[XHTML] &-teken in href -> geen valid XHTML 1.0

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:55
Ik zit met een klein probleempje, het leek me belangrijk dat de site die ik aan het maken ben valid XHTML (1.0) is. Nu wil ik niet weer de discussie over het wel of niet belangrijk zijn van de resultaten van de W3 validator starten.

Oke het probleem, ik krijg de volgegende errors van de Validator (van 1 linkje):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Line 27, column 222: cannot generate system identifier for general entity "player" 
  .../hlstats/hlstats.php?mode=playerinfo&player=20'"><a class="statsblockLine" hr
                                          ^
Line 27, column 222: general entity "player" not defined and no default entity (explain...). 
  .../hlstats/hlstats.php?mode=playerinfo&player=20'"><a class="statsblockLine" hr
                                          ^
Line 27, column 228: reference not terminated by REFC delimiter 
  ...ts/hlstats.php?mode=playerinfo&player=20'"><a class="statsblockLine" href="ht
                                          ^
Line 27, column 228: reference to external entity in attribute value 
  ...ts/hlstats.php?mode=playerinfo&player=20'"><a class="statsblockLine" href="ht
                                          ^
Line 27, column 228: reference to entity "player" for which no system identifier could be generated 
                                          ^
Line 27, column 221: entity was defined here 
  ...5/hlstats/hlstats.php?mode=playerinfo&player=20'"><a class="statsblockLine" h
                                          ^
Line 27, column 329: reference not terminated by REFC delimiter 
  ...ts/hlstats.php?mode=playerinfo&player=20">1 Frasis</a></td></tr>
                                          ^
Line 27, column 329: reference to external entity in attribute value 
                                          ^
Line 27, column 329: reference to entity "player" for which no system identifier could be generated 
                                          ^
Line 27, column 221: entity was defined here 
  ...5/hlstats/hlstats.php?mode=playerinfo&player=20'"><a class="statsblockLine" h
                                          ^

Het gaat dus om de volgende regel (waar er nog veel meer van in me pagina staan):
HTML:
1
<td class="statsblockLine" onmouseover="this.style.backgroundColor='#779025'" onmouseout="this.style.backgroundColor='transparent'" onclick="window.location='http://130.89.162.95/hlstats/hlstats.php?mode=playerinfo&player=20'"><a class="statsblockLine" href="http://130.89.162.95/hlstats/hlstats.php?mode=playerinfo&player=20">1 Frasis</a></td>

Wat ik heb geprobeerd is ? te vervangen door %3F, en & door %26.
Dit vond de XHTML Validator wel goed, maar nu werkte de link niet meer.. de webserver gaf een 403 error.

Wie heeft er een idee wat ik hier aan kan doen?

[ Voor 11% gewijzigd door Mafioso op 04-06-2003 14:34 ]

• jvreuls
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-07 13:13
& moet in HTML vervangen worden door &amp; (net als je < door &lt; en > door &gt; vervangt.

Overal in de links & door &amp; vervangen lost het probleem dus op.

[ Voor 5% gewijzigd door jvreuls op 04-06-2003 14:31 . Reden: damn react ;) ]

Circuits Online

• Mafioso
ARG, heb gister hele dag van alles zitten proberen, en net nadat ik hier om hulp vraag heb ik de oplossing gevonden |:( ...

Wat ik heb gedaan is wel het &-teken vervangen door %26, en voor de rest niets. Nu happen zowel de W3 XHTML Validator en de webserver de url, en werkt het zoals verwacht.

Sorry voor het openen van deze topic, maar misschien dat er iemand anders nog ooit wat aan heeft.

[edit]

Ik zeg dan nu wel leuk dat het werkt, maar dat is niet waar, de HLStats pagina ziet de url blijkbaar als hlstats.php?mode=playerinfo , want het player id komt blijkbaar niet aan.

[ Voor 20% gewijzigd door Mafioso op 04-06-2003 14:37 ]

• Mafioso
jvreuls schreef op 04 juni 2003 @ 14:30:
& moet in HTML vervangen worden door &amp; (net als je < door &lt; en > door &gt; vervangt.

Overal in de links & door &amp; vervangen lost het probleem dus op.
Jeeej, dit werkt wel goed!, Vond het raar omdat ik die tekens met de php functie urlencode had bewerkt, en had verwacht, dat het daarom wel zou werken |:(.

even voor de duidelijkheid, de goede url is dus hlstats.php?mode=playerinfo&amp;player=20

jvreuls, bedankt!

[ Voor 16% gewijzigd door Mafioso op 04-06-2003 17:33 ]

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Mafioso schreef op 04 June 2003 @ 14:39:
even voor de duidelijkheid, de goede url is dus hlstats.php?mode=playerinfo&player=20
code:
1
hlstats.php?mode=playerinfo&amp;player=20

React O-) ;)