Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Tinto
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
Heb ik net twee maanden mijn 7250, komt Nokia alweer met een vernieuwde versie.. de Nokia 7250i

Afbeeldingslocatie: http://www.nokia.com/nce/images/phones/7250i_l.jpg

Verschillen met de 7250:
- XHTML browser
- 'delete all' functie in de Galleries (deze miste ik al!)
- 'User Interface Grid' menu
- verbeterd 'Go To' menu

Verbeterde camera features:
- Night mode for taking pictures in dimly lit conditions
- Portrait images can be attached to contacts in the Contacts list
- Image Editor (add text, frames, clip art images)
- Zoom and Contrast Adjustment
- Slideshow for showing images

Available: gepland Q2 2003

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

• limit28
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 19:57

limit28

Loading.....

die heb je al op de mark. tenminste bij waar ik werk.

alleen die doos is anders voor de rest wat hierboven staat

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

Verwijderd

Zo kunnen we wel bezig blijven he..... 8)7

Verwijderd

limit28 schreef op 04 juni 2003 @ 13:52:
die heb je al op de mark. tenminste bij waar ik werk.

alleen die doos is anders voor de rest wat hierboven staat
En waar is dat, want dit is voor het eerst dat ik er van hoor en wat kost ie?

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Animal_X

Rodin

Ik dacht dat ik ergens had gelezen da t de 7250i versie niet naar nederland (europa) zou komen...

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• wicher|IA
  • Laatst online: 10-04-2023
Dit lijkt me meer een Firmware-update van de 7250 dan een andere versie...
Ik snap dus niet wat het nu ervan zou zijn beide versies naast elkaar in de winkel te zetten.

• limit28

limit28

Loading.....

hij is gewoon 7250 met nieuw software versie. mijn hardware is die het zelfde. ik dach eerst ook een nieuw versie ofzo want die doos zag heel anders uit. maar toen ik aanzette was het zelfde.

trouwens het is in GSM-shop Den Haag

nokia blijf maar doorgaan

[ Voor 7% gewijzigd door limit28 op 04-06-2003 14:47 ]

Verwijderd

Ok, dus ik kan gewoon nieuwe software erop laten zetten?

• Boely
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:17

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

Ik hoop het. heb um nu 1 week. En dan nu met nieuwe versie komen. Hoop dat ik gewoon kan downen die 'update'.

Welk?

• limit28

limit28

Loading.....

is gewoon marketing truc van nokia dan denken mensen weer een nieuwe versie terwijl maar een klein paar dingen zjn veranderd

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
What's New

The Nokia 7250i phone has an XHTML browser for a more graphical and colorful mobile browsing experience when you're on the go.

Take pictures with the advanced built-in camera, with functions like zoom, contrast adjustment, slideshow, and a night mode for low-light conditions. The image editor enables you to add text, frames, and clip art images.

Enhanced MMS offers, delivery reports for sent messages, advanced group messaging features, and image scaling to reduce message size.

"Portrait image caller ID" means you have the option of seeing a pre-set picture of the person who's calling you.

Appealing audio features include a selection of pre-loaded ringing tones, a built-in stereo FM radio, and the possibility to receive new polyphonic sounds through MMS, WAP, or Nokia PC Suite.

Verwijderd

ik heb ook een 7250 en ik hoop wel dat t een firmware update betreft
want ik vind die camera niet goed werken in minder lichte omgevingen.
voor de rest prima telefoontje :P

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-11 19:15

xdc

goed om te weten , ook al heb ik de samung s300 nu ?:P maar dan wacht ik nog even met aanschaf 2e toestel ;)

slimmehotspot.nl

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 12:38
Zou je de 7210 ook kunnen flashen naar een xhtml browser software versie ?

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Die kleur is wel mooier, heb nu de blauwe, maar dat nieuwe blauw lijkt me wel mooier. Zal wel een los frontje worden. Maar eigenlijk heb ik het nu een beetje gehad met Nokia. Het zijn goede en makkelijke telefoons, maar het bedrijf begint me te irriteren, door al zo snel met een i-versie te komen. Ga hem lekker verkopen en een T610 kopen.

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:19
of je kan ligt ten eerste aan het aantal mb van de eeprom kan zijn dat de flash file te groot is om in een 7250 te flashen (zoals men dit noemt)

ook heb je voor de software up te daten een dct-4 flasher nodig deze is ook nog niet echt goedkoop

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 15:47

reuzekind

Ik geloof in GoT

Vind het maar weer een lekkere naaistreek van nokia. Koop je een duur toestel, komen ze een paar maanden later weer met een nieuwe versie I. Het lijkt me dat ze dat van te voren ook wel wisten, en dat ze eht alleen maar doen om te cashen.

En nokia kennende zal het wel niet mogelijk zijn via een software flash.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Verwijderd

Precies, dit kunnen ze echt niet maken. Toen de 8910 uitkwam, wist je dat er een 8910i aan kwam, dan kan je een keuze maken. Dit is een totaal onaangekondigd toestel.

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 16:17:
Precies, dit kunnen ze echt niet maken. Toen de 8910 uitkwam, wist je dat er een 8910i aan kwam, dan kan je een keuze maken. Dit is een totaal onaangekondigd toestel.
Ja dat is zo, en dan zijn het nog veranderingen waardoor je van keuze kunt veranderen (kleurendisplay of niet), terwijl nu zijn het alleen software wijzigingen.

• ederooij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-10 22:56

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

Ik heb zelf ook een 7250 vanaf het eerste moment. Echt een supertelefoon. Het is inderdaad heel jammer dat Nokia dit nu weer doet. Het lijkt mij een logische stap dat zij wel een fimware-update voor alle 7250 bezitters beschikbaar stellen. Al is het alleen maar dat je portretfotos aan namen zou kunnen koppelen. Het liefst natuurlijk allemaal.

IK denk trouwens dat dit enkel veranderingen in software zijn net als bij de t68i. Het lijkt mij stug dat zij met steeds vaker wisselende telefoons precies dezelfde telefoon uitbrengen als deze hardwarematig ook aangepast zou worden. Dit hebben zij ook niet met de 7650 gedaan bij het bluetooth probleem. Dus hopen maar dat de firmware update snel uitkomt.

Bennie gek, ben een koe!

• limit28

limit28

Loading.....

reuzekind schreef op 04 June 2003 @ 16:33:
[...]

Ja dat is zo, en dan zijn het nog veranderingen waardoor je van keuze kunt veranderen (kleurendisplay of niet), terwijl nu zijn het alleen software wijzigingen.
ben ook mee eens, terwijl ze beter wat nieuws kunnen ontwikkelen. ga ze alleen amar wat wijzige dan doen dat die een nieuw toestel is

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 10:55
Gebeurt niet alleen bij Nokia, Siemens kan er ook wat van ... S45 gekocht en een maand later komt de S45i uit. Gewoon een firmware upgrade maar helaas niet voor de bezitters van een S45. :(

-

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

gatverdamme zeg :r, nog nooit heb ik opeens zo'n afkeer tegen nokia's marketing gekregen.
Loop je net 2 weken blij rond met een schitterend toestel, komen ze nu alweer met een i versie uit :(
de "gewone" 7250 is een mooi ding en ben er ook wel tevreden mee.
Maar in de toekomst, als ik dan nog wel een nokia neem, wacht ik voortaan wel op de i versie die bijna van elk model uit lijkt te komen.
Deze functies kunnen ze makkelijk via een firmware beschikbaar stellen, maar neeeeeeeee stel je voor, dan kan nokia niet nog meer geld verdienen!
flink crap dus. :(

39

Verwijderd

SCHAN-DA-LIG, da's het enige wat ik ervan kan zeggen

het enige voordeel : misschien dat nu de 7250 (zonder i) (grof) in prijs zal zakken :9~ :) ? dan koop ik er een, die nieuwe opties van de 7250i heb ik niet nodig (en da's tegelijk een boycot dan)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 17:17 ]

• Matsie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 17:16:
SCHAN-DA-LIG, da's het enige wat ik ervan kan zeggen

het enige voordeel : misschien dat nu de 7250 (zonder i) (grof) in prijs zal zakken :9~ :) ? dan koop ik er een, die nieuwe opties van de 7250i heb ik niet nodig (en da's tegelijk een boycot dan)
reken er maar niet op

de i zal gewoon duur(der) worden, de "gewone" zal denk ik nu niet goedkoper worden.
anders verdienen ze er niet genoeg aan :(

Wie nergens in gelooft, zal nooit iets veranderen...
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 22:43

Ginz

Trek Superfly 5 powered

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

voor alle liefhebbers die gratis spellen/applicaties willen hebben voor diverse telefoons (niet alleen nokia maar wel voornamelijk) ga naar de volgende link. (je moet je wel ff aanmelden)

http://www.salesplaza.nl/

als er mensen zijn die dit een topic waard vinden zie ik het vanzelf... enne meer games zijn altijd welkom ghehe

• Zhadum
  • Laatst online: 26-10 15:52

Zhadum

Folding & Einstein@home

Wil je de nieuwste software op je GSM en wil je het zelf niet doen omdat je bang bent of je weet niet hoe of je bengt gewoon lui :P , dan breng hem naar de winkel waar je hem gekocht heb, zeg dat je ontvangst niet goed is. Vervolgens sturen ze hem op (duurt 5 dagen of 1 week) en als je hem terug hebt, hebben ze wat gedaan en zoiezo de software van je gsm is geupdated. :)

Mijn gsm ontvangst was niet goed. Ik naar de winkel, ze sturen hem op. Nokia vervangt de antenne en zet ook automatisch de nieuwste software erop. :) Voila, probleem opgelost :)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik snap dat het lullig overkomt voor diegene die net de 7250 hebben gekocht. Maar waar ik wel vind dat je rekening mee moet houden is het feit dat hij al weer 3 maanden op de markt is.

Nokia brengt de 7250 op de markt, krijgt een paar klachten cq. opmerkingen en maakt een nieuwe versie, waar deze wensen in verwerkt zijn. Iedereen ziet dit gelijk als het in de zeik nemen van klanten, maar je kan het ook zien dat nokia juist rekening houdt met hun klanten.

Als je je hier als bezitter van de 7250 druk om gaan maken, dan vind ik dat dat toch wel bij jezelf ligt, aangezien _jij_ de keuze heb gemaakt om de 7250 te kopen. Op dat moment wist je de specificaties en het uiterlijk van de 7250 en dat is de reden dat je hem heb gekocht. Nu komt er plotseling een betere versie uit en dan ben je niet meer tevreden met je telefoon ? En dan ga je dit maar afreageren op Nokia :?

Het valt me hier dus op dat als nokia dit doet, dat iedereen over zijn toeren gaat, maar als Siemens dit doet (wordt 1x gezegd in dit topic) dan kraait er niemand naar. Dit is IMO een beetje hypocriet.

[ Voor 14% gewijzigd door Attilla op 05-06-2003 08:43 ]

• Boely
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:17

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

ach jah, ik ga wel zodra die uit is naar, de beruchte gsm shop in tilburg. Daar zetten ze die firmware er voor 10 euro op :D als het goed is tenminste. Had daar ook mijn 8250 gekocht. Dat is r 1 die officieel nooit in europa verkocht is.

Welk?

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

[Airwolf] schreef op 05 juni 2003 @ 08:38:
Ik snap dat het lullig overkomt voor diegene die net de 7250 hebben gekocht. Maar waar ik wel vind dat je rekening mee moet houden is het feit dat hij al weer 3 maanden op de markt is.

Nokia brengt de 7250 op de markt, krijgt een paar klachten cq. opmerkingen en maakt een nieuwe versie, waar deze wensen in verwerkt zijn. Iedereen ziet dit gelijk als het in de zeik nemen van klanten, maar je kan het ook zien dat nokia juist rekening houdt met hun klanten.

Als je je hier als bezitter van de 7250 druk om gaan maken, dan vind ik dat dat toch wel bij jezelf ligt, aangezien _jij_ de keuze heb gemaakt om de 7250 te kopen. Op dat moment wist je de specificaties en het uiterlijk van de 7250 en dat is de reden dat je hem heb gekocht. Nu komt er plotseling een betere versie uit en dan ben je niet meer tevreden met je telefoon ? En dan ga je dit maar afreageren op Nokia :?

Het valt me hier dus op dat als nokia dit doet, dat iedereen over zijn toeren gaat, maar als Siemens dit doet (wordt 1x gezegd in dit topic) dan kraait er niemand naar. Dit is IMO een beetje hypocriet.
Ik vind het op de eerste plaats van beiden hypocriet; zowel van Siemens als Nokia.

Maar waar ik dan niet tegen kan, tuurlijk heb je gekozen voor die specificaties, maar hun hebben die telefoon ook uitgegeven met die specificaties. Maar dan komen ze er pas na 3 maanden achter dat ze er nog wel wat andere dingen aan toe kunnen voegen en geven ze een I versie uit. Dan vind ik het veel eerlijker, ook tegenover je klanten, om het toestel gewoon een nieuw type nummer te geven, en het ook te beschouwen als een ander toestel.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wellicht een vraag/opmerking in het verkeerde topic, maar toch. De Nokia's van tegenwoordig hebben een vreemde, onergonomische layout en ze hebben nog steeds geen fatsoenlijke opvolger voor de 6310(i)

• Cubix
  • Niet online
PolarBear schreef op 05 juni 2003 @ 19:53:
Wellicht een vraag/opmerking in het verkeerde topic, maar toch. De Nokia's van tegenwoordig hebben een vreemde, onergonomische layout en ze hebben nog steeds geen fatsoenlijke opvolger voor de 6310(i)
Vind je de 6310i zou oud dan? Het is toch een model dat nog een tijdje mee kan. Toch een fijne telefoon voor mensen die doorhebben dat het onzin is om een kleurendisplay te hebben.

Verwijderd

hmz, vervelend, is een beetje groot woord. er komt natuurlijk altijd een andere telefoon op de markt die beter is(ik heb ook een 7250, fantastisch ding). Als ik zo zie "zoom"camera, kan ook nog dat dat wel hardware matig is?

Ik hoop dat we hem nog kunnen updaten, zouden eigelijk eens mailtje richting nokia moeten sturen om dat te vragen(of in de winkel ofzo). heb hem nog niet gezien, en zag gister pas de eerste reclame van de 7250...?

7250(dus niet de i) staat ook nog bijna in de blaadjes/winkels, hoorde van de nokia store dat hij niet zo rendabel is, als bijvoorbeeld toen de 3310. voornamelijk gadgets, die mensen pas gaan waarderen als er meer keus is. iedereen die mijn telefoon nu ziet, zei dat ze dit speciaal vonden(zo'n camera), terwijl dit soort telefoons er toch al een half jaar ofzo zijn(7650).

Btw, als ze boel updaten, verwacht ik toch eigelijk ook bluetooth+betere polyfonie. toch niet zo goed naar de klant geluisterd blijkbaar?

lees dat mensen hem al in de winkel hebben zien ligge, volgens mij slaan ze bij ons in maastricht gewoon de 7250 over en beginnen ze bij de i versie:D naja, ben er toch blij mee, al krijgt je telefoon zo wel een indruk van "het goedkopere model". (zoals nu een beetje de 7210 tegenover de 7250 staat). wat het ook eigelijk in feite is, nietwaar?

Verwijderd

Ha! Zo mijn eerste Nokia-boycot... 7250 verkocht en een T610 gekocht, krijg je tenminste waar voor je geld.

• Byzanthy
  • Laatst online: 05-05 20:19
... en zo blijf je bezig...
Er zal altijd op korte termijn een nog betere phone uitkomen en software zal altijd verbeterd blijven worden.

nog iets: MARKETING

Get used to it.

Verwijderd

Ik wilde net zeggen, heb zo'n beetje alle telefoons van het moment gehad en vermaak me toch prima met Nokia! ze moeten nu alleen wel even een aantal nieuwe modellen gaan aankondigen binnenkort anders wordt mijn volgende telefoon geen toch geen Nokia.... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 01:40 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 juni 2003 @ 01:40:
ze moeten nu alleen wel even een aantal nieuwe modellen gaan aankondigen binnenkort anders wordt mijn volgende telefoon geen toch geen Nokia.... ;)
ah dus jij vind dat er niet genoeg en niet snel genoeg nieuwe modellen op de markt komen??????????
ik smacht naar de tijd dat er slechts 2 (of 3) modellen waren (5110/6110 + 8210) en dat die minstens 1 jaar 'de nieuwste' bleven...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 juni 2003 @ 01:40:
Ik wilde net zeggen, heb zo'n beetje alle telefoons van het moment gehad en vermaak me toch prima met Nokia! ze moeten nu alleen wel even een aantal nieuwe modellen gaan aankondigen binnenkort anders wordt mijn volgende telefoon geen toch geen Nokia.... ;)
Ja dat had ik dus ook, er is ook niks mis met de Nokia telefoons, maar als je bijv. een T610 in je handen hebt en dan de prijs vergelijkt en de mogelijkheden, dan ben je toch wel om. En als Nokia dan ook nog met zo'n geintje als de 7250i gaat komen, dan is de keus gemaakt.

Verwijderd

ja die T610 heb ik dus nog niet in mijn bezit gehad, maar ik zie het hele probleem met die 7250 niet zo... je verkoopt toch gewoon je 7250 en koopt weer een 7250i.. tuurlijk dat het een naaistreek is van Nokia, maarja dat doen ze al heel lang... te lang om je er nu nog druk over te maken.. is mijn mening dan.. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 08:56:
[...]

ah dus jij vind dat er niet genoeg en niet snel genoeg nieuwe modellen op de markt komen??????????
ik smacht naar de tijd dat er slechts 2 (of 3) modellen waren (5110/6110 + 8210) en dat die minstens 1 jaar 'de nieuwste' bleven...
en ja alle modellen die Nokia eind vorig jaar aangekondigd heeft zijn nu al uit, dus mogen ze van mij weer een aantal nieuwe presenteren, want ik wil binnenkort wel weer een nieuw nokiaatje hebben namelijk! >:)

• Tinto
  • Laatst online: 10-10-2024
Yep. Ik wacht op een model met camera en Bluetooth, maar formaat 7250. Alleen ben ik bang dat Nokia helemaal geen BT meer gaat integreren in nieuwe modellen. In de 6220 ookal niet? (Correct me if I'm wrong)

Zo zie je maar weer. Ondanks de vele nieuwe modellen zit je toch nog te wachten op dat ene nieuwe toestel. ;)

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

• Bosmonster
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Kickje...

Ik wilde deze phone kopen, al zit ik nog te twijfelen tussen deze en een SE T610. Het voornaamste voordeel van de 7250i lijkt me de camera en het geheugen. Foto's t/m 640x480, beter kwaliteit en 5.2 MB geheugen om het in op te slaan.

Voordelen van de T610 zijn het mooiere/kleinere model en het betere display.

Iemand die mij kan vertellen over zijn/haar ervaringen met de camera van de 7250i? En klopt die resolutie van de foto's? Want ik kan er nergens concrete informatie over vinden...

De nieuwe phone gaat me dus voornamelijk om de camera.. prijs en bluetooth e.d. boeit me niet zo heel veel.

[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 13-08-2003 13:14 ]

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik ben sinds kort in het bezit van de 7250i, ik vind het een uiterst fijne telefoon.
het klopt inderdaad dat de foto's 640x480 zijn, ook heel erg fijn is de speciale nachtmodus.
zodat je in donkere situaties toch nog goed een foto kunt maken
de zoom is helaas niet optisch, het gaat dus gewoon om een digitale zoom.
oh ja, het gemeenschappelijke geheugen is 4 mb, bij de 7250 (zonder i) is dit slechts 725 kb.

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-11 21:24
Leuke telefoon, maar er moet idd bluetooth op zitten. Raar dat nokia dat niet doet (zou de BT licentie te duur zijn?)

Verwijderd

shameete schreef op 22 augustus 2003 @ 13:49:
ik ben sinds kort in het bezit van de 7250i, ik vind het een uiterst fijne telefoon.
het klopt inderdaad dat de foto's 640x480 zijn, ook heel erg fijn is de speciale nachtmodus.
zodat je in donkere situaties toch nog goed een foto kunt maken
de zoom is helaas niet optisch, het gaat dus gewoon om een digitale zoom.
oh ja, het gemeenschappelijke geheugen is 4 mb, bij de 7250 (zonder i) is dit slechts 725 kb.
huh, de 7250 maar 725 kb geheugen??
ik heb zelf de 7250 en weet dat dat niet waar is.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:48
Het kan aan de kleuren liggen, maar ik vind hem er nou nog niet echt mooi uitzien. :/

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:00

BrZ

Verwijderd schreef op 06 juni 2003 @ 08:56:
[...]

euhm, in de periode dat de 8210 er was, kon je ook nog de 3210, de 5130, de 6150, de 6210, de 8810 en de 9110 kopen.. toch alweer 9 modellen... ;)

[edit]
hmm, zal hij dat nog lezen na 2,5 maand? :/

[ Voor 7% gewijzigd door BrZ op 22-08-2003 20:18 ]

Verwijderd

Mijn 7250i heeft al weer een bug... Ik kan geen andere afbeelding als achtergrond kiezen. Dan start 'ie weer opnieuw op. :( Mateloos irritant van Nokia! :r

edit:
Als ik het bij "Instellingen" - "Weergave" verander lukt het wel. Moet niet gekker worden.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 02:38 ]

Verwijderd

---------------------------------------------------------------------------
het klopt inderdaad dat de foto's 640x480 zijn..

Ik heb zelf ook de 7250i :9 , maar de resolutie is toch echt geen 640x480 bij mij, maar 352x288. Mocht ik iets gemist hebben :? , laat me dan ff weten hoe ik die 640x480 resolutie krijg op dat ding? ;) Als ik kwaliteit van de afbeelding wijzig, blijft de resolutie hetzelfde..

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 02:10:
het klopt inderdaad dat de foto's 640x480 zijn..

Ik heb zelf ook de 7250i :9 , maar de resolutie is toch echt geen 640x480 bij mij, maar 352x288. Mocht ik iets gemist hebben :? , laat me dan ff weten hoe ik die 640x480 resolutie krijg op dat ding? ;) Als ik kwaliteit van de afbeelding wijzig, blijft de resolutie hetzelfde..
Helaas kan die resolutie ook niet hoger.

The Nokia 7250i includes an integrated camera for capturing the most interesting experiences. The maximum resolution is 352 x 288 pixels, which is also the size of the images automatically stored in the Gallery.

Other image sizes used in the phone are 128 x 96 pixels, which is used for viewing the images on the phone display. You can also take a Portrait image with 80 x 96 pixels. Portrait photos can be attached to Contacts.

39

Verwijderd

mensen, ik heb een vraagje. Ik wil die 7250i ook wel kopen maar is de resolutie van de display eigenlijk scherp genoeg? Is het scherper dan bijvoorbeeld de 3510i? Want ik heb begrepen dat je wallpapers van je PC kunt gebruiken op die 7250. Nou das alleen maar leuk als de display scherp genoeg is. Want die 3510i vond ik eigenlijk maar een hoopje pixels.

Bedankt

BM

Verwijderd

Is veel scherper dan de 3510i... Dat was inderdaad een zielig schermpje. Desondanks blijven de kleurenschermen van Nokia (m.u.v. 7650, 3650) een teleurstelling in vergelijking met Samsung of SonyEricsson.

Verwijderd

ik wil niet vervelend zijn, maar ik heb nou al zo vaak gelezen dat het geheugen van de 7250 maar 700 kb heeft, maar om even mijn gsm te verdedigen, deze heeft OOK 5 mb geheugen.
ook snap ik niet wat er beter is aan het design van de t610 tov van de 7250(geheel qua functionalitiet, smaak is natuurlijk ieder zijn eigen keus).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 20:49:
ik wil niet vervelend zijn, maar ik heb nou al zo vaak gelezen dat het geheugen van de 7250 maar 700 kb heeft, maar om even mijn gsm te verdedigen, deze heeft OOK 5 mb geheugen.
ook snap ik niet wat er beter is aan het design van de t610 tov van de 7250(geheel qua functionalitiet, smaak is natuurlijk ieder zijn eigen keus).
Ja dat van dat 700 kb lees ik ook overal, terwijl mijn 7250 toch echt wel ruim 5 MB heeft.
en wat betreft dat design, kvind die van de t610 echt heel saai, de 7250 heeft tenminste style!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-11 17:28
Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 09:13:
[...]

Ja dat van dat 700 kb lees ik ook overal, terwijl mijn 7250 toch echt wel ruim 5 MB heeft.
en wat betreft dat design, kvind die van de t610 echt heel saai, de 7250 heeft tenminste style!
over smaak valt niet te twisten....... maar dat wist je al... Ik vind de nokia lelijk en jij de SE, so what... heeft niks met style te maken...

no comment

Verwijderd

Ok morgen zaterdag ga ik hem dus kopen, de 7250i en nu had ik nog enkele vraagjes:

a) Klopt het dat de FM radio alleen werkt mits je de 7250i aansluit op een echte telefoon?

b) Hoe sluit ik de 7250i aan op mijn PC om bijvoorbeeld wallpapers te transfereren naar de 7250i? Vereist dit extra accesoires?

c) Ik heb begrepen dat de 7250i ook GIF's ondersteunt. Betekent dit dat een wallpaper net zo goed een jpeg als een gif kan zijn? Indien ja, Hoe lang mogen die gifs eigenlijk duren?

Alvast bedankt.

BM

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op 05 september 2003 @ 23:42:
Ok morgen zaterdag ga ik hem dus kopen, de 7250i en nu had ik nog enkele vraagjes:

a) Klopt het dat de FM radio alleen werkt mits je de 7250i aansluit op een echte telefoon?
de radio werkt alleen als je de headset erop aansluit, zolang die eraan zit kun je hem ook eventueel op handsfree zetten (dat het geluid via de speaker komt)

b) Hoe sluit ik de 7250i aan op mijn PC om bijvoorbeeld wallpapers te transfereren naar de 7250i? Vereist dit extra accesoires?
je kan dit doen dmv. een datakabel of via infrarood.
zelf zou ik voor infrarood gaan omdat je dan ook eventuele toekomstige telefoons ermee kan gebruiken. Neem hier eens een kijkje: http://www.tweakers.net/p...&DB=Pricewatch&Query=irda

Voor de software raad ik je de Nokia software zelf aan, dit kun je hier vinden voor de 7250i: http://www.nokia.com/nokia/0,,28027,00.html

c) Ik heb begrepen dat de 7250i ook GIF's ondersteunt. Betekent dit dat een wallpaper net zo goed een jpeg als een gif kan zijn? Indien ja, Hoe lang mogen die gifs eigenlijk duren?
Ja, de 7250i ondersteunt evenals de 7250 gif's, je kan ze inderdaad ook gebruiken als achtergrond. Helaas zullen geanimeerde Gif's niet bewegen en zullen daarom alleen de eerste frame van je Gif laten zien. Wat de limiet is van een Gif weet ik helaas niet. Uiteraard beweegd de geanimeerde Gif wel als je hem opent in je fotoalbum.
Alvast bedankt.

BM
Heel veel plezier met je 7250i :)

[ Voor 9% gewijzigd door Fietsbel op 06-09-2003 02:09 ]

39

Verwijderd

Bedankt Homedisc. Over die GIF's, hoe verklaar je dat sommige sites bewegende GIF's aanbieden. W8, ik zal je een voorbeeld geven:

http://www.logos-logos.be/nokia-klingelton.htm

Dit zijn duidelijk geanimeerde GIF's. Waarom worden ze hier aangeboden als ze toch niet bewegen zoals jij beweert? Tenzij deze GIF's niet bedoeld zijn om als wallpaper te gebruiken maar als screensaver of iets anders.

EDIT: animierte bilder links daar moet je op klikken om die GIF's te zien sorry.

Last but not least, het aansluiten op PC vereist dus extra uitgaven.

We shall see

BM

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2003 11:02 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 11:01:
Bedankt Homedisc. Over die GIF's, hoe verklaar je dat sommige sites bewegende GIF's aanbieden. W8, ik zal je een voorbeeld geven:

http://www.logos-logos.be/nokia-klingelton.htm

Dit zijn duidelijk geanimeerde GIF's. Waarom worden ze hier aangeboden als ze toch niet bewegen zoals jij beweert? Tenzij deze GIF's niet bedoeld zijn om als wallpaper te gebruiken maar als screensaver of iets anders.

EDIT: animierte bilder links daar moet je op klikken om die GIF's te zien sorry.

Last but not least, het aansluiten op PC vereist dus extra uitgaven.

We shall see

BM
Ze zijn inderdaad als screensaver bedoeld. Nadeel (voor iemand met een Nokia tenminste) is dat Nokia ze niet ondersteunt, Samsung iig wel. Ik heb ooit de bekende Matrix-screensaver gekocht via wap/gprs om daar later achter te komen. Zonde van mijn geld. :(

Verwijderd

Nokia ondersteunt geen screensavers? Dat lijkt me vreemd. Ben je daar wel zeker van? In feite, als je online gaat searchen naar screensavers voor de 7250 dan zou je er toch moeten vinden die compatibel zijn met de 7250.

Nee?

BM

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Passen de frontjes van een 7250 trouwens op een 7210 (behalve dat je dan een gat in de achterkant hebt :P )?

Volvotips.com

Verwijderd

Voor de mensen die niet weten wat de verschillen tussen de nokia 7250 en de 7250i PRECIES zijn, heb ik hier ff een handig overzichtje gemaakt:

De GROOTSTE verschillen:
De Nokia 7250i heeft nieuwe seizoenskleuren voor de Nokia Xpress-on™ covers, een XHTML-browser voor een betere mobiele browse-ervaring, een betere camera en meer geavanceerde gebruikersinterfacefuncties.

XHTML:
XHTML is een standaardtaal voor het Internet die toegang verleent tot meer grafische en kleurrijke inhoud via mobiele telefoons. De Nokia 7250i is uitgerust met een XHTML-browser in plaats van de WAP-browser van de Nokia 7250. Daardoor genieten de gebruikers een betere browse-ervaring en toegang tot rijkere en meer grafische inhoud.

De belangrijkste nieuwe gebruikersinterfacefuncties:
- Een User Interface Grid-menu voor een pictogramoverzicht van het menu
- Functie 'Alles wissen' in de Gallery _/-\o_
- Verbeteringen aan het menu Ga naar (door de gebruiker selecteerbaar; operator, home enz.)

De cameraverbeteringen:
De Nokia 7250i is uitgebreid met:
- Nachtmodus om foto’s te maken bij weinig licht
- Mogelijkheid om portretfoto’s te koppelen aan contacten in de Contactlijst
- Image Editor (tekst, kaders en clipart toevoegen)
- Zoom en contrastaanpassing
- Diashow om foto’s te tonen
- Draadloos foto’s versturen en ontvangen via IR :D _/-\o_

De verbeteringen op vlak van berichtuitwisseling om afbeeldingen te versturen met de Nokia 7250i:
- Afleveringsrapporten voor verstuurde berichten (vereist netwerkondersteuning)
- Meerdere bestemmelingen
- Afbeeldingen verkleinen om de grootte van het bericht te beperken _/-\o_

Dit was het wel zo'n beetje. Al met al zitten er op een paar punten wel goede/vele verbeteringen ten opzichte van de 7250. Ik heb zelf de nokia 7250, maar heb ergens gehoord (via club nokia ofzo) dat je je 7250 (gratis) kunt upgraden naar de 7250i. Weet iemand hier meer over of heeft iemand ervaring hiermee?
Weet iemand nog hoe het met het geheugen zit? Heeft de nokia 7250i nou meer/minder of hetzelfde geheugen als de 7250. Kan een eigenaar van de 7250i dat a.u.b vertellen? En misschien ook vertellen of dat foto's versturen via infrarood echt wertkt?

Thnx!

Verwijderd

Ok ik heb nu de 7250i. Ik heb zoeven een ringtone besteld en ik heb een sms'je binnengekregen . hierin staat een wap link. Om de ringtone to kunnen activeren, moet ik naar dat adres gaan via WAP. maar kan ik dat al? De winkel waar ik mijn GSM had gekocht zei dat ik er in de loop van volgende week moest teruggaan om een MMS service the activeren. Zit WAP dan ook in die service?

Of kan ik dat nu ook al doen?

Merci

BM

Verwijderd

Aflever rapporten zijn ook al beschikbaar op de 7250.
De screensaver wordt niet ondersteund omdat de Nokia 40 series(weet niet welke nogmeer) gebruik maken van een klok, die ook werkelijk batterij bespaard.

Die radio functie werkt alleen met de, bijgeleverde, headset; daar zit de antenne in.

Technisch gezien kun je in een gifje een klein filmpje verstoppen(zie sommige avaters hier op , op fok of op gamer.nl). Heb dit zelf nog niet uitgeprobeerd hoe dit werkt, ik verwacht dat er een limiet zit aan de grote van een GIF.

De 7250i is (met een prijsverschil van 60 euro geloof ik) in ieder opzicht een betere telefoon om te kopen, tov de 7250. Toch ben ik blij dat ik deze heb.

Om nog even te wat negatiefs over de 7250i te zeggen, die nacht/zoom functie van de camera is software matig geregeld, en stelt niet zo veel voor.

ik geloof ook niet dat je de hoesjes kunt uitwisselen met de 7210, omdat er volgens mij een andere toetsenlayout op de 7210 zit.

p.s: Dat stuk hierboven is wel erg duidelijk en goed geschreven, me complimenten. :Y)

[edit] Als je mms laat aansluiten(en zo ook GPRS) kun je via je gprs verbinding ringtones binnenhalen. Ik weet niet of je dit topic of andere gelezen hebt, maar er is al zeer vaak gezegd, dat je voor niks gratis ringtones kunt downloaden op MIDI sites, ipv die dure polyfone ringtones(wat ook MIDI is)op de commerciele sites.

wat ik me ook afvraag, is of de 7250 nu uit de handel gehaald wordt?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 14:50 ]

Verwijderd

Gratis midi ringtones? Maar uiteindelijk moet je die dan converteren, middels Nokia suite, naar een compatibel formaat voor je 7250 want gewone Midi files werken niet als ringtones. En dan heb je nog de data kabel nodig om een verbinding te maken met je PC en dat kost nog eens 90 euro. Dan lijkt het me goedkoper om er eentje online te kopen.

Niet?

BM

Verwijderd

Midi's werken in de meeste gevallen wel, komt wel eens voor dat ze geweigerd worden. Dat ligt aan het aantal tonen, de Nokia 7250(i) kan er maar 4 afspelen. Je kunt dan met de hand(via een midi editor) aanpassen of door Nokia Suite laten aanpassen, zodat je alleen de belangrijkste kanalen eruit pikt.

Die kabel kost hier in de nokia store 70€ en op internet 60€.
Om te vergelijken:
Ik had binnen 2 weken al 150 foto's, veelal van vrienden en situaties die ik toch graag op die pc wilde zien. nou, stel dat je er daar 50 uithaalt die echt goed zijn, en die allemaal naar je e-mail adres moet mmsen, een mms is +- 50 cent, nou dan ben je redelijk duur uit.
Beltonen kosten gemiddeld 70 cent, en dan neem je er niet veel. Via wap ben je al veel goedkoper uit(11 cent per minuut geloof ik) en via GPRS geef je veel minder uit. Maar, op den duur blijft het veel(ik heb in de eerste maand 7, 8 euro uitgegevn aan alleen wapkosten van ringtones). Wil je ook nog de blits maken met spelletjes, komt daar nog heel heel wat bij. na 2, 3 maanden zit je makkelijk op die 80 euro van dat kabeltje.
Er zijn er ook nog die goekdoop uit willen zijn met IRDA, maar zoek daar maar eens op, 9 van de 10 keren gaat dat ook niet helemaal lekker soepel(om te zwijgen over de snelheid).
Als je die telefoon ten volle wil gebruiken, raad ik je echt zo'n kabeltje aan.
Want wat heb je aan die 5 mb, als je maar 1 toontje hebt, 1 game, en wat heb je aan die camera als je ze alleen op een klein 128*128 schermpje kan zien?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 17:51 ]

Verwijderd

sorry Aernoud. Nog een opheldering nodig. Dus zolang mijn MMS niet geactiveerd is, is dat ook het geval met mijn GPRS en kan ik dus die ringtone niet afspelen. Klopt dat?

Thnx

BM

Verwijderd

Je kunt de ringtone pas afspelen als je hem gedownload hebt, je kunt hem downloaden door óf je wap instellingen in te voeren(op de site van je provider in kwestie staan deze instellingen)óf je gprs aan te zetten. Je kunt wachten en laten doen door de winkel, maar ook opzoeken wat de GPRS instellingen zijn(vaak moet je actieverings sms sturen) en vandaag nog een gprs verbinding hebben en je gekochte toon binnenhalen.

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 14:09:
[...]

huh, de 7250 maar 725 kb geheugen??
ik heb zelf de 7250 en weet dat dat niet waar is.
oh sorry, ik dacht het echt gelezen te hebben op nokia.nl

hoeveel geheugen heb je dan?

Verwijderd

shameete schreef op 07 September 2003 @ 23:04:
[...]

oh sorry, ik dacht het echt gelezen te hebben op nokia.nl

hoeveel geheugen heb je dan?
ruim 5 mb

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 23:00:
Je kunt de ringtone pas afspelen als je hem gedownload hebt, je kunt hem downloaden door óf je wap instellingen in te voeren(op de site van je provider in kwestie staan deze instellingen)óf je gprs aan te zetten. Je kunt wachten en laten doen door de winkel, maar ook opzoeken wat de GPRS instellingen zijn(vaak moet je actieverings sms sturen) en vandaag nog een gprs verbinding hebben en je gekochte toon binnenhalen.
Nou dit is vreemd. Ik heb via WAP dus een polyfonische ringtone gekocht voor mijn 7250 en gedownd. Op mijn schermpje staat er duidelijk ringtone received. Dan save ik die, geef ik het een naam en sla die in de folder "tones". Maar als ik hem probeer af the spelen geef de 7250 een foutmelding. De ringtone zelf gaat niet. Komt dit omdat ik de 7250! ipv de gewone versie?

Of zie ik iets over het hoofd?

BM

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 22:18:
[...]

Nou dit is vreemd. Ik heb via WAP dus een polyfonische ringtone gekocht voor mijn 7250 en gedownd. Op mijn schermpje staat er duidelijk ringtone received. Dan save ik die, geef ik het een naam en sla die in de folder "tones". Maar als ik hem probeer af the spelen geef de 7250 een foutmelding. De ringtone zelf gaat niet. Komt dit omdat ik de 7250! ipv de gewone versie?

Of zie ik iets over het hoofd?

BM
nee dit maakt niks uit, qua mogenlijkheden wat betreft melodietjes en dergelijk is het bij de 7250 en de 7250i gelijkwaardig. misschien ligt het aan de Ringtone?

39

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Hoe bevalt het toestel op dit moment bij jullie? ik kan namelijk met een kleine bijdrage mijn 7250 ruilen voor een 7250i

39

Verwijderd

Homedisc schreef op 11 September 2003 @ 18:26:
Hoe bevalt het toestel op dit moment bij jullie? ik kan namelijk met een kleine bijdrage mijn 7250 ruilen voor een 7250i
hoe/waar ga je hem dan ruilen, ik wil dat namelijk ook _/-\o_

Verwijderd

Ja! inderdaad, dat zou wel mooi zijn, ik zal eens informeren bij Orange.
Ringtone niet afspelen is vaak probleem met het aantal tonen dat de teelfoon tegelijk afspelen kan.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op 11 september 2003 @ 18:35:
[...]

hoe/waar ga je hem dan ruilen, ik wil dat namelijk ook _/-\o_
Ik ruil hem om met een maat van mij.
Ik ben namelijk heel erg zuinig op mijn telefoons altijd en deze 7250 heb ik net 3 maanden. dus hij verkeerd in een perfekte staat. hij koopt hem over voor een nette prijs, en met een kleine bijdrage van mijn kant haal ik een 7250i :)

39

Verwijderd

kennen jullie een site waar ik ringtones kan kopen? Moet wel een betrouwbare site zijn. Het is voor mijn 7250i.

MErci

BM

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 21:40:
kennen jullie een site waar ik ringtones kan kopen? Moet wel een betrouwbare site zijn. Het is voor mijn 7250i.

MErci

BM
Waarom kopen? dan ben je veel duurder uit.
(der zijn er zoveel...) maar goed: www.brambo.nl

Verwijderd

Dit is wel heel vreemd. Ik heb de data cable gekocht Dk-5 om precies te zijn. Ik heb alles geinstalleerd volgens de handleiding. Daarna heb ik Nokia PC suite geinstalleerd en ga naar image converter. Ik selecteer een foto van mijn hard drive, kies mijn telefoon, de 7250i, en overloop de opties. Dan arriveer ik bij update to phone en dan gaat het de mist in. De foto is 128 X 128 groot en in jpeg formaat dus dat zit wel snor. Waarom gaat dit niet? Nokia connection manager zegt nochtans dat er een verbinding is vermits er 7250i staat in het venstertje. Weet je wat wel heel curieus is? Als ik naar Nokia content copier ga dan staat er bij target phone "Nokia 7210" terwijl ik een 7250i heb.

Kan iemand mij verderhelpen. Overigens heb ik versie 3.22 van Juni 2003

Thnx people

BM

Verwijderd

/me schopt topic even.

weet iemand ook hoeveel kleuren erin in het schermpje van de 7250i zit? want ik zit heel erg te twijfelen tussen de SE T610 en de Nokia 7250i :/

• avon
  • Laatst online: 27-06 12:38
http://www.nokia.nl/NL/Te...ellen/7250i/features.html
Scherm
Passief matrixkleurenscherm met hoge resolutie
Ondersteunt maximaal 4096 kleuren binnen 128 x 128 pixels
Maximum 8 regels (Latijns)
Instelbare schermhelderheid
Grid-menu voor Series40-scherm als alternatief overzicht
Gallery: functie “Alles wissen” om alle items tegelijkertijd te verwijderen

[ Voor 95% gewijzigd door avon op 26-09-2003 09:43 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

oke dan, ik heb een probleem met mijn 7250i, ik sms redelijk veel dus krijg ik veel terug maar telkens als ik 15 smsjes in mijn inbox heb gaattie zeuren dat mijn geheugen vol zit, terwijl als ik bij mij geheugen status kijk dan zie ik toch echt dat ik nog 2-3mb vrij heb.

waarschijnlijk worden mijn smsjes alleen op mijn sim opgeslagen dus nu de vraag:

kan ik instellen dat mijn smsjes ook op het toestel worden opgeslagen ipv alleen op de sim...??

Verwijderd

yupz dat kan. Ik heb hem zelf namelijk ook. Hoe dat kan...eurhm gun me ff een daggie dan zoek k me handleiding LOLZ :P.

• harryslinger
  • Laatst online: 25-11 19:56
effe onder namen>instellingen>actief geheugen op telefoon ztten

Verwijderd

vrraagje over de carkit voor een 7250i (de cark 126).
Heb deze 2dehands gekocht en ben op zoek naar een manual ofzo.
Weet iemand waar deze online te vinden is ?
Pagina: 1