Toon posts:

[xml] Basis gebruik, goede tutorials?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand waar ik een goede - basis - tutorial kan vinden over het gebruik van data in XML?

Het komt er op neer dat ik een XML bestand heb en dat de dat ahieruit gefilterd en weergegeven moet worden. Ik doe dit met PHP.

Stel ik heb een XML file als dit:

code:
1
2
3
4
- [informatie]
  -[dag]maandag[/dag]
  -[onderwerp]auto's[/auto's]
 [/informatie]

En ik wil dit weergeven op mijn website, maar alleen als het onderwerp auto's is. Hoe kan ik dit realiseren? Nou, zo'n oplossing zoek ik.... google leverd niet gek veel op, vaak is het veel te uitgebreid en staat nergens uitgelegd hoe ik dit simpelweg uit kan lezen en weergeven op mijn site....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 12:32 ]

• Patrickvs
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-05 07:44
Ik raad je de volgende site aan :

http://www.w3schools.com/

Hier kun je een tutorial vinden over xml en xsl :) daarmee moet je wel iets op kunnen zetten.

Succes ermee!

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Op W3Schools.com zijn altijd wel leuke tutorials te vinden :) kijk dan met name even naar XSL en Xpath ;)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Verwijderd

Topicstarter
dank u allen! Ga gelijk kijken, en dan > leren maar. Althans, proberen te leren.
Wish me goodluck...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 12:36 ]

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik heb lang aan zitten klooien met al die tutorials en ik raad je het af. Ik heb professional XML van Wrox gekocht, en daardoor eindelijk een goed overzicht gekregen ipv overal wat. XML tuturials sucken allemaal hard.

Verwijderd

Topicstarter
Alarmnummer schreef op 04 June 2003 @ 12:38:
Ik heb lang aan zitten klooien met al die tutorials en ik raad je het af. Ik heb professional XML van Wrox gekocht, en daardoor eindelijk een goed overzicht gekregen ipv overal wat. XML tuturials sucken allemaal hard.
Wat kun je precies met dat pakket dan? En kun je het gebruiken icm php? Ben wel benieuwd eigenlijk...

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Klopt, de meeste tutorials zijn dan ook alleen om je de basis mee te geven en zeker niet om alle aspecten te behandelen.
Wil je dan ook echt serieus met XML/XSL aan de slag dan is een boek zeker een must. :)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Je raakt vooral het overzicht kwijt omdat er zo`n breed scala aan XML technieken is en de tuturials kan je bitter slecht gebruiken als reference materiaal. Daarom is een goed boek idd onmisbaar.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

RTFF oftewel Read The Fu**ing Faq: P&W Beleid

UTFS en RTFM replies worden absoluut niet getolereerd.

Dank u voor deze bijdrage.

Voordat het allemaal op een flamewar uitloopt hier verder niet op ingaan aub

[ Voor 27% gewijzigd door drm op 04-06-2003 13:26 ]

Professionele website nodig?

Pagina: 1