KPN verhoogt telefonie prijzen !

Pagina: 1
Acties:

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Weet niet of dit het goede forum deel is maar voor de modemmers onder ons...

Per 1 juli behoorlijke tariefsverhogingen:
De abonnementsprijzen stijgen met 3,5 % en de gesprekskosten,met name buiten je regio stijgen echt enorm.

overdag bellen buiten je regio gaat 4,24 cent per minuut kosten, dat is nu nog 3,4 cent.

binnen je regio blijft het beperkt overdag... dat gaat van 2,52 naar 2,8 cent..

Lijkt niet veel maar bel 10 minuten buiten je regio overdag... kost 8 cent meer...

Waar blijft de opta ??

Voor meer info, de kpn pages..

• limit28
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 16:06

limit28

Loading.....

damm. wordt steeds erger, had nog ergens gelezen dat de mobiel kosten van hun ook zal stijgen.

daarom bellen we thuis ook niet meer met de vaste lijn. eigenlijk willen we die opzeggen. maar dat kan gewoon niet want je moet eerst een vaste aansluiting hebben om een ADSL aansluiting te krijgen .

dat vind ik ook zo klote

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 01:34
Kabel roels, vaste telefoon afgelopen maand eruit gegooid, KPN sucks met z'n absurde prijzen.
Mobiel abbo genomen.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:53
Gewoon ADSL van BBned nemen, kan je de KPN lijn opzeggen...

En of het echt relevant is voor de modemers, denk het niet.
Die internetten alleen 's avonds en in ieder geval binnen de regio.

[ Voor 53% gewijzigd door vassago op 04-06-2003 12:12 ]

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05 18:11

Qwerty-273

Meukposter

Inderdaad jamemr dat je nog steeds een vaste telefoon aansluiting nodig hebt om er ADSL op te krijgen (ook al doe je dit bv met BBNed) al kan je deze later wel laten vervallen waardoor je ADSL nog steeds geldig blijft.

Jammer ook dat bij afsluiten telefoon abbo je gelijk aan minimaal 1 jaar vast zit. AL betekend deze verhoging wel dat je nu onder je pas afgesloten contract uit kan omdat wijzigingen van prijzen betekend dat je volgens de voorwaarden als je niet eens bent met de wijzigingen je het contract kosteloos kan opzeggen.

Dus dat is wel weer een plus punt :)

Trouwens ik heb een vast abbo nodig, want ik ken geen enkele mobiele aanbieder die goedkoop naar het buiten land kan bellen :(

[ Voor 11% gewijzigd door Qwerty-273 op 04-06-2003 12:13 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:47
Ik heb momenteel nog geen zin op mijn vaste verbinding er uit te gooien maar zodra de belkosten van een mobiele bijna net zo duur is denk ik wel dat ik me vast verbinding er uitgooi.

Voor de modemmers die echt afhankelijk zijn van hun vaste verbinding is dit redelijk erg weer meer kosten!

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
vassago schreef op 04 June 2003 @ 12:11:
Gewoon ADSL van BBned nemen, kan je de KPN lijn opzeggen...

En of het echt relevant is voor de modemers, denk het niet.
Die internetten alleen 's avonds en in ieder geval binnen de regio.
Ook die tarieven zijn gestegen.

Wanadoo stuurde me al de volgende mail:
Geachte heer,

U hebt een gratis internetabonnement van Wanadoo, inclusief e-mail. Voor het gebruik hiervan betaalt u slechts starttarief en internettikken. Als gevolg van een tariefverhoging van KPN en om u een goede dienstverlening te kunnen blijven bieden, is Wanadoo genoodzaakt met ingang van 16 juli een tariefwijziging door te voeren.

De nieuwe Wanadoo Free tarieven per 16 juli 2003 zijn:
Starttarief 4,27 cent per inbelsessie
Piektarief (ma t/m vr 8:00-19:00 uur) 3,86 cent per minuut
Daltarief (ma t/m vr 19:00-24:00 uur) 2,11 cent per minuut
Nachttarief (ma t/m vr 0:00-8:00 uur) 1,54 cent per minuut
Weekendtarief (za & zo 0:00-24:00 uur) 1,54 cent per minuut

Uw abonnement verandert verder niet. Starttarief en internettikken worden, zoals gewoonlijk, via uw (KPN) telefoonrekening gefactureerd.

Modemmers worden dus net zo goed getroffen helaas.

[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 04-06-2003 12:23 ]

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:53
Dus omgerekend betaal je nu ruim 2 gulden per uur?
Vroeger was dit 1,50 of minder toch?

Bezopen...

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Mobiel bellen IS goedkoper. Neem gewoon een oude simlockvrije koelkast, stouw er een 02-500 kaartje in. (Momenteel maar 2 euro per maand omgerekend via webshops)

En je kan 500 minuten naar vaste nummers bellen. Dikke prima toch?

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:28

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

cornelixnootje1 schreef op 04 June 2003 @ 13:32:
Mobiel bellen IS goedkoper. Neem gewoon een oude simlockvrije koelkast, stouw er een 02-500 kaartje in. (Momenteel maar 2 euro per maand omgerekend via webshops)

En je kan 500 minuten naar vaste nummers bellen. Dikke prima toch?
naar vaste nummers? dat geldt toch alleen voor o2 <--> o2?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

HaaZ schreef op 04 June 2003 @ 14:15:
[...]

naar vaste nummers? dat geldt toch alleen voor o2 <--> o2?
Nee, ook naar vaste nummers. Maar niet naar inbelnummers, tenzij je een internetprovider hebt die voor mobiel inbellen ook locale nummers hanteert.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Qwerty-273
  • Laatst online: 20-05 18:11

Qwerty-273

Meukposter

haas schreef op 04 June 2003 @ 14:19:
Nee, ook naar vaste nummers. Maar niet naar inbelnummers, tenzij je een internetprovider hebt die voor mobiel inbellen ook locale nummers hanteert.
En het buitenland? nee dan betaal ik waarschijnlijk nogsteeds 1,10 mobiele kosten :( in tegenstelling via het vaste net en een carrier waar dan de kosten rond de 20 cent komen te liggen (een mobiel van een buitenlandse maatschappij bellen dus)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

De belangrijkste reden voor mij om een vaste telefoon te hebben is dat ik mensen die mij willen bellen niet op kosten wil jagen. Het bellen naar een mobiel nummer is nog wel veel duurder dan naar een vast nummer.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Ibbelz
  • Laatst online: 08-06-2022
Pfff ik betaal me nu al helemaal scheel aan KPN. Ik ben blij dat ik in September eidenlijk ADSL krijg, ook via KPN maargoed het scheelt toch wel geld :D

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

• comprobot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-05 18:12
In jaarverslag van KPN blijkt aantal belminuten daalt ..

www.tiedragon.nl

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01-2025
Godver...vorig jaar zijn de abonnenment omhoog geknald, nu weer de tarieven. Stelletje kloothommels. De consument kan weer betalen voor leeghoofdig mismanagement. Dat die Scheepsbouwer zelf maar kabels gaat trekken. De kwalitiet van het ondergrondse netwerk begint ook langzamerhand te kraken. Eens kijken hoe ze dat financieel over de rug van de klanten gaan verhalen. Bah......

• jeroendevries
  • Laatst online: 05-03 01:34
Nick39 schreef op 04 June 2003 @ 12:03:
Weet niet of dit het goede forum deel is maar voor de modemmers onder ons...

Per 1 juli behoorlijke tariefsverhogingen:
De abonnementsprijzen stijgen met 3,5 % en de gesprekskosten,met name buiten je regio stijgen echt enorm.

overdag bellen buiten je regio gaat 4,24 cent per minuut kosten, dat is nu nog 3,4 cent.

binnen je regio blijft het beperkt overdag... dat gaat van 2,52 naar 2,8 cent..

Lijkt niet veel maar bel 10 minuten buiten je regio overdag... kost 8 cent meer...

Waar blijft de opta ??

Voor meer info, de kpn pages..
Dit is juist een regel van de opta :) Zodoende kunnen kleinere bedrijven concurreren met de grote bedrijven.

Immer als ik een telecom netwerk begint wat eigenlijk onbegonnen werk is kan ik dat niet voor dat lage tarief van de kpn aanbieden dus moet de kpn van de opta de prijzen omhoog doen!

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

Verwijderd

Ja ik vindt het echt te gek worden nu wel 3,5% ( inflatiekosten ) omhoog van wel 17,18 naar 17,79 dit is een bedrag van 0,6013 per maand.
Als je een belplus neemt betaal je een bedrag van 19,95 per maand waarbij je 100 minuten binnen de regio s'avonds en in het weekend krijgt.
Tevens wordt de korting voor voordeelnummers buiten de regio verhoogt naar 20% en voor 3 mobiele nummers naar 30%.

Met een belplus abb betaal je dan per minuut buiten de regio geen 4,25 maar 3,16 dat scheelt ongeveer 25%.

OK het abb. wordt duurder, maar waar ik altijd zo flauw van wordt zijn de onzinnige reacties hierover en de mensen die totaal niet weten waar het over gaat en duidelijk anti KPN zijn hier net zo nutteloos op in haken.

Alle bedrijven hebben een inflatie aanpassing, maar doet KPN dit dan zijn het misdadigers van het ergste soort......................

Verder klopt de informatie ook niet.
prijzen buiten de regio > http://www.kpn.com/br2/ng...hannel=0&contentOID=51956

Binnen de regio > http://www.kpn.com/br2/ng...hannel=0&contentOID=51955

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 18:19 . Reden: url toegevoegd ]

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 16:02
Maar goed dat ik in juli eindelijk ADSL krijg, anders had ik nog meer tikken kunnen betalen.
Pagina: 1