vandaag het bericht gekregen dat ik een nieuw plankje krijg :) gelukkig
Ook te horen gekregen wat het euvel was?

Verwijderd

Topicstarter
dat was al bekend.... bij mij dan maar die winkel kwam er na 3 weken ook achter dat i bios-dood was.... en het valt onder de garantie, het is een bekend probleem met deze asus
Pagina: 1