Hee wat toevallig, ik ben hier nu zelf net ook naar aan t kijken (maar dan meer naar multiplayer gaming

)
Enfin: Java is langzamer qua inladen van flash, maar qua server response tijd is t zeker sneller, flash is nou eenmaal niet gebouwd om connecties te onderhouden.
Maar ik begrijp dat java nu geen optie voor je is.
Dus wat je zoekt is geen xml socket, of zelfs geen java server (gateway lijkt me een beter woord)...
Tis iets wat macromedia zelf heeft bedacht, of liever 2 ietsen...
1e optie: Flash Communication server (zie
Macromedia Flashcom site, speciale server die voor dit soort doeleinden (plus andere streaming media) bijzonder geschikt is, nadeel is wel dat je dit ook speciaal moet laten draaien en dat t je ook een hoop geld kost.
Maar dan heb je ook zeker de meest ideale, snelle en betrouwbare optie genomen
2e optie: De Flash Remoting components van macromedia gebruiken. Deze zul je wel speciaal moeten downloaden (zie
Flash Remoting Download Page) en dan installen in je flash ontwikkel omgeving.
Hierna hangt het ervan af waar je server op draait. Als je servers op coldfusion mx draaien, dan kun je die .net components zo gebruiken.
Mocht je echter op php werken (lijkt me waarschijnlijk), dan zul je ook moeten kijken naar AMFPHP (zie
AMFPHP site), dit is een soort gateway, die de troep die uit de netsockets van flash komt vertaalt naar iets wat leesbaar is voor php. (normaal gesproken kan alleen coldfusion dermee omgaan)
Voor een simpele tutorial over het gebruik van deze combo, zie ->
Flash Remoting Tutorial (op t moment van schrijven is ie even offline, maar gister was ie er nog, en de server is 100% zeker niet inactief geworden

)
Met deze 2 delen heb je in ieder geval al een snelle en betrouwbare manier van data verzenden naar en van een server.
NB: Overigens moet hierbij vermeld worden dat je met deze dingen geen data-push hebt vanuit de server, dus je zult nog wel met timers moeten gaan werken. Wil je per se data-push mogelijkheden, dan zul je toch echt naar flashcom moeten gaan kijken, of toch een java gateway opzetten op je site.
Dan rest je verder nog de keuze hoe je het server-side chat gedeelte wilt opzetten.
Als je dit gewoon met behulp van database dingen etc. wil doen, dan is dat iets wat je leuk zelf uit kunt vogelen.
Wil je echter per se via IRC werken, dan zul je nog even verder moeten kijken.
aantal opties hiervoor zijn:
1) IRCG, wel de beste en snelste, omdat t binair is, en geen php script oid. (geschikt tot 50.000 users) Probleem is wel dat t betaald is (tot versie 2.8 is t gratis, dus die zou je ook kunnen proberen te vinden.) en dat t als aparte server moet draaien (kan dus bijv. niet op een apache server draaien, of zelfs *naast* een apache server draaien.) Versie 4 van girc schijnt zo gebouwd te worden dat t ook als phpmodule in te laden is, maar goed, die is nog niet af, plus daar zul je zoiezo voor moeten lappen... Voor meer info zie
IRCG website
2) phpirc, een irc gateway die geheel geschreven is in php. Tis wat langzamer doordat t allemaal script is, maar tis wel een goede gratis variant op ircg. (niet echt geschikt voor grote getalen mensen...) Officiële site is
hier te vinden, maar die ligt atm even plat, even zoeken op google voor de file download(versie 1.2 is de laatste), en je bent onderweg.
3) zelf socket connecties schrijven in php om de irc gateway te maken, als je dat per se wilt.
Meer controle over wat er gebeurt, je kan bepaalde functionaliteit er bewust niet indoen, maar je kan t natuurlijk ook zelf deleten uit phpirc

Bij al deze opties heb je dan natuurlijk ook nog een server nodig waar je de ircd op op kan zetten
Dat is wat ik voor zover heb uitgevonden...
flashcom lijkt mij zelf t beste, aangezien het de snelste manier is om dit te doen (tis er tenslotte speciaal voor gemaakt), maar aangezien het nogal prijzig is, denk ik dat ik voorlopig even bij de bovengenoemde gratis oplossingen blijf.
Hoop dat je der wat aan hebt
Deel van bovenstaande info komt overigens rechtstreeks van de PHP Conference, voor iedereen die niet geweest is, pak de volgende (is in Duitsland d8 ik), want tis echt rete interessant
edit:
Omfg wat een hoop tekst, sorry voor jullie oogjes
[
Voor 6% gewijzigd door
Verwijderd op 04-06-2003 15:34
]