[IE]pass en d/l vraagie

Pagina: 1
Acties:

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
Dag tweakers,

Ik heb 2 vragies en ik heb al gekeken bij de FAQ en seach.. maar niets gevonden.

********[vraag 1]************
Is het mogelijk om zodra iemand probeert de IE op te starten hij dan om een wachtwoord gevraagt word? Dit is namelijk nodig omdat hier constant 5 computers aanstaan en er maar 2 mensen voor hun werksaamheden op internet hoeven. Om te voorkomen dat iedereen zomaar op internet gaat zitten leek mij dus de oplossing dat je alleen kunt internetten met een wachtwoord. Maar de verbing moet gewoon blijven openstaan en je moet ook niet weer opnieuw in hoeven loggen op win dus gewoon puur een wachtwoord op een programma.

********[vraag 2]************
Is het mogelijk om ervoor te zorgen dat alles wat er gedownload wordt persee naar een bepaalde map moet gaan, dus dat de mensen zelf nietmeer kunnen opgeven waar ze iets naartoe willen downloaden maar het bestand gewoon automatisch naar die map gaat.

systeem draait trouwens op Win98.

alvast bedankt

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
Niemand een idee ??

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Antwoord op vraag 2: Betwijfel ten sterkste dat je dit kan met Win98. Met W2K of XP kan het misschien via beperkingen inzetten via security.

M.B.T. vraag 1, ik begrijp wat je wilt, maar ik heb nog nooit van zoiets gehoord. Het enige wat ik kan bedenken is dat je een NT/W2K/XP OS installeerd, en dan met user-switching gaat werken (met XP heb je fast user switching, zolang je niet inlogd op een domain).

Win98 is van nature niet (goed) te beveiligen op dit soort nivo. Daarvoor heeft Microsoft de NT-familie ontwikkeld.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
Vraag 1: Nee, is niet mogelijk. Althans, niet met W98 en IE. Het kan met Linux, maarja daar zit je volgens mij niet op te wachten. Helaas
Vraag 2: Is ook niet mogelijk met IE, maar wel met een download manager. Ik zelf heb wel eens GetRight gebruikt, en daarbij kun je een vaste map aanstellen waarin alle downloads terecht komen. Je hoeft verder niets speciaals te doen, en het ziet er zeer simpel uit. Gewoon op de download klikken, en de download start. Ik zou niet de demo downloaden van getright.com want daar zit spyware in.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

1) proxy server tussen gooien ....... bijv winroute
zolang je de internet explorer niet afsluit hoef je ook niet je password meer in te vullen

[ Voor 47% gewijzigd door Fish op 05-06-2003 19:29 ]

Iperf

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 15:10

The Wrecker

Networking Rulez

@Fish

Je was me voor. Enkel is dit NADAT je ie heb opgestart en het internet op wil. zelfde effect though. Je moet enkel geen NAT gebruiken of poort 80 dichtgooien.
Pagina: 1