Sneakpreview:Mobility Radeon 9600(in laptop, heeft het nut?)

Pagina: 1
Acties:

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Sneak Preview: Mobility Radeon 9600

While the Mobility Radeon 9600 is not yet availiable in notebooks, we were able to get our hands on one, which we tested in order to get a clear indication of what kind of performance you should expect from this powerhouse mobile GPU. Still, it is early in the game and Nvidia has not has it's turn at bat, but early indications are that the Mobility Radeon 9600 is powerful. Is it a winner?

Go here for more
< http://as1.emv2.com/I?X=287faae7309b4458f5c507d0c4fcdd0e >

Wat ik mij echter afvraag, laptops worden toch gebottlenecked door de 4800 toeren harddiskjes?

Kunnen die wel zware 3D applicaties draaien?
M.a.w. is het niet de video kaart die stottert, dan toch wel de data aanvoer naar en van processor en geheugen? Om over hdd swappen nog te zwijgen?

Het lijkt mij dat die kregen alleen maar stroom vreten.

Ik heb zelf een 64 mb ati in mijn notebook, met powermizer, maar die doet alles wat ie in max mode kan ook in min mode.... (3D games)

Kortom, what is all the fuzz about?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

3D Applicaties zijn niet zo harddisk afhankelijk, en er zijn tenslotte ook al laptops met 5400rpm schijfjes.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

In combinatie met bijv. 1GB intern geheugen kan het natuurlijk nog best interessant worden (;)), maar ik vraag me vooropgesteld altijd al af waarom notebooks steeds meer voor games geschikt worden gemaakt, en dat er ook nog eens mensen zijn die zich op die combinatie focussen. :)

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 23:34
9600 wordt toch ook op 0,13 micron gebakken? scheelt weer stroomgebruik/warmte etc

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 14:58:
In combinatie met bijv. 1GB intern geheugen kan het natuurlijk nog best interessant worden (;)), maar ik vraag me vooropgesteld altijd al af waarom notebooks steeds meer voor games geschikt worden gemaakt, en dat er ook nog eens mensen zijn die zich op die combinatie focussen. :)
het is handig voor lan parties :)

Maar ik prefereer ook gamen op een gewone PC.. 15" scherm is ook niet alles.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 14:58:
De laptop wordt steeds meer een draagbare desktop, en ja, ik wil ook lekker gamen onderweg...
Dond3r schreef op 04 juni 2003 @ 15:03:
[...]

het is handig voor lan parties :)

Maar ik prefereer ook gamen op een gewone PC.. 15" scherm is ook niet alles.
Je hebt al 17 inch laptops, en 15 inch tft is nog altijd even groot beeld als een 17 inch crt...

[ Voor 26% gewijzigd door pagani op 04-06-2003 15:03 ]

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 19:13
Je hebt al 17 inch laptops, en 15 inch tft is nog altijd even groot beeld als een 17 inch crt...
Niet overdrijven, rond de 16" zit je toch wel.

• Mark Lor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-08 14:57

Mark Lor

...

acer had toch meen ik laatst de eerste 17" laptop uitgebrackt

a hier issie al

edit:
linkje toegevoegd

[ Voor 54% gewijzigd door Mark Lor op 04-06-2003 17:40 ]

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:10
Dat was apple toch :?

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Boejuh, die HD, de meeste progs gebruiken deze alleen om data van in te lezen, daarna ga je deze data pas gebruiken..... en is de HD netto overbodig. 3dmark2001 spelen of zo en dan scores halen die een beetje desktop niet eens haalt.

Vertalend naar Splintercell of zo kan het wel leuk zijn om met een 3.4 kg zwaar pakketje op een LAN-party de man uit te hangen. Of als de trein weer 's stilstaat.

't is iig beter dan die gare Sis650 of whatsoever meegeleverde zooi, met een Radeon of Geforce weet je iig zeker dat je geen vage dingen of zwaar tegenvallende prsetaties krijgt tijdens normaal gebruik.

• pagani
  • Niet online
Mark Lor schreef op 04 June 2003 @ 17:38:
acer had toch meen ik laatst de eerste 17" laptop uitgebrackt

a hier issie al

edit:
linkje toegevoegd
Acer was de 2e, apple was de eerste met de 17 inch powerbook. Nadeel van deze dingen is het gewicht, de acer weegt 7,3 kilo :(

Dell heeft ook mooie 16.4 inch breedbeeld laptops :)

Verwijderd

ff ontopic: Wanneer komt deze Mobility Radeon 9600 op de Europese markt? Ik las ergens dat het in de zomer van 2003 wel te verwachten was, maar is daar al wat meer over bekend?
Ik ben namelijk wel benieuwd wanneer de 9600 Pro (128 MB) gebruikt gaat worden in laptops en wat deze VPU ongeveer gaat kosten...
Ik ben ook erg nieuwsgierig hoe de GeForceFX Go 5600 gaat presteren.

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Ik denk vrij snel snap2guide, de 9600 begint nu ook redelijk leverbaar te worden.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• cyberbetica
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Dond3r schreef op 04 June 2003 @ 14:56:
3D Applicaties zijn niet zo harddisk afhankelijk, en er zijn tenslotte ook al laptops met 5400rpm schijfjes.
.

Zelfs 7200 RPM... stond geloof ik laatst nog op de fp

Verwijderd

Dond3r: ok das chill :)

Ik ben nu bezig met het uitzoeken van een laptop, en heb al even op www.dell.nl een laptop samengesteld, maar daar heb je maar keuze uit 2 VPU's.
Stel ik wil een dell met een 9600 Pro en hij staat daar niet tussen, wat dan?
Hetzelfde geldt voor andere merken...

Wat is atm een goed merk/model laptop?

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:52
cyberbetica schreef op 05 June 2003 @ 12:43:
[...]
.

Zelfs 7200 RPM... stond geloof ik laatst nog op de fp
de techniek is er wel maar er zijn nog geen laptops op de markt die dit heeft toegepast .

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Da_Drake schreef op 06 June 2003 @ 01:11:
[...]

de techniek is er wel maar er zijn nog geen laptops op de markt die dit heeft toegepast .
en ze zullen wel aardig duur zijn + ik wil nog wel eens zien wat de levensduur is in betrekking tot hitte. HDD's zijn toch al tijden dè bottleneck voor notebooks.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Nvidiot
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Dell gebruikt in ieder geval in de Inspiron 8200 mini-agp, waarmee je eenvoudig de videokaart kan vervagen door een sneller model, zolang het maar mini-agp is :) Wie weet als ik eens geld over heb hehe

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• pagani
  • Niet online
KaMiKaZe schreef op 06 June 2003 @ 01:32:
[...]

en ze zullen wel aardig duur zijn + ik wil nog wel eens zien wat de levensduur is in betrekking tot hitte. HDD's zijn toch al tijden dè bottleneck voor notebooks.
Dat kun je dus oplossen door genoeg geheugen in te bouwen, het OS in het geheugen plaatsen helpt al veel en games e.d. komen daar ook in. Alleen het laden van de data duurt idd wat langer...

Verwijderd

Nvidiot: betekend dat dat je eerst een andere VPU bij het model koopt, en daarna een R9600 kan gaan aanschaffen? Is het niet mogelijk om er standaard een R9600 in te kopen?
Anders heb ik alleen maar extra kosten...

• Nvidiot
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Ik heb de R9600 nog niet gezien als optie bij de Dell laptops, en aangezien ik al een laptop heb, kan ik van waar dan ook die R9600 bestellen en erin stoppen. Ik zou Dell eens emailen en vragen of er binnenkort een model komt waar de R9600 direct al in zit, anders betaal je 2x voor een VPU en dat is een beetje zonde.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Ja inderdaad, dat 2x betalen voor een VPU is een beetje overdreven.
Ben wel benieuwd naar de prijs van de 9600 (Pro)...
Pagina: 1