Toon posts:

GF3 Ti 200 voltage veranderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben al een tijdje aan het prutsen met me pc, wat me toen ineens opviel was dat als ik mijn video kaart (asus gf3 ti 200) op 4x agp zet dat ik dan geen 3dmark kan draaien (hij blijft hangen).
Na wat uitgezocht te hebben ben ik er nogsteeds niet uitgekomen, volgens mij heeft het wat te maken met het aantal voltage van de agp
want als ik smart doctor installeer zegt ie dat ie op 3.3 v staat, en als ik me niet vergis is dat niet de juiste stand voor de nieuwere 4x agp (agp2.0 toch?).
Ik heb ook al op de site van mijn moederbord gekeken (gigabyte VTXE) en daar word ik niet echt wijzer van :/ .
Want volgens mij ondersteund dit moederbordje wel gewoon 4x agp.
Of misschien is het wel die videokaart die 1.5 niet ondersteund

Mijn vraag is dus, kan ik mijn voltage op 1.5 krijgen, zo ja hoe

Alvast bedankt

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mijn creative Gf3ti200 64 mb met 4x agp draait 3dmark prima.

Volgens http://www.asus.com/prog/...m=V8200%20Deluxe&langs=01 kan je kaart gewoon 4x agp aan. Als je kaart tenminste een V8200 Deluxe is. :+

Misschien zit de fout in je software? Zoiets zou ik eerst uitzoeken voordat ik ga voltmodden.

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de pure versie maar daar staat ook dat ie 2x en 4x ondersteund:
http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=V8200%20T2&langs=01

hoe kan ik het dan software matig verhelpen, ff voorbeeldje dan zoek ik het daarna zelf wel uit, ik heb laatste via drivers voor mijn chipset geinstalleerd, laatst drivers voor die kaart.

Verwijderd

Topicstarter
dit zegt smart doctor dus Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rudeq/smart%20doctor.jpg
ik weet ook niet precies wat ide afkoringen betekenen maar je ziet duidelijk rode cjifers (wat denk ik niet goed is) en rechts zie je ook een waarschuwing, wat misschien ook kan duiden op een brakke voeding ofzo :/

Verwijderd

probeer dan een andere voeding :)

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Een vage softwarefout los ik altijd op met een verse Windows install. Ik ben nooit aan het voltmodden geweest, dus of dat een oplossing is, durf ik je niet te zeggen.
Welke 3dmark bedoel je? mijn gf3ti200 komt met 03 maar op 800, en dan overgeclocked. Kijk eens wat er gebeurt als je de kaart overclocked?

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

Verwijderd

Topicstarter
als ik hem overclock dan blijft ie vast lopen (elke keer op bijna het zelfde punt), en een reinstall van xp heb ik al een keer gedaan ik denk toch dat ik een andere voeding moet gaan proberen, ff kijken of ik er ergens eentje kan lenen:D

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Hij heeft problemen met het voltage

Of je moederbord heeft problemen of het is je voeding.

Het slimste is om eerst te proberen met een nieuwe voeding, een die hopelijk wat stabieler de volt-lijnen beheert!

BTW, heb je een asus moederbord, dan kun je een tooltje downloaden waarmee je de temperaturen EN de voltages in de gaten kan houden.

Als je voeding brak is dan gaan de voltage lijnen niet als een rechte lijn ( zelf heb ik op mijn 12 volt lijn wat minuscule schommelingen maar dat is normaal met 5 80x80mm fans! )

Misschien is je voeding te zwak voor je systeem, of is hij langzamerhand aan het kapot gaan.

Dus wat je eerst moet doen is met een andere voeding testen. Je kan kiezen of je een stille voeding wilt, of een sterke voeding wilt...blah..blah..blah. Gewoon een nieuwe goede voeding!

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt van de week ff een nieuwe voeding kopen + een nieuwe kast, vrees voor me bankrekening dat het toch maar een lian li wordt :7

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

waarom nieuwe kast, is deze te klein ofzo ( i.v.m warmte ofzo )

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een Leadtek Gf3Ti200, en die draait super op 4x AGP. Volgens mij heeft het niet veel met drivers te maken maar eerder met de voeding.
Je kan ook proberen fastwrite uit te zetten op 4x agp.

Verwijderd

Topicstarter
ik zou toch al een nieuwe kast kopen omdat de warmte afvoer zonder kast open wel erg slecht was ik heb er nu een ventilator opstaan duz alles is erg gekoeld nu, maar ja staat niet echt netjes en een lian li wel

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ach ja, zit zelf met een Chieftec Dragon miditower dus ik heb kwa warmte niets te klagen :-p

Pagina: 1