krijg TV-Tool niet aan de gang...

Pagina: 1
Acties:

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 13:18
Ik heb sinds gisteren een Hercules 3D Prophet II MX DDV met S-VHS uitgang en ik wilde TV-Tool eens proberen".(http://come.to/tvout/)
Als ik het programma opstart verschijnt er zo'n testbeeld met verticale gekleurde dikke balken op m'n tv.
Verder kan ik helemaal niets instellen... de grootte en positie-buttons reageren niet.
Als ik bij "Device Switch" op de monitor klik, gebeurt er niets en als ik op de TV klik veranderd de resolutie van mijn monitor (niet de tv) naar 800x600 zoals die ingesteld is bij "TV-format".

de TwinView werkt wel gewoon goed met de Detonator-drivers en -instellingen.
Wat doe ik verkeerd?

Verwijderd

hmm!
Ik ben die tvtool van je aan het downen

• Canard
nog een vraagje...

als ik een filmpje met mediaplayer wil bekijken en ik sleep de mediaplayer naar de extended desktop (tv) en ik druk dan op Full-Screen, dan springt de video terug naar de VGA-monitor.
Kun je video's niet full-screen bekijken op de tv-out?

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 15:17
even lezen in een van de tabs in tvtool
Onderin de balk staat ook een icoontje waar je mee aan de gang kunt, maar om je snel op weg te helpen, tvtool doet het bij je anders had je die balken niet,.
Druk op CTRL F1 om beeld op tv te krijgen, je monior beeld zal dan waarschijnlijk kleiner worden (smaller) CTRL F2 om tv weer uit te zetten.
dat fullscreen mpgjes draaien heb ik ook goed gehad, nu niet meer!! dus tvtool maar gebruiken, maar ook hier een hint, als je twinview aan hebt dan kan je bij gforce2MX naar aditional properties dan naar taskbar utillity dan staat er een extra optie waarin je fulscreen, welke monitor,wat voor beeld, enz. kan instellen.
Hoop nog altijd dat er iemand eens een goede handleiding voor Tv uit schrijft.
Ben zelf regelmatig de draad kwijt als er weer eens een nieuwe driver opgaat.
gr. j

• Canard
mmm... het lukt nog steeds niet...

• Canard
jahako: het is mij gelukt om full-screen video's met mediaplayer te draaien. Je moet rechtsklikken op het tray-icoon (wat je dus eerst wel aan moet zetten) en dan iets van Display Manager Properties.
Daar kun je instellen op welke uitgang full-screen video gedraaid moet worden en je kunt ook de zoom instellen daar.

• joost_e
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:18

joost_e

Aktief!

hmm, ik heb nu ook net een nieuwe GF2 mx,

en probeer mijn tv kaart te laten draaien op mijn 2e monitor, maar ik krijg maar één frame, en dan stopt ie ermee, en zie ik alleen nog maar tv in het window op scherm 1

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 15:17
Fijn, had het wel wat beter uit kunnen leggen, maar was even in een hurry.
dat CTRL + F1 en F2 klopt ook wel zoals je in de tabs hebt kunnen lezen.
Zit hier nog wel met een zwart randje op de tv, maar heb daar een tooltje voor (gevonden via tweakers.net) heb het echter nog niet geprobeerd, zal het zo even doen, en post dan wel weer, snap nog steeds niet hoe ik ooit Fulscreen mpeg in de extended mode heb gedraaid, uitleg is welkom.
J.

Verwijderd

Canard,

Waar heb je die prophet2mx DDV gehaald en voor hoeveel??

Is ie ook een beetje veel te overklokken?
En is de kwaliteit van TV-Out goed? (ik heb een grote breedbeeld, dan is dat wel nodig)

:? Ik klinkt best dom met al die vragen :?

• Canard
Die DDV heb ik op de HCC-beurs bij Norrod gehaald voor f 329,-
De TV-out is goed, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal. De MSI Starforce MX kaarten hebben wel een betere TV-out wordt gezegd.
Er zit 6 ns geheugen op mijn DDV maar er zijn volgens mij ook DDV's met 5.5 ns geheugen. Mijn DDV kan ik niet fatsoenlijk hoger klokken dan 195 (mem en core) want dan geeft ie wel wat beeldfoutjes... witte spikkels enzo. Er zit een heatsink en fan op de core maar ik ga nog een heatsink op het geheugen proberen te zetten. Waarschijnlijk moet ie dan wel hoger kunnen.

edit:

die fan heb ik er zelf opgezet...
Pagina: 1