Toon posts:

[ SMTP] - Iemand een Idee ?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier momenteel op het werk waar alles via een exchange server verloopt.

Graag had ik echter mijn eigen account hier ook ingesteld, maar dan is de vraag natuurlijk wat ik instel als uitgaande mailserver ...

Zijn er ergens SMTP servers die mails aanvaarden van eender waar ?

Of is hier een andere oplossing mogelijk ?

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Die zijn er wel, maar kijk dan niet vreemd op als je mail niet aankomt. die servers staan vaak bekend als spamservers en worden dus geblokt. of je moet op zoek naar een betaalde denk ik.

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

Verwijderd

Als de netwerkbeheerder zijn werk goed heeft gedaan, gaat dit nooit lukken. Dus helaas misschien is webmail een oplossing

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Er zijn toch gewoon van die sites waar je user, pass en pop-server invult voor een webmail applicatie?

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik vraag ik niet om mijne mail te kunnen checken ;) Ik vraag om hem te versturen :-)

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:42
Zoals al eerder aangegeven: met een goede sysadmin gaat dit nooit werken.
Reacties in de trent van: ik wil niet checken, maar versturen zitten we niet op te wachten.

BTW: heb je het de sysadmin zelf al gevraagd?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 16:21
Met ArgoSoft mailserver kan je in principe een SMTP server draaien op elke windowsbak, dus dan voer je als mailserver localhost in en het zou moeten werken zolang de sysadmin poort 25 niet geblocked heeft of je niet in staat stelt om iets te installeren

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je opties zijn dus
  • de sysadmin aanschieten met de vraag of je mail mag versturen
  • als dat mag maar geen SMTP server beschikbaar is en de juiste poorten open staan:
  • neem een SMTP server waar je een login voor hebt (zie je ISP of de IT FAQ)
  • vind een open relay (waar we je niet mee helpen. Open relay -> spam -> bah)
  • installeer een eigen SMTP server (op je werk of thuis), beveilig die en verbind daar mee
Maar goed, het vinden van SMTP servers is niet iets dat in SA thuis hoort eigenlijk, en in de IT FAQ staat het antwoord al (zie ook [search=gratis smtp] :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.